/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
moccamaster thermokande aflejringer?
Fra : return
Vist : 1121 gange
100 point
Dato : 18-07-11 17:09

hej nogen der ved hvordan man får renset sin moccamaster thermokande for kaffe aflejringer
har prøver med eddike men det har dog hjulpet lidt men er der noget der er meget mere effektiv som man kan bruge til det formål nogen der kan hjælpe

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-07-11 17:20

Fortyndet klorin. Lad det stå i den nogle timer .
Eddike er kun til kalk.

Accepteret svar
Fra : kammanoerup

Modtaget 110 point
Dato : 18-07-11 17:56

Hej - jeg kender ikke moccamarster, men min egen termokande til kaffemaskine renser jeg som følger:
En tske fuld bagepulver i kanden- så godt varmt vand halv op i kanden !!
på 1 min er min kande ren og fin!
Der skylles efter !

Håber du kan bruge dette

Venlig hilsen

Kommentar
Fra : kammanoerup

Dato : 18-07-11 17:58

P.S.
Sæt kanden ned i vasken- bagepulveret bruser op og det kan -afhængig af hvor meget vand der er i - løbe over!

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 18-07-11 17:59

en opvasketabs i kanden. fyld halvt op med kogende vand. ryst grundigt og lad den stå lidt. ryst så igen. dette gøres nogle gange og der skylles efter med rigeligt kogende vand.
kanden bliver med garanti helt ren.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 18-07-11 18:25

Glem alt andet end bagepulver, for det virker, og så er det total giftfri, så vand og bagepulver det virker med garanti.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-07-11 18:43

Citat
så vand og bagepulver det virker med garanti.

Det gør vand og SALT også

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-07-11 20:46

Citat
Det gør vand og SALT også

Ja.
Og har du ikke salt ...bagepulver hjemme så hjælper natron på samme måde.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-07-11 00:38

bagepulver og varmt vand bliver til soda. Men det er en dyr måde at lave det på.

Soda er et gammelkendt udmærket alkalisk middel, som virker knap så godt som klorin.

Det samme gælder opvaskemaskinetabs. Hvis du har gammeldags klorholdigt opvaskemaskinpulveer virker det bedre. Også til therande.

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 21-07-11 17:45

Tak for svaret kammanoerup.

Kommentar
Fra : kammanoerup

Dato : 21-07-11 17:52

Tak selv ! Du var hjertelig velkommen - her .-)