/ Forside/ Teknologi / Administrative / Navision / Spørgsmål
10  refi 138
Løbe ur/gps
Fra : pepsimax
Vist : 1212 gange
150 point
Dato : 21-07-11 11:00

Hej

jeg vil købe et Garmin løbe/gps ur

men hvilket er det bedste

prisen er ikke afgørende (rolig jeg har ikke penge som græs)

mvh

Pepsimax

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-07-11 11:49

Hejsa.
Vores datter har købt dette er er 110% tilfreds med det.
http://www.loebeshop.dk/product/garmin-forerunner-305_5814/?gclid=CMv_g_aYkqoCFcKFDgodZGuLxg

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 21-07-11 12:36

Jeg synes, du skal læse dette:
http://www.marathonsport.dk/viden-om-loeb/gadgets/valg-af-loebeur-med-gps-funktion

Det giver dig et overblik og udfordrer dig lidt på, hvad dit behov egentlig er.
Du skal nemlig tage stilling til en del ting, før du beslutter dig.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 21-07-11 23:26
Kommentar
Fra : pifo

Dato : 24-07-11 21:05

Hvad med dette? Vist ikke i handlen endnu, men kommer det snart:

http://fitness-people.dk/2011/02/nyt-gps-løbeur-fra-nike-og-tomtom/

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 24-07-11 21:25

Dette skulle være et rigtig godt ur i følge pålidelig kilde

http://www.pulsure.dk/shop/pulsure/loeb/garmin/garmin+forerunner+410hr.html

Accepteret svar
Fra : pedroso

Modtaget 150 point
Dato : 24-07-11 22:55

Sikken masse links. Jeg har kun min erfaring om løbeure, men jeg har nu også prøvet en del.

Hvis du skriver lidt mere om dit behov er det lettere at anbefale noget. Skal du f.eks. bruge pulsmåling? Er det vigtigt at du kan kigge på uret og se hvor hurtigt du løber, eller er det bare for at se ca. hvor langt du har løbet? Og hvor nøjagtigt skal det måles? Vil du kunne gemme og analysere data?

Garmins ure er efter min mening de bedste, når det gælder GPS. Polars er bedst til pulsmåling.

Hvis du er ligeglad med pulsmåling, og du ikke skal bruge den som armbåndsur så køb en Garmin 205, eller en 305 hvis du vil have pulsmåling med. Vil du gå med den som armbåndsur så er 405'eren fin, men noget dyrere.

x10 modellerne er mindre og du kan gå med dem som armbåndsure. 110 og 210 har ret begrænsede funktioner, og de fleste af mine løbekammerater løber med enten 305, 310, 404 eller 410 uret. Der er kommet et 610 ur, som jeg ikke kender.

Et par ord om GPS: Jeg synes det er noget overvurderet. Jeg kan godt lide at man får nøjagtige målinger på fart og distance, og det du'r de altså ikke til. Det er fint på motorvejen, eller gader og stræder, men så snart du kommer ud på de små stier og ind i skoven mister de nøjagtighed, også i den grad.

Man kan simpelthen ikke få en god måling. De fleste sætter den til at midle hastigheden over f.eks. en km. Men det er ikke godt nok for mig, så jeg bruger en fodmåler oveni. Jeg løber lige nu med en S3 måler med et RS800 ur. Og jeg har droppet gps'en, mest fordi den er ekstra på en Polar.

Skulle jeg købe et Garmin GPS ur ville jeg være ligeglad med om det er et armbåndsur også, for jeg har alligevel altid en telefon i lommen. Så det blev nok til en 305'er, så jeg har puls med. Måske en 310'er, så jeg får cykelfunktioner med.

Du kunne jo også bare downloade Endomondo til din telefon, det er gratis. Det er mere og mere populært. Men så bør du skaffe en armholder til telefonen, det er ikke så dyrt. Og jeg har lige set at du kan få en pulsmåler til en iPhone, det er ikke engang løgn! Det er nu ikke noget for mig, man kan f.eks. ikke tage mellemtider.

Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 24-07-11 23:16

Hej pedroso

Har du en kommentar til

Garmin Forerunner 405 HR

mvh

Pepsimax

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 26-07-11 20:52

Joda, det er et fint ur, af "armbåndsur" typen.

Jeg har hørt en klage lidt over at den er lidt følsom overfor sved - så kan touch-aktiveringen aktiveres. Man kan slå det fra, men så kan man ikke skifte mens man løber. Men de andre synes ikke det var slemt. Måske sveder de ikke nok

GPS'en skulle ikke være meget bedre end 305 modellen, så hvis du vil måle nøjagtigt så sæt den op til at vise gennesnit over en km. Eller køb en fodmåler.

Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 27-07-11 15:39

Resultat

det blev en

Garmin 405cx

tak for hjælpen

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 31-07-11 18:42

Selv tak. Den fås jo også i damefarver :)

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 02-08-11 00:13

- og så er det vist på tide at du annullerer spørgsmålet pga. manglende kvalificerede svar. Som du plejer at gøre.

Godkendelse af svar
Fra : pepsimax

Dato : 02-08-11 08:57

Tak for svaret pedroso.