/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
dårlig lugt fra kalesje
Fra : trimare46
Vist : 760 gange
300 point
Dato : 11-07-11 17:12

min bådkalesje er begyndt at lugte muggent. hvad kan man fjerne det med uden at ødelægge imprægneringen.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 11-07-11 17:28

Rodalon

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 11-07-11 17:30

du kan evt spraye med imprægnering, hvis du oplever, at den ikke holder mere. Min mand sprayede et telt og sendte ungerne på Roskilde festival. Det fungerede helt fint

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-07-11 17:55

Jeg turde ikke selv begynde på at klare det selv, det er jo både stort og sikkert også dyrt med en kaleche

Her er en der kan klare det for dig - hvis du som jeg ikke selv har mod på det -

Det er ikke en jeg kender, men en tilfældigt udvalgt - der er mange

http://www.teltrens.dk/

http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&q=rens+og+imprenering+af+fortelt&oq=rens+og+imprenering+af+fortelt&aq=f&aqi=&aql=undefined&gs_sm=e&gs_upl=2507l12227l0l32l31l1l25l26l0l230l860l0.3.2l5&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=72668acd0f02f7fa&biw=1536&bih=660

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 300 point
Dato : 11-07-11 18:42

Hej trimare46.
ved du havd...vi har selv sejlet i 16 år..er dog stoppet nu.
Vores lugtede også engang i mellem...med 3 års mellemrum.
Vi pillede den simpelthen af og lagde den ud på kajen.
Den fik en gang med skrubben og sulfo...ja du læser rigtigt.
Når den var spulet ren blev den sat på igen og fik lov at tørre.
Det kræver så lige at det er tørvejr et par dage.
Derefter smurte vi den med Hempels imprægnering...ENDELIG den du skal smøre på med pensel. Sprayen er IKKE god nok.
Og godt ned i syningerne også.
Slut ...det lyder som en hård behandling...men det virker.
God arbejdslyst.

Godkendelse af svar
Fra : trimare46

Dato : 11-07-11 19:55

Tak for svaret piaskov.