/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kør som administrator Windows 7
Fra : jhvp
Vist : 1240 gange
500 point
Dato : 23-07-11 23:05

Hej

Af en eller anden grund kan jeg ikke længer køre programmer som administrator længere.
Jeg kan ikke ændre instillinger, lægge nye programmer på.

Hvad gør man så nu.
Jeg har prøvet at aktiver administrator, men uden held.

Nogen der har en rigtig godt løsning på dette...

Mit bud er at min bruger har mistet alle muligher of rettigheder.
Computer er ikke i domæne.

500 point vil jeg godt give.

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 24-07-11 01:50

Citat
500 point vil jeg godt give.

System genskabelse/

hvad skal men med PINGER til, siden er fyldt med LO__ siger nogle
jeg ser dem ikke, men min pc går i sort - når de er NYE = reklamer for pæne tænder????
BAD.............. JS_script og så videre
OG BRUGERE HERINDE FÅR ALDRIG UDBETALT EN PRÆMIE ? hvis den slags findes nu omdage.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-07-11 02:08

Jeg gætter på at du er ny med Windows 7
Når du vil installere nye programmer så skal du højre klikke på det nye program og klikke på Kør som administrator, du kan ikke sådan uden videre køre som administrator hele tiden, det er af sikkerheds hensyn at det blevet sådan på de nye Windows.
Hvis du ikke kan vælge Kør som administrator når du højre klikker, så er der noget alvorligt i vejen med din computer, forsøg med Systemgendannelse før du går til computersmeden med den

Kommentar
Fra : thewolf

Dato : 24-07-11 08:57

Hei
lag en ny bruker, å se om den og er problem med å køre som administrator. Hvis ikke, så er det din brukerprofil som er ødelagt. Men det raskeste er å ta en systemgentagelse, ilbake til da din computer virket med å køre som administrator.

thewolf

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-07-11 09:38

Som thewolf skriver + slå UAC(brugerkontrol) fra.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-07-11 09:41

Højreklik på programikonet og vælg "kør som administrator"
Det kan du dog kun hvis du er logget ind som administrator, men du har måske sat den til autologind med alm. bruger.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 24-07-11 10:04

Jeg har haft stor glæde af programmet Uniblue, "Speed up my computer" Det koster ca 200 kr, men afdækker en mængde fejl. Jeg havde en lignende fejl, som blev fjernet med programmet.

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 24-07-11 14:28

Hej igen

Lad mig kommentere lidt på det hele

Citat
Fra : nomore
System genskabelse/

Ja det har jeg prøvet på men programmet køre som administrator, så jeg kan ikke køre det.

Citat
Fra : o.v.n.
Jeg gætter på at du er ny med Windows 7
Når du vil installere nye programmer så skal du højre klikke på det nye program og klikke på Kør som administrator.

Nej det vil jeg ikke sige, som jeg skriver kan jeg ikke køre som administrator.....

Citat
Fra : thewolf
lag en ny bruker, å se om den og er problem med å køre som administrator. Hvis ikke, så er det din brukerprofil som er ødelagt.

Men det raskeste er å ta en systemgentagelse, ilbake til da din computer virket med å køre som administrator.

Jeg vil prøve at lave brugeren i fejlsikker tilstand, for jeg kan ikke fra brugeren jeg har nu.
Så jeg se lige om det virker.

Systemgendannelse er som nævnt ikke en løsning fra min nuværende bruger, men det ser jeg også lige om jeg kan fra fejlsikkertilstand.

Citat
Fra : Klaudi
Som thewolf skriver + slå UAC(brugerkontrol) fra.

Mener jeg er prøvet. Men måske skulle jeg prøve det i fejlsikker tilstand.

Citat
Fra : Eyvind
Højreklik på programikonet og vælg "kør som administrator"
Det kan du dog kun hvis du er logget ind som administrator, men du har måske sat den til autologind med alm. bruger.

Ja højre klik er ikke løsningen for jeg kan ikke køre som administrator.
Jeg mener min bruger har adminiistrator rettigheder men ja den logger bare på.

Citat
Fra : Thyregod8
Jeg har haft stor glæde af programmet Uniblue, "Speed up my computer" Det koster ca 200 kr, men afdækker en mængde fejl. Jeg havde en lignende fejl, som blev fjernet med programmet.

Det vil jeg kikke på, men jeg er ikke til løsninger med programmer der ændre i systemet.
Kan godt være at Uniblue er godt nok, men jeg bryder mig ikke om det.

Godt jeg prøver lige nogle af tingene af.....

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-07-11 15:01
Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 24-07-11 15:27

Hmm ikke meget hjælper.

Jeg startede computer op i fejlsikker tilstand.

