/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Paint Shop Pro
Fra : ivanovic1
Vist : 1071 gange
50 point
Dato : 20-07-11 18:23

Hvis jeg har et billede, som er lidt skævt, hvis jeg så vælger at rotere det i PSP hvorfor bliver billedekvaliteten forringet. Og kan jeg gøre noget så dette ikke sker? Det er når jeg f.eks. laver en rotate til højre eller venstre på f.eks. 1 grad.

Accepteret svar
Fra : Otnob

Modtaget 60 point
Dato : 20-07-11 19:15

Ja det er normalt skarpheden det går ud over, men du kan kompensere ved at benytte Effects/Sharpen/Unsharp Mask.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-07-11 19:25

Prøv med IrfanView
http://www.irfanview.com/

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 21-07-11 21:54

Intet at gøre ved det = lige meget hvilket program du bruger.
Når du bruger funktionen med at rette et billede, kommer der ALTID PIXEL fejl
da de bliver forskudt fra hin
- anden.
111111
bliver til
11111

Dog har jeg selv haft bedre held med kvaliteten med programmet ACDSee
men om det så har en indbygget og bedre funktion, end dit program, ved jeg ikke.
Selv bruger jeg dette gratis og på Dansk Inkscape

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 21-07-11 21:56

Citat
da de bliver forskudt fra hin
- anden.
111111
bliver til
11111

Det kunne man så heller ikke vise her inde
da de bliver forskudt fra hin
.......................................-
.........................................anden.
111111
bliver til
..11111

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 21-07-11 22:07

Måske kan du bruge noget herfra, har selv prøvet det, - med pdf
men det giver også dårlige og synlige resultater.
http://www.balesio.com/

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-07-11 07:55

Det er vel ikke fordi du har fået sat komprimerings graden for lavt(lille størrelse på fil) omkring 80 plejer jeg at bruge!

Godkendelse af svar
Fra : ivanovic1

Dato : 22-07-11 16:34

Kan se der intet rigtigt er at gøre, men denne funktion kan dog hjælpe lidt :) Tak for svaret Otnob.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 22-07-11 19:22

Problemet har også flere gange generet mig, men som Klaudi skrev vil det være en fordel at komprimeringen ikke er for stor, jeg komprimerer omkring 40 - 50 %. men det afhænger også af om der skal laves print af det eller det blot er til skærm brug.

Det er også som om "rotering" forringer kontrasten så jeg plejer også at benytte Colours/Adjust/Curves til forøge kontrasten med.

Benytter man den mulighed skal det gøres før man forøger skarpheden.

Hilsen Otnob

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-07-11 19:31

Hwa' med denne?
JPEG Lossless Rotator
http://annystudio.com/software/jpeglosslessrotator/

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-07-11 19:35

Nå, den du'r ik' til andet end 90 180 grader!