/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Limited profile på facebook?
Fra : kartoffel88
Vist : 851 gange
176 point
Dato : 18-07-11 01:26

Nu har jeg brugt 20 minutter på at lede efter et svar på hvad det vil betyde, hvis jeg tilføjer en ven til min "limited profile" liste.
Jeg ved at jeg kan indstille alt muligt og bestemme om det; kun er mig der ser dit og dat, eller om det er vennerne, eller venners venner.

Men det giver jo ikke svar på hvad folk på min limited profile kan se?
Jeg kan kun se at folk ryger på listen, men mere ved jeg ikke. Der må da være et sted hvor jeg kan bestemme hvad de folk på den specifikke liste kan se?

Hvad er det jeg overser siden jeg ikke forstår det?

Tak.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 18-07-11 08:59

Tja, jeg har ikke sat mig ind i det endnu, men kan du ikke bede én af dine venner blive oprettet på denne liste, og så lade vedkommende fortælle dig, hvad han /hun kan se?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-07-11 09:57

Det burde være som overskriften siger: En begrænset profil som ikke kan se alt om dig, men bare (u)rolig en begrænset profil kan også se det dine venner kan, hvis bare man ved hvordan
Limited profile = En profil med begrænsninger
en slags venteliste hvor personer parkeres indtil du bestemmer om du vil være venner med dem

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-07-11 12:55

Du skal ind på din facebook profil, oppe i højre hjørne skal du klikke på konto og så kontoindstillinger

Har du høj privatliv kan kun dine venner se din prifil og selv om man søger så kan kun venner se din profil. Hvis jeg søger på dig så skal jeg først være din ven før jeg kan se din profil.

Hvis du vil have at venners venner ser din profil, så ændrer du det i konto - kontoindstillinger. Se også i konto - privatindstillinger.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 176 point
Dato : 18-07-11 14:30

Citat
A limited profile provides the user of the account with flexibility when it comes to who is allowed to see what portions of your profile. You can establish a limited profile for selected people and these individuals will never be informed that they are only viewing a selection of the features that are available on your profile.

How To Use Limited Profiles On Facebook
http://www.surfnetkids.com/go/safety/347/how-to-use-limited-profiles-on-facebook/

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 18-07-11 20:47

Du kan gå ind og se en forhåndsvisning af din profil ved at klikke på konto (i højre hjørne) privatindstillinger - og på vis indstillinger (øverst) -> forhåndsvisning af min profil.

Derudover er der masser af hjælp at hente hvis du downloader denne guide. http://komfo.com/da/ressourcer/guide-styr-dit-privatliv-paa-facebook

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 19-07-11 14:29

Jeg fandt ud af hvordan man gør, men det virker ikke. Det er sikkert med vilje de har lavet det sådan. Folk på min liste kan stadigvæk se alt hvad de andre kan se.
Hvis jeg ikke har gjort det rigtigt undrer det mig meget. Så gad jeg godt se en pige på 16 eller en ældre person uden den store IT viden, gøre det. Nu har jeg satme brugt lang tid på det, og jeg kan programmere og lave hjemmesider, men ikke finde ud af facebook.
Det er sku steneren.

Godkendelse af svar
Fra : kartoffel88

Dato : 29-07-11 10:17

Tak for svaret Klaudi. Selvom det ikke virker