/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Form Mail
Fra : k_m_s
Vist : 994 gange
100 point
Dato : 24-07-11 11:22

Hej.

Jeg har lavet en enkelt php form mail og vil gerne have brugeren sendt videre til en ny side når formen er valideret og sendt.

Jeg har denne kode:

if(empty($errorMessage))
   {

   $email_from = 'min email adr';
   $email_subject = "Ny Form meddelelse";
   $email_body = "Du har modtaget en besked fra hjemmesiden, fra $varNavnLH.\n\n".
                           "Her er beskeden:\n\n $varBeskedLH \n\n".
                           "$varMailLH \n\n\n\n".

   $to = "min email adr";
   $headers = "From: $email_from \r\n";
   $headers .= "Reply-To: $varMailLH \r\n";

   mail($to,$email_subject,$email_body,$headers);

   header('Location: sendt.php');

}

Men brugeren kommer ikke videre til den nye side, jeg får derimod den klasiske fejl header alredy sendt, men header('Location: sendt.php'); har da ikke noget med variablen $headers at gøre eller hvad?????

Hvad gør jeg forkert???

Desuden har jeg måtte ligge brugerens e-mail adr. ind i:

"Her er beskeden:\n\n $varBeskedLH \n\n".
                           "$varMailLH \n\n\n\n".

Ellers er det kun min egen e-mail adr. jeg får i mailen. (Er det en forkert måde jeg har gjort det på??)

Hilsen
Kim

Kommentar
Fra : urban

Dato : 25-07-11 22:09

Hej

Hvis du skriver noget som helst ud på skærmen, om det så bare er et linieskift, bliver der sendt en header afsted, og du kan så ikke senere lave en redirect ved at sende en header mere ud med header('Location: sendt.php');

Mvh
Urban

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 26-07-11 19:36

OK
Det vil så sige at min kode skal være over doctype, allerførst på siden??

Men hvilken måde er så den rigtige når der ikke har været sendt noget til skærmen??

$headers .= "Reply-To: $varMailLH \r\n";
mail($to,$email_subject,$email_body,$headers);
header('Location: sendt.php');

ELLER:

$headers .= "Reply-To: $varMailLH \r\n";
header('Location: sendt.php');
mail($to,$email_subject,$email_body,$headers);

Hilsen
Kim

Kommentar
Fra : urban

Dato : 26-07-11 21:51

Da siden ikke vises, er der ingen grund til at skrive en doctype ud.
Det først af dine kodeeksempler vil jeg anse for at være det mest korrekte.

Mvh
Urban

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 26-07-11 22:15

Det er fordi jeg har php scriptet på samme fil som mail formen.

Jeg har fået det til at virke nu ved at sætte koden øverst, men på den side den endeligt skal op på er der en session_start(); der vil jeg tro at jeg kan sætte scriptet under session_start(); og mellem samme <?php ?> tags.

Ang:
$headers .= "Reply-To: $varMailLH \r\n";
mail($to,$email_subject,$email_body,$headers);
header('Location: sendt.php');

Det virker men jeg forstår ikke rigtigt at jeg kan bruge header 2 gange. Før mail() og efter??
Er det fordi den første er en variabel?

Hilsen
Kim

Accepteret svar
Fra : urban

Modtaget 100 point
Dato : 26-07-11 22:27

Godt det virker... Du bruger ikke header to gange, du definerer bare en variabel $headers, som tilfældigvis hedder det samme som kommandoen header. Du kan udskifte alle de steder der står $headers med $mail_headers, hvis du vil, og det vil virke lige så fint og være mere retvisende.

session_start skal være før headers, vil jeg mene.

Mvh
Urban

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 26-07-11 22:43

Super godt urban.
Så blev jeg det klogere
Mange tak for hjælpen
Kim