Der fra prøvede jeg følgende:
Oprettede en ny bruger.
Systemgendannelse, så lagt jeg nu kunne trække det tilbage.
UAC har jeg prøvet at slå fra.

Ja intet gør nogen forskel. her er jeg no lidt uklar på hvad der sker i fejlsikkertilstand.
Men det virker som om intet tager effekt når det sker der fra.
Prøvede at lave et ikon i min nuværende bruger med administrator i fejlsikkertilstand, ikonet er væk...
Så det er ikke til meget held.

Det ender jo nok med at jeg skal lave en fuld recovery....
Ikke en løs jeg bryder mig så meget om og her med sat ikke en der giver points.... Selv om de ikke er så meget værd i nomore øjne. Men nomore har måske ret hvis det er gevinster man er ude efter.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-07-11 16:15

I fejlsikret tilstand starter windows op med minimum af drivere, og man kan som regel lave systemgendannelse fra et tidligere tidspunkt hvor tingene virkede. Filer, billeder osv. forsvinder ikke ved systemgendannelse.

Start > kontrolpanel > brugerkonti > og en gang til brugerkonti
Hvad ser du så ........................
Ser du ikke dig selv som administrator så -

start > hen på den lille pil > log af
Nu bør du kunne logge på som administrator og dit password

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 250 point
Dato : 24-07-11 17:37

og supplerende! Du får faktisk muligheden for at logge på som administrator i fejlsikret tilstand.

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 24-07-11 22:36

Citat
Fra : Klaudi
Måske hjælp her

No administrator privileges on Windows 7
http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-security/no-administrator-privileges-on-windows-7/3422643c-bc2c-44fb-b088-cdaf50ebe529

Ja det har jeg prøvet, kan ikke komme i "lokale brugere og grupper" værken i fejlsikkertilstand eller normalt. Men om man kan det i en windows home premium version ved jeg ikke.

Citat
Fra : Eyvind
I fejlsikret tilstand starter windows op med minimum af drivere, og man kan som regel lave systemgendannelse fra et tidligere tidspunkt hvor tingene virkede. Filer, billeder osv. forsvinder ikke ved systemgendannelse.

Start > kontrolpanel > brugerkonti > og en gang til brugerkonti
Hvad ser du så ........................
Ser du ikke dig selv som administrator så -

start > hen på den lille pil > log af
Nu bør du kunne logge på som administrator og dit password

Jeg er endelig godt klar over hvad fejsikkertilstand gør. Men jeg syntes bare den gør endnu mindre nu.
Systemgendannelspunkt ser ikke ud som om den kommer tilbage....
Man kan ikke styre brugeren fra fejlsikkertilstand. Men måske grundet at mit system er gået helt i crap...

Ang. bruger konto, så tro jeg du ramte hoved på sømmet. men bruger er endt som gæstebruger,
ikke mlrkeligt den ikke kan noget.

Nej jeg kan ikke logge på som administrator, for den er ikke aktiv.
Kan kun gå i administrator under fejlsikkertilstand.
Og der i kan jeg ikke se min bruger konto.
Har prøvet at lave en ny bruger der igennem, men den bruger er væk når jeg går i normal mode.

Citat
Fra : Fijala
og supplerende! Du får faktisk muligheden for at logge på som administrator i fejlsikret tilstand.

Tja men ikke meget virkning i det.

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 24-07-11 22:40

Tjaaa spørgsmålet er vel nu end i, hvordan man kan lave en konto om fra en gæstekonto til en admin konto. uden at have en admin bruger.....

Den er vist dødfødt.....

Et bud????

Som nævnt tidligerem så prøvde jeg at lave en bruger i fejlsikkertilstand, den gav jeg admin rettigheder.
men brugeren er væk i normal mode.

Kommentar
Fra : thewolf

Dato : 25-07-11 09:21

Hei igjen
Har du søkt etter virus?. Det finnes noen der ute som kan ta fra deg admin rettigheter på din pc.
Gå til denne side her http://fileforum.betanews.com/detail/Malwarebytes-AntiMalware/1186760019/1 , og last ned, men ikke køp den, bare last den ned, oppdater den, før du søker etter dritt på din computer. Det er et forsøk værd.

thewolf

Kommentar
Fra : thewolf

Dato : 25-07-11 09:26

Hei glemte å si at dette må du gjør ei sikkermodus med netverk, og med den admin brukeren som du laget der.

thewolf

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-07-11 10:18

Efter opstart af comp.

Ctrl+Alt+del så skal dette vise sig.

>Lås denne computer
>Skift bruger
>Log af
>Skift adgangskode
>Start jobliste

Og så burde der være muligheder for at blive Administrator.

