/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Irriterende oppopperdialogbokse
Fra : lokemis
Vist : 391 gange
85 point
Dato : 23-07-11 14:48

Når jeg åbner min ASUS med Windows 7, kommer 2 bokse frem: "Velkommen tilbage til Windows Live Messenger, log på" og "Dropbox, I don't have a Dropbox account, I already have a Dropbox account". De begyndte at poppe op uanmeldt for et par uger siden.

De kommer ved hver opstart, og jeg har ikke brug for dem. Jeg har som mailprogram Windows live og har også Dropbox installeret.

Hvordan slettes de to permanent?

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 85 point
Dato : 23-07-11 16:03

Gå i - start - skriv msconfig - faneblad Start - Fjern flueben ud for de programmer du ikke ønsker skal starte sammen med Windows. Det tager også samtidig opstart tid at lade alt starte sammem med Windows. Du sletter ikke programmerne men blot sopper opstart sammen med Windows. Du kan stadig bruge dem ved selv at starte dem når du skal bruge dem.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-07-11 16:47

Nu tror jeg nok, at dropbox er lidt sværre at slippe af med, og at den vil komme igen efter næste opstart.
Noget tyder på, at der er en henvisning i registreringsdatabasen. Da operativsystemet læser reg.basen ved opstart, så vil den dukke op igen.
Hvis du tør lukke op for reg.basen, og søge efter dropbox (og det sker der ikke noget ved at prøve), så kan du se hvor mange steder den har lagt sig.
Da det uden tvivl er noget du har fået ind ad bagvejen, så kan du slette alle henvisningerne.
Men tag lige en backup af reg.basen inden, så hvis noget skulle gå galt, så kan det genoprettes.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 23-07-11 20:34

http://www.wisecleaner.com/wiseregistrycleanerfree.html
Der ligger også et andet gratis program du bør prøve
men lad være med at ændre på de stillinger der er lagt ud i programmerne.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-07-11 22:10

Det lyder som noget du selv har indstillet, gør som foreslået og gå til msconfig, der kan du under fanen Start fjerne markering ud for Windows live, så starter den ikke sammen med Windows og du bliver ikke bedt om at logge på før starter programmet.
Ideen med Dropbox er at den synkroniserer filer mellem de computere som har Dropbox så den bør du lade starte sammen med Windows, Dropbox er vist med en ikon nede ved uret, højre klik på ikonen og log på Dropbox, den vil så være logget på automatisk hver gang du starter computeren og det bør du ikke ændre

Kommentar
Fra : webm

Dato : 26-07-11 00:24

Dropbox kan du slippe af med via Revo uninstaller

http://www.revouninstaller.com/

Godkendelse af svar
Fra : lokemis

Dato : 29-07-11 07:53

Tak for svaret Fijala.