/ Forside/ Karriere / Offentlige / Klageinstanser / Spørgsmål
10  rotw 300
nabo larm
Fra : peggy1
Vist : 1125 gange
200 point
Dato : 15-07-11 19:46

Er der nogen der ved hvor meget min nabo må larme. Han har bilværksted i tilknytnign med sit hus, han larme dag og aften, lørdag og søndag. Han flyttede godt nok ind før os, men da vi købte hus havde han ikke værsksted, han har også en masse bil stående både med og uden nr plader.
Han sætter dem på offenlig vej, som jeg ved er forbudt for dem uden nr plader.
Vi har snakket med ham, men han er lige glad, politiet har været der flere gange, men intet hjælper, det er så slemt at vi om sommeren ikke kan sidde ude i haven på grund af larm. Hvad kan vi gøre og hvor kan jeg klage.
HJÆLP OS

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-07-11 19:49

Citat
politiet har været der flere gange, men intet hjælper,

Ja så er der jo ikke mere at gøre - han overholder jo tilsyneladende lovgivningen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-07-11 19:50

Slå tilbage HÅRDT

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 210 point
Dato : 15-07-11 19:59

Politiet har været der ?

Prøv at tal med kommunen, han har sikkert ikke de nødvendige tilladelser.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 15-07-11 20:07

Når du skriver, at du har snakket med ham, hvad er det så, I har talt om? Har du bedt ham om at stoppe med at reparere biler? Måske kunne I sammen finde et kompromis, hvor han på givne tidspunkter har mulighed for at arbejde med sine biler, og andre tidspunkter hvor I får fred.
Min erfaring siger mig, at man kommer længere med diplomati end med politianmeldelser. Hjælper det ikke, så må I nok flytte, hvis det bliver for meget. Synd for jer, men prøv nu om ikke I kan få en fornuftig snak over en øl eller en kop kaffe, som I selvfølgelig byder ham på.

Godkendelse af svar
Fra : peggy1

Dato : 15-07-11 20:38

Tak for svaret LuffeA, det vil jeg prøve.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-07-11 20:49

Selv tak

Jeg gad egentlig vide om politiet tjekker med kommunen før de rykker ud til sådanne sager.