/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Bestyrelses beføjelser
Fra : Pallejc
Vist : 530 gange
20 point
Dato : 08-07-11 17:27

Hej

Kan en bestyrelse i en ejerforening bestemme om man må have trampoliner i haven samt om de evt. skal være graven ned?

Mvh

Palle

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-07-11 18:18

Det må du lige forklare lidt mere.

Hvad står der i vedtægterne for ejerforeningen?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-07-11 18:30

Hvad glæde har man af dem hvis de er gravet ned..........skulle man så også grave et larmende stereoanlæg ned ?

Det gælder vel blot om at tøjre dem med en kraftig kæde, hvilket vil sige til nærmeste bygningsstolpe eller en til samme formål stolpe gravet ned i jorden....helst over en halv meter.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 08-07-11 19:12

Ja det kan de.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 08-07-11 19:22

Normalt er det bestyrelsen i en forening der bestemmer over medlemmerne.
Visse ting kan man tage op på en generalforsamling og lade medlemmerne bestemme.
Det kommer lidt an på hvad der står i jeres vedtægter.

hawaii7

Kommentar
Fra : Pallejc

Dato : 08-07-11 19:45

I vedtægterne står der:

Det påhviler herudover bestyrelsen at sørge for god og forsvarlig varetagelse af ejendommens anliggender, herunder overholdelse af god skik og orden, betaling af fælles udgifter, tegning af sædvanlige forsikringer (herunder brandforsikring, kombineret grundejerforsikring og eventuel bestyrelsesansvarsforsikring), renholdelse vedligeholdelse og fornyelse i det omfang, sådanne foranstaltninger efter ejendommens karakter må anses for påkrævende.

Bestyrelsen kan ved en forretningsorden træffe nærmere bestemmelse om udførelse af sit hverv.

Mvh

Palle

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 08-07-11 20:19

Hvis du er så meget imod det så sæt den op og lad den stå, hvis de vil skal de så igemmen retten m.m. For at smide dig ud, vent til de gør det hvilken vil koste dem en bondegård og fjern den så den dag i skal i retten.... Sig derinde at du lavede en fejl og det er du ked af.

Vendt så ca 1 måned og sæt den op igen... Det vil så koste dem det samme lad den stå den her gang og få en advarsel... Kort sagt du kan kosten dem så meget at de må opgive.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-07-11 00:29

Citat
Hvis du er så meget imod det så sæt den op og lad den stå, hvis de vil skal de så igemmen retten m.m. For at smide dig ud, vent til de gør det hvilken vil koste dem en bondegård og fjern den så den dag i skal i retten.... Sig derinde at du lavede en fejl og det er du ked af.

Der er jo en grund til at at de vil have sikret trampolinerne, nu sætter man jo sikkerhedsnet på for ikke at falde ud over kanten, men det gør samtidig trampolinen til en farlig flyvende genstand i stormvejr.
Den kan smadre naboens vinduer eller trille ud på vejen og forårsage et trafikuheld.

Muligvis er mange regler åndssvage, men det er ikke forbudt at bruge hovedet.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 09-07-11 07:14

hmm det lyder ikke sandsynligt at de skulle kunne bestemme det, når trampolinen ikke er gravet ned. Så er den jo midlertidig, det et legetøj hmmm

lyder som et vidtrækkende forening, kan de også bestemme farven på havemøbler?

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 09-07-11 12:37

Hvis haven du omtaler er en fælleshave, så er jeg ret sikker på, at bestyrelsen kan forlange sikkerhed omkring opsætning af trampoliner.

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 09-07-11 13:31

Nu ved jeg ikke om du har boet i pågældende ejerlejlighed så længe, at du kender til alle vedtagne forslag ved genralforsamlingerne?

Men du skal vide, at selvom du ikke kan læse om regler decideret vedrørende trampoliner i vedtægterne, så kan det sagtens være et forslag der har opnået tilslutning fra mindst 2/3 af de repræsenterede medlemmer.

Jeg ved at der på den konto har været sager, hvor ejere har måttet pille deres parabolantenner ned.

Annuller spørgsmålet
Fra : Pallejc

Dato : 09-07-11 14:45

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål