/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
hegn der kan holde ræven ude
Fra : momomo
Vist : 1653 gange
100 point
Dato : 27-07-11 15:04

Efter at ræven er rendt med og nogle "kun" bidt ihjel, ialt 16 høns døde har vi nu fået nye høns, men min gemal og jeg er uenige om hvor lille et hul ræven kan komme ind af. Indtil nu har vi haft hegnet med vildthegn, men dem er der flere slags af, noget er med kvadratiske huller og andet med aflange huller. Men hvor stort et hul skal ræven bruge for at komme ind?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-07-11 15:21

Hullerne skal være meget små, mere kan jeg desværre ikke svare på --- men har i overvejet at ræven måske kan hoppe over hegnet, flere har også hegn over indhegningen

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 110 point
Dato : 27-07-11 15:59

Hejsa.
I vores hønsegård satte vi almindeligt hønsehegn op MEN gravede det ca. 40 cm. i jorden hele vejen rundt. Der kom ALDRIG mere ræve hos os.
Du må i gang med at grave.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 27-07-11 16:19

Der er een årsag til at det hedder hønsehegn!
Her er én god side:
http://www.nordicagro.com/gode-raad-om-hegn-og-traad-43/byg-en-hoensegaard-83/
mvh,
MV2

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 27-07-11 16:33

Citat
Indtil nu har vi haft hegnet med vildthegn, men dem er der flere slags af, noget er med kvadratiske huller og andet med aflange huller.

Det skal være hønsehegn...de andre er for store i hullerne . Men det har i jo opdaget

Godkendelse af svar
Fra : momomo

Dato : 27-07-11 16:48

Tak for svaret piaskov. Jeg tænkte det nok, men vi har flere "hønsegårde" og hvis vi skal grave 40 cm ned alle steder skal vi nok grave ca. 150 m så det bliver ikke til noget, vi må finde på noget åbne og lukke automatik til når vi er på ferie.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 27-07-11 16:58

Citat
, men vi har flere "hønsegårde" og hvis vi skal grave 40 cm ned alle steder skal vi nok grave ca. 150 m

Så gør i det at i sætter pløkker hele vejen rundt... nogle store..det afhjælper det.
Lyder sindsygt men virker .

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 27-07-11 16:58

Man rejser ikke fra sine dyr uden at de ses til af kvalificeret personel/venner, og husk lige at ræven kan måske ikke komme ind, men det kan rotterne, og der må være mange høns når hegnet er 150 meter - hvad har du en på tre kvadratmeter det er omkring 450 høns, og når du er på ferie hvem samler så æggene?
150 meter hegn kan deles op i en sidelængde på 37,5 meter (i et kvadrat) hvilket svarer til 1406,25 kvadratmeter.
nå pyt,
MV2