/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
film fra pc til gammelt tv
Fra : ambeck
Vist : 769 gange
500 point
Dato : 10-07-11 18:14

Jeg har et gammelt finlux med scartindgang i mit sommerhus. Jeg vil gerne have en adapter, som kan forbinde pc-en med fjernsynet. Pc-en - en bærbar - har vga-port og audioudgang samt hdmi udgang. Jeg kan ikke finde et stik til en rimelig pris, men mener, jeg havde et engang med video og lyd. Det må ikke koste ret meget!

Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 10-07-11 18:28

Jeg kan kun finde scart til vga. Hvordan kan det være det skal være så svært?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 10-07-11 18:56

Det er vel - formentligt - fordi der ikke er noget stort, lukrativt marked for at udvikle den slags "stumper".

Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 10-07-11 18:59

Jamen der må da være mange i min situation og det burde være rimelig simpelt at lave det.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-07-11 19:10

Citat
Det må ikke koste ret meget!
er 400kr. for meget? rimelig simpel? - nej det er ikke bare et kabel med et stik som passer i den anden ende, du må have en VGA til RGB Scart converter:
http://www.av-connection.dk/?PGr=846&ML=10

Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 10-07-11 19:22

Det er jeg ked af at høre, men det betyder vel bare, at det gamle sommerhusfjernsyn snart må skiftes ud

Er der ikke et hdmi til scart da?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-07-11 20:06

Citat
Er der ikke et hdmi til scart da?
Nej desværre ikke som et kabel alene hdmi er digital og scart er analog, der skal en converter imellem til at omdanne signalet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-07-11 20:08

Citat
Er der ikke et hdmi til scart da?

Nope....

HDMI er digital - Scart er analog

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-07-11 20:09

Nå ja - gentagelse fremmer forståelsen...

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 10-07-11 20:25

Som jeg startede med at skrive: der er ingen, der "gider" udvikle noget til sådan noget gammelt "lort".

Du kan sikkert godt få det udviklet, men prisen vil være langt højere end at skrotte dit Finlux, og købe et mere moderne - "desværre".

Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 10-07-11 20:58

Jeg er godt klar over det. Men jeg har jo vga og audio lyd ud så det skulle da være simpelt med lidt kabler eller hvad?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 250 point
Dato : 10-07-11 21:09

Lyden kan du sikkert godt få over på den gamle men billeder - nej det kan du ikke, scartindgangen kan ikke forstå signalet som kommer fra vga stikket, der skal en converter imellem til at omdanne:
http://www.circuit-diagrams.com/diagrams/VGA%20to%20TV%20Scart.jpg

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 10-07-11 21:55

Det er da utroligt, så svært, du har ved at forstå, at du lige så godt kan skrotte dit ældgamle - analoge - Finlux fjernsyn

Erkend dog, at det har haft "sit liv".

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-07-11 00:24

Din computer med moderne digital billedudgang( hdmi) svarer ikke til den gamle teknologi med signaler til en scart indgang. Scart kan være så meget forskelligt, men aldrig noget der billedmæssigt passer til din computer.

Find en gammel computer med composit udganng på loppemarked så kan du føde scart infgangen , bare kablet laves rigtigt.

Godkendelse af svar
Fra : ambeck

Dato : 11-07-11 11:16

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 11-07-11 11:18

Jeg er tilffreds med et scart til vga kabel til 59 kroner og så tager jeg lyden ved siden af. Det er ok i et sommerhus.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-07-11 16:28

Kun 2 stjerner det er da ikke min skyld at et gammelt TV og en moderne computer ikke kan snakke sammen