/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Ophæve Kort-Beskyttelse.
Fra : akle
Vist : 955 gange
100 point
Dato : 12-07-11 00:12

Pludselig vil mit kamera ikke tage billeder, men skriver; Kort er skrivebeskyttet.
Hvordan ophæves dette.
Det er et Canon EOS 600D kamera med SD HC Memorykort. I PDF-manualen kan jeg kun finde om dette emne vedrørende beskyttelse af enkelt-billeder.
Håber nogle kan vejlede mig.
Mvh Akle

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 110 point
Dato : 12-07-11 00:30

Har Du haft kortet ude fornylig og pillet ved det ?

Der sidder en lille låsedims på kortet som Du nok har skubbet til med en negl, prøv at skubbe til den igen.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-07-11 07:30

Husk at formatere kortet i kamera, ikke i pc.

Godkendelse af svar
Fra : akle

Dato : 12-07-11 11:28

Havde kortet ude af kameraet for at lægge billeder ind i pc'en. Senere fungerede det ikke i kameraet, uvidst af hvilken grund, for mig i hvert fald.
Så lidt skulle der til, når man bare ved hvordan.

Tak for svaret LuffeA.

Mvh Akle