/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Opvasketabs
Fra : o.v.n.
Vist : 1662 gange
100 point
Dato : 07-07-11 21:23

Nogen af jer bruger sikkert opvasketabs i opvaskeren i stedet for pulver, spørgsmålet er: Hvis jeg går over til at bruge tabs, hvad så med afspændingsmiddel og salt? Min nye maskine har indikatorer som lyser hvis der mangler en af delene og så vidt jeg har forstået så er tabs en alt i en løsning

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-07-11 21:29

Citat
tabs en alt i en løsning

Det er ikke så, desværre.
Men det opdager du.

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 110 point
Dato : 07-07-11 21:33

Tabs findes såvel som alt-i-en løsnng, og som "bare" en praktisk emballage om et almidenligt maskinopvaksemiddel.

I sommerhuset klarer en altmulig-tab opvasken fint, hjemme, hvor vi har stenhårdt vand, skal jeg alligevel have salt i maskinen.

Man må prøve sig lidt frem, se på resultatet, og finde sig i de røde lamper, medmindre de kan slås fra, med så mange tabs burde det være muligt på en ny maskine.

Hvis man gider er det givetvis billigere selv at fylde salt og afspænding på, og vaske med pulver.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 07-07-11 21:44

Hej O.v.n.

Uanset HVAD de skriver så holder det IKKe i retten.
Desværre...du er nødt til at fylde op med både salt og afspænding.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 07-07-11 21:47

Nogle opvaskemaskiner har en knap, som hedder 3 i 1, den skal trykkes ind, så vil maskinen ikke dosere afspændingsmiddel og der bruges ikke salt til regenerering. Det kræver selvfølgelig at du også bruger 3 i 1 tabs (der er også nogele tabs som hedder 5 i 1). Det er ikke nok at der er en rød kugle i toppen af tabsen, der SKAL stå 3 i 1 på pakken!!

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 07-07-11 22:32

du skal bare bruge alm. opvaske tabs fra coop, som er omgivet af en lille plastikfilm, som opløser sig selv.

Drop det der -med alt i eet.

Hold maskinen vedlige med salt og afspænding når den giver melding om det.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 07-07-11 22:43
Kommentar
Fra : vagn2901

Dato : 07-07-11 22:50

Da systemet for afspænding holdt op med at virke, og det ville koste over 2.000 + arbejdsløn at få det udskiftet, gik jeg over til 3 i 1 tabs. Det fungerer rigtig fint og resultatet er flot. Jeg bruger dog stadig salt. Makinen er en Miehle med 20 år på bagen.

Kommentar
Fra : anniSuper

Dato : 08-07-11 09:14

jeg bruger også begge dele og jeg bruger tabs fra lidl de er de bedste jeg har prøvet

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-07-11 15:38

Tak for svaret vagnr. tak for alle indlæg, desværre er der kun 1 indlæg som kan accepteres som svar, jeg blev lidt klogere og holder mig til pulver + afspændingsmiddel + salt som jeg brugt indtil nu, grunden til spørgsmålet var at der var 2 tabs med den nye opvasker og jeg blev lidt nysgerrig hvad sådan en lille tabs egentlig kunne klare, den er tydeligt opdelt i 2 felter: et blåt og et hvidt felt med en rød kugle i midten og pakket ind i vandopløslig film, der stod intet om hvordan man bruger dem men det kunne jeg selv gætte

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-07-11 16:23

Selv tak, o.v.n., og god fornøjelse med din nye opper, med eller uden tabs