/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
skal jeg have en Nymfeparakit mere ?
Fra : aaen2509
Vist : 772 gange
40 point
Dato : 25-07-11 00:07

Hej alle jeg ville lige sprøge alle her inde om lidt hjælp .
jeg har denne dejlige Nymfeparakit ved navn (Chico) som er en han , alder ved jeg ikk helt der han er købt i en dyrehandler .

men jeg ville gerne vide om det ville være en god ide og købe en Nymfeparakit til chico så han har selvskab , og ville det vøre lige så let og gøre ham håndtam ?

og et spørsmål til .

er der nogle der kender en god hjemmeside til at købe et større bur til dem ?

og lige et til .

er det normalt at han ikk flyve så godt , han flyver ind i ting . som min dør og sådan

ville meget gerne have svar på de ting . der jeg meget gerne ville gøre livet dejligt for chico

Mange tak for hjælpen på forhånd

Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 20 point
Dato : 25-07-11 09:00

Du får den nemmest tam ved have den alene
samt snakke meget og tit med den, masser af legetøj
tænstikker (uden svovl) og gummibånd/ elastik kan de godt lide at lege med.
Alt i plastik bider de som regel istykker på kort tid.

At den flyver ind i ting og sager er sikker bare fordi den ikke er vant til at være ude
og skal vænne sig til at bruge vingerne, samt størrelse på værelset

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 25-07-11 09:00

Strand skaller kan de også få megen tid til at gå med, de skal være rene.

Kommentar
Fra : aaen2509

Dato : 25-07-11 13:56

mange tak for svarene . lyder somom jeg ikk skal have en ven til chico ,
håber der min lejlighed er stor nok til ham :D ellers må jeg finde en der er større

Godkendelse af svar
Fra : aaen2509

Dato : 25-07-11 14:17

Tak for svaret nomore.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 25-07-11 17:09

Citat
håber der min lejlighed er stor nok til ham :D ellers må jeg finde en der er større

Bare rolig, den skal nok få lært at flyve,
de fugle jeg har haft, røg ind alt - de første par dage/ uger,
det er som om de lige skal lære at måle afstand.

Mine var kun låst inde om natten, ellers fløj de ude hele dagen
og fulgte mig i alt hvad jeg lavede, til tider med skægge resultater.
Og så er burstørrelsen underordnet, da det kun bruges til at beskytte fuglen
når der skulle luftes ud og lignende.

Køber du en 'kæreste' til den, får du den aldrig rigtig tam, da den hellere
vil være sammen med en artsfælle,
det vil den også, når den bliver tam - hvis du senere køber en mage.