/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
Klar transparent lim
Fra : MonieJacobsen
Vist : 1406 gange
100 point
Dato : 27-07-11 08:48

Er der nogen her, der kan være mig behjælpelig med,at finde en vandfast lim gerne 2-komponent.
Kimen skal efter hærdning være helt gennemsigtig og klar.
Gerne et Web-link hvor den anbefalet limen kan købes.

Bruges til:
En 3 mm plast plade med Ø5mm hul - skal fyldes med limen.

Med venlig hilsen
Monie

Accepteret svar
Fra : grow

Modtaget 100 point
Dato : 27-07-11 10:12

Prøv at spørge en bilglasreparatør. Måske kan limen også bruges til plastplader.
feks. http://www.bilglas.dk/

Godkendelse af svar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 27-07-11 11:13

Tak for svaret grow.

Kommentar
Fra : mulle-mor

Dato : 27-07-11 12:06

Hej Monie.

Jeg har flere gange fyldt huller og revner ud med noget transparent. Det hedder Pawerpol - og er en limlak. Den hærder op, så den bliver så hård som metal, og faktisk kan stå ude i al slags vejr. Jeg vil så sige, at jeg næsten altid maler ovenpå igen, og når jeg gør det, kan man ikke se revnerne længere, så de bliver dækket til af Pawerpolen. Når man pensler den på, er den hvidlig, men den hærder op helt klar.

Nu ved jeg jo ikke, hvad du skal bruge det til. Om det er en slags kunst eller hvad????

Pawerpol kan købes on-line hos Lene Clausen
www.hobbydesign.dk

På hjemmesiden er der også hendes telefonnummer, så du kan ringe til hende eller sende en mail.

Som sagt bruger jeg det meget tit. Jeg er billedkunstner - og arbejder mest med "mixed media" - det vil sige, at jeg kan finde på at bruge "alt muligt" på mine lærreder. Jeg limer det også tit fast med først Pawerpol og så nogle få klatter hist og pist af den gode lim "Loctite Super Glue".
Den transparente Pawerpol hærder op, så den er helt gennemsigtig. Jeg har faktisk lige stået og brugt den i går aftes på et lærred, hvor jeg havde limet et anker på. Jeg kunne se, at ankeret ikke rørte lærredet alle steder, så jeg "skubbede" noget Pawerpol ind under ankeret med penslen, og her til morgen er det fuldstændigt klart, og det er som ankeret rører hele lærredet, hvis du forstår, hvad jeg mener.

Jeg synes, det er et super produkt, som kan bruges til rigtigt mange ting. Men prøv at ringe til Lene og fortæl hende, hvad du skal have "fixet"........

Hilsen
Mulle

Kommentar
Fra : grow

Dato : 27-07-11 14:07

Tak for point MonieJacobsen , men måske er mulle-mors råd bedre. Held og lykke med projektet.
Hilsen
grow