/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
tv´et sætter ud
Fra : jensviggo
Vist : 814 gange
20 point
Dato : 17-07-11 12:08

når det regner, bare en lille smule, får jeg billedudfald (parabol) dvs, så er der billed, så er der ikke billed, skide irriterende, men er det fordi der kommer vand på parabolhovederne (vist nok lbn), kan man måske trække en plastpose henover, eller er der andre løsninger måske

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 17-07-11 12:24

Har du tjekkket, om der kan komme vand ind i tilslutningens forbindelse altså at det er strømudfald?

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 30 point
Dato : 17-07-11 12:38

Det kan tyde på svagt signal.
Måske en finjustering af parabolen hjælper

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-11 13:10

ALT vejr kan give billedudfald på en parabol - selv solskin

Det er forstyrrelser i LUFTEN og har intet med dit "hoved" at gøre

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 17-07-11 16:11

Hvis det sner kraftigt eller regner vildt ,kan jeg få små afbrud i modtagelsen.
Man kan få købt nogle små plastik " paraplyer " til hovederne .Det skulle hjælpe siger de

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=18373971

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 17-07-11 21:53

Atmosfæriske uregelmæssigheder som kraftigt lavtryk sætter modtagelse af signaler fra parabol på nedsat signalstyrke.....du vil se intet eller små kvadrater som hopper rundt i billedet det varer som regel i 30 minutter og du kan intet gøre. Parabol og lnb er fuldstændig ligeglad med nedbør, men stærk regn er som regel lig med lavtryk. Drop tvet og spil brætspil så lang tid det står på...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-07-11 10:31

Citat
du vil se intet eller små kvadrater som hopper rundt i billedet det varer som regel i 30 minutter

Vrøvl.
Vi oplever kun problemer med modtagelsen når der ligger sne på lbn

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-07-11 10:48

Citat
Vrøvl.
Vi oplever kun problemer med modtagelsen når der ligger sne på lbn

Du må høre til den HELDIGE type

Atmosfæriske forstyrrelser er den STØRSTE årsag til billedudfald..... Se blot på billeder fra Touren....

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 18-07-11 15:42

når jeg ser på status under disse forhold, er signalet ok, men kvaliteten er elendigt, dette makeres ved grønne og røde bjælker, altså flot grøn bjælke på ca 70-80 procent for styrke, mens der 0-2 ved kvaliteten, altså en rød bjælke, jeg snakker her om Viasat.

MVH

jensviggo

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 18-07-11 16:01

Citat
Vi oplever kun problemer med modtagelsen når der ligger sne på lbn

Det samme her, men før vi fik en ny parabol - der er i den grad er skruet fast - kunne vi opleve, hvis man bankede hovedet ind i den, at skulle justere den igen, da det selvfølgelig gav dårlig billedkvalitet.

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 19-07-11 15:19

Tak for svaret Teil.