/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
digitalmodtager
Fra : kj
Vist : 565 gange
500 point
Dato : 11-07-11 16:38

Har egen antenne, og har netop købt en DVB-T modtager, TRIAX T-HD405 VA, jeg følger brugsanvisningen og sætter den til. antenne ind - antenne ud(ligesom den gamle MPEG2 box), tænder for den + fjernsyn, og se nu skulle der komme en startmenu, men der sker intet som helst. Hvorfor sker der intet.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-07-11 16:41

se efter ext. knap på fjernbetjeningen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-07-11 16:41

elller source

Kommentar
Fra : alka

Dato : 11-07-11 16:44

Der er to muligheder:
1. Du får en skærmbesked om, at der ikke er noget signal = der er ingen antenne tilsluttet - eller ikke tilsluttet korrekt.
2. Du har ikke været inde i menuen på MPEG4- boksen for at søge kanaler (gerne automatisk).

Hvilke beskeder får du? ledningning fra antenne ind i boksen og ud fra boksen til TV - som du skriver du har gjort. Alternativt, så er boksen defekt!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-07-11 16:49

Du skal forbinde med HDMI/Optisk eller Scart til TV og så vælge input på tv'et
Hvis boksen kan sende analogt gennem antennekabel skal du finde kanalen på tv'et

Kommentar
Fra : kj

Dato : 11-07-11 16:51

ALKA der er ingen skærmbesked, kun blå skærm

Kommentar
Fra : kj

Dato : 11-07-11 16:56

klaudi, har forsøgt at finde kanalen på tv-et uden resultat. Når der står antenne ind og ud så sender den vel videre til TV analogt. Antennesignalet er jo digitalt og ved udstikket står der gennemsløjfning.
Betyder gennemsløjfning bare at det er det digitale signal der går videre.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-07-11 17:07

Nej den sender sikkert ikke analogt videre, det er kun antenne signal der går igennem

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 510 point
Dato : 11-07-11 17:13

Citat
Betyder gennemsløjfning bare at det er det digitale signal der går videre.

Ja

Godkendelse af svar
Fra : kj

Dato : 11-07-11 17:26

Tak for svaret Klaudi.
Jeg skifter til scart og ser om det går bedre, ellers må jeg jo få den byttet til en anden

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-07-11 19:15

Velbekomme, det burde virke med Scart, men har du HDMI på TV er det bedre at bruge det

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-07-11 20:21

Og hvordan gik det så?

Kommentar
Fra : kj

Dato : 12-07-11 13:00

Får først prøvet i dag henunder aften.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-07-11 21:19

Spændende at høre - især fordi, jeg skal have en ny TV-udbyder, og er lidt usikker på det med digitalbox +/- antenne.