/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
peugeut 306 startproblemer ??
Fra : babee
Vist : 539 gange
200 point
Dato : 10-07-11 11:02

halløjsa har en peugeut 306 fra 96. den starter men skal ligesom have lidt til til at få ved inden den starter. og når jegholder i tomgang og derefter slukker bilen vil den ikke starte igen. syntes og at den ryger meget fra udstødningen når den får de problemer hvad kan der være galt ?

Accepteret svar
Fra : Beestone

Modtaget 110 point
Dato : 10-07-11 11:55

Hej -

På de symptomer du nævner, vil jeg straks udmåle kølevands føleren.
den har en uvane med at afbryde når den bliver gammel.
Når det sker, tror motorstyreboksen at motoren er is-kold, selv om det egentlig er en lun sommermorgen.
Resultat er at motoren overfødes med benzin, når den skal startes.
Problemet forværres yderligere når motoren er varm, hvor den er endnu mere følsom overfor drukning i benzin ved varm start.

Røgen skyldes at katalysatoren har svært ved at brænde den ekstra benzin af.
Den kan ikke nå at ilte benzinen, fordi den ikke er varm nok, derfor ender det som sod i udstødningen.

Kommentar
Fra : babee

Dato : 10-07-11 19:58

???*? ikke flere forslag ?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-07-11 14:15

Beskriv farven på røgen.

Godkendelse af svar
Fra : babee

Dato : 15-07-11 16:21

Tak for svaret Beestone.