/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
humlebien
Fra : karin42
Vist : 622 gange
100 point
Dato : 20-07-11 11:44

hvorfor slæber humlebien rundt med en kæmpebunke nektar - hvem får det ? måske et dumt spørgsmål , men vi har snakket lidt om det her i familien

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 20-07-11 12:01

Citat
På det tidspunkt er humlebien også ved at vågne op. Humlebidronningen har brug for både pollen og nektar til sine larver, og hun samler ivrigt i de tidlige blomster.

http://www.eidoswildlife.dk/main.asp?page=pg3&content=4

Godkendelse af svar
Fra : karin42

Dato : 20-07-11 18:45

Tak for svaret ans.

logik men tak for svaret alligevel