/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
El giganten og erstatning?
Fra : sanjan
Vist : 682 gange
20 point
Dato : 27-07-11 22:58

Min kæreste og jeg har købt en vaksemasikne i El giganten for 10måneder siden.
Vi har kvitering osv. Her den sidste uges tid har den spyttet gråt grumset sand agtigt stof ud over tøjet og derefter er det komplet ødelagt der det har ramt det helt slidt igennem.
Mit spørgsmål er hvem skal erstatte tøjet El giganten eller os?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 28-07-11 00:04

Citat
spyttet gråt grumset sand agtigt stof ud over tøjet

Klag til VANDVÆRKET

Kommentar
Fra : sanjan

Dato : 28-07-11 00:08

tror du det kommer derfra?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 28-07-11 00:10

Jeg kunne tænke mig, at havde i ikke brugt den gennem længere tid, eller i har været på ferie, og så var rørene rustet og med det, en mærkelig farve på dit tøj,,,
Det kan ikke skyldes en vaskemaskine = medmindre den er gennemtæret af rust.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 28-07-11 00:15

Citat
tror du det kommer derfra?

Har ALDRIG oplevet at det skulle komme fra en maskine........

Men vent og hør andres mening.

Selv kan jeg efter F.ek en vinter med frost, få en mærkelig farve i mit drikke vand
går ud fra det er frosten, der på et eller andet sted UD TIL MIG, løsner skidt og møj
i lednings - nettet,
Men fra en maskine = NEJ.

Har du set dine egne vand - tilførsel veje efter,? måske et sprængt rør?

Kommentar
Fra : sanjan

Dato : 28-07-11 00:24

Hmm vi vasker ellers flittigt alt ser fornuftigt ud:/ der bliver vasket tøj 2-3 gange om ugen fik ikke sagt det er en kombi maskine vi har dvs vaskemaskine og tumbler hvor vi kun bruger vaske funtionen.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-07-11 00:36

Cementblokken er ved at gå i opløsning, det er jo den der er skal stabilisere tromlen så den ikke laver jordskælv i boligen.

Jeg hælder også til at det er vandet, der er vel ikke fornyligt blevet monteret en såkaldt magnetisk kalkspalter i lang afstand af vaskemaskinen.......måske endda af vandværket ?

De virkelig højeffektive af slagsen kan faktisk løsne så meget kalk i ældgamle rustne rør at de bliver utætte, dvs at det kun er kager af kalk der har holdt vandet inde.

Kommentar
Fra : sanjan

Dato : 28-07-11 00:38

Jeg hælder til at tro på jeres erfaringer omkring det jeg vil undersøge det i morgen jeg kan vel ringe derind? et andet spørgsmål er så dækker deres forsikring så vores tab af tøj?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-07-11 02:07

Spørg også Dine naboer om de har det samme problem.

Glem det med cementblokken, det er bare noget jeg ryster ud af ærmet nu og da , men hvis Du piller et par yderplader af maskinen vil Du kunne se den et sted.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-07-11 07:29

UANSET hvordan du vender og drejer spørgsmålet bliver det ALDRIG El-giganten der skal betale for FØLGESKADER.....

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 20 point
Dato : 29-07-11 09:52

Vaskemaskinen - det er den som der ifølge købeloven er- og ydes garanti på! Ikke noget som helst andet. Hvis fx vaskemaskinen foranlediger en kortslutning med brand til følge, er det heller ikke maskinenes garanti der betaler for brandskaden, men ens egen forsikring. Vasketøj som er ødelagt som du beskriver det, kan i ikke selv dække ind under en forsikring.

Hvis I kan finde den ansvarlige for skaden, kan i kontakte vedkommende, og hvis denne ikke vil vedstå sig sit ansvar, er der kun civilt søgsmål tilbage, så .... i må nok selv "sluge kamelen"! Det er vis billigst!

Godkendelse af svar
Fra : sanjan

Dato : 29-07-11 23:04

Tak for svaret alka.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 30-07-11 08:24

Selv tak sanjan