Bruger : administrator
Password : xxxxxxxxx

Jeg ville prøve med:
Skift bruger
Log af

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 25-07-11 16:32

Hej igen.

Tak til jer alle.
Jeg har fundet løsningen, selv om jeg ikke fik det gjort helt godt.
Jeg loggede på som administrator i fejlsikkertilstand.
Oprettede en ny administrator bruger.

Dette syntes jeg ellers jeg havde gjort før. Men denne gang blev brugerender der også i normal mode. Og så kommer resten jo endelig af sig selv...

Jeg kunne vælge at ændre min bruger til administrator, men jeg nedlage den. Nok lidt for hurtigt.
For nu skal jeg igang med at sætte mail kontis op med mere.

Så jeg tro endelig det køre.

Nu er jeg bare i dilemma hvem skal jeg nu give points.......

For der er jo endelig ingen der er kommet med den enedlige løsning.

Man kan jo ikke logge på administrator i nomal mode, når den er deaktiveret.

Virus, tjaaa måske er det den, men det kunne godt være jeg selv havde fået den ændret, for jeg har tidligere undersøg noget at låse computere med deepfreeze og andre løsninger, hvor i at der var tale om at gæstebrugeren kunne gøre noget i samme stil.

Eyvind var den der nok endelig fik mine øjne op for hvad problemet endelig var. Men som sådan ingen løsning.....

thewolf kom med den nye bruger. Kunne bare ikke lave den uden at være i fejlsikkertilstand.

Fijala logpå med administrator i fejlsikkertilstand, tjaaa det kunne jeg godt. men den var lidt i hårdknude i første omgang.

Har I selv et bud på det bedste svar.....?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-07-11 16:39

Fijala kom tæt på din løsning.
http://www.kandu.dk/spg156968.aspx#1807000

Citat
og supplerende! Du får faktisk muligheden for at logge på som administrator i fejlsikret tilstand.

Men ellers......................

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-07-11 17:34

Tja med det "kæmpe" indlæg jeg havde må det der bestemt være mig, der "fortjener point. Jeg læste såmænd bare tråden igennem og der var jo adskillige svar som jeg selv ville have givet/valgt. Men som en supplement så vidste jeg jo at man fik muligheden i fejlsikret.
Men du skal såmænd ikke tænke så meget over de point. Det vigtigste for dig er jo at din maskine nu igen er fit for fight. Det er jo den fornøjelse vi sidder med når man kan hjælpe en med et problem, mange gange behøver man jo end ikke komme med indlæg eller spørgsmål, men bare læse hvad andre skriver og mener og man har måske fået den hjælp der skulle til for netop lige sit eget problem.

God fortsat våd mandag

Kommentar
Fra : thewolf

Dato : 25-07-11 17:41

Hei
Bra at du fikk din computer til igjen.
Når det gjeld dine points, så la ditt hjerte tale. Men som Fijala så bra skrev, det viktigste er at din computer er oppe å går igjen.

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 25-07-11 17:57

Jeg syntes at dette er et positivt forum.
Mange andre steder vil man få at vide om man havde søgt på google først.
Eller der er nogen der har oprettet ligende spørgsmål.....

Jeg syntes jo endelig at der var flere ting der ende i den rigtige retning i dette indlæg.
Og det irreterede mig at jeg ikke lige selv kunne se fejlen.

Skal siges jeg arbejder med computere til hverdag, men min arbejdsplads er ikke kommet op i windows 7 endnu og server parken også skal op i version 2008. Men det kommer nok en gang her efter ferien.

Lige nettop det points syntes jeg giver mulighed for at folk har lov til at stille dumme spørgsmål....
ikke fordi mit var dumt

Godkendelse af svar
Fra : jhvp

Dato : 25-07-11 18:14

Tak for svaret Fijala.

Tjaaa det var ikke et godt svar, men er nok aligevel det der lægger tættest på den endelig løsning.

Hvis nu svaret havde været:

Start computer op i fejsikkertilstand.
Log på som administrator.

I brugerkonti opretters en ny bruger med administrator rettigheder.

Genstart computer

Kør i normal tilstand.

Log på med den nyoprettede bruger.

Kik i bruger konto og se om den gamle bruger konto kan ændres til andet end gæstekonto.

Ja så var der kommet flere stjerner på.

Ellers skal alle have tak for hjælpen til at jeg selv fandt løsningen....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-07-11 19:39

Men så får du 5 sole, fordi du ikke gav op.

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 25-07-11 20:18

Det er også tiltrængt i denne tid.

I danmark har vi 2 vintre....
En hvid og en grønd.
Den grønde er den værste.
for der lukker man for varmen.