/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
regler for gamle knallerter
Fra : Cthemacman
Vist : 650 gange
20 point
Dato : 11-07-11 18:16

hej alle.
min bedstefar har en gammel sco deluxe herremodel fra 1946 så vil bare høre om der er speciel regler for den hvad angår lys og lygter da den kun har en baglygte og forlygte tror ikke der er lang og kort lys den har ikke blinklys der er ikke speedometer og så er der ikke horn men ringklokke vil meget gerne have lidt hjælp til disse spørgsmål og evt. hvis i har flere ting jeg skal være opmærksom på

hilsen Cthemacman

Accepteret svar
Fra : Snedig

Modtaget 20 point
Dato : 11-07-11 19:27

Nemt....

Signalgivning som på cykel. Ringeklokken er OK som signalapparat. Speedometer kan være ligegyldigt, idet SCO'en som udganspunkt er begrænset til 1 hk og 30 km/t.

Så der forlanges ikke eftermontering af en masse ting, knallerten aldrig har været født med.

Godkendelse af svar
Fra : Cthemacman

Dato : 11-07-11 19:51

Tak for svaret Snedig.

men med hensyn til fart syntes jeg barre jeg har hørt at dengang var der ikke fart begrænsning så den kunne godt køre stærkere en 30 km/t
eller er jeg bare galt på den

og er der andet jeg skal være opmærksom på af ting og sager der skal være i orden på sådan en gammel sag