/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Et foreslag fra "en seriøs jæger"
Fra : Heidi-Ho
Vist : 938 gange
100 point
Dato : 07-07-11 14:07

En meget kendt dansk jæger skrev et foreslag i et meget kendt debatforum:
Citat
Mit forslag er: At man når man invitere folk på jagt nu i den kommende sæson, spørger: Er du medlem af Danmarks jægerforbund?
Får man et nej, må svaret på om vedkomne så kan deltage i jagten, så også blive et nej.
Hvorfor skal vi andre betale for at de der ikke vil betale til fællesskabet kan komme på jagt?
Ofte er det de samme mennesker ( ses på diverse debatsider) der oftest er imod, at andre ikke jægere, ikke skal betale for at færdes i statsskovene. De er imod gratister, men optræder altså selv som sådanne.

Det vil sige, at denne meget kendte danske jæger, render rundt og tjekker medlemsskab af DJ - samtidigt med, han tjekker jagttegn. "Har du ikke medlemsbeviset i orden - er der 0 jagt".
Er det ikke gået op for "idioten", at vi lever i et frit land, hvor der er foreningsfrihed.

Jeg ser scenariet for mig. Jeg har inviteret jagtgæster og render rundt og tjekker om vedkommende gæst f.eks. er medlem af K.F.U.M - hvis ikke - Nå, det var da ærgerlig for dig. Det skal du nemlig være, hvis du vil skyde plutfasaner. Farvel og tobak !

Mvh.
HH
Nu med med'lem

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 07-07-11 16:29

Jeg kan ikke finde dit spørgsmål?

hawaii7

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 07-07-11 17:53

Jeg kan til gengæld heller ikke finde dit svar...

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 07-07-11 17:56

Kommer her Hav'aii:

- hvornår er der jagttid på Ballesprederen?

Undskyld jeg blander mig HH, god sommer...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-07-11 22:00

Der er da altid jagttid. Jeg jager fluer, myg og fuglelopper hele sommeren.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 07-07-11 22:50

Hej HH

Det må squ da være brevdueavleren Ballegaard, der har skrevet læserbrevet. De sædvanlige tåbelige fejl etc .

Men - kære HH. Årsagen til det vanvittige forslag er såmænd ikke at tjekke om om de deltagende er medlem af DJ - men om der til stede er medlemmer af Dansk Land- og Strandjagt - forkortes til DLS.

Har du været på ferie???

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 07-07-11 23:30

Nu var det ikke jagttid indlægget handlede om. Men mere om Ballegaard, der udgiver sig for at være kursus -og jagtleder, skydeinstruktør, ivrig læserbrevskribent, har flere tillidshverv - og ikke at forglemme, forfatter, det påstår han ihvertfald på sin hjemmeside - altså mere eller mindre en offentlig person. Kan Ballegård virkelig tillade sig at forlange medlemsskab af DJ, såfremt de vil med på jagt.
Antallet af medlemmer i DJ udgør ca. 60 - 70.000 personer - altså langt under halvdelen af jægere i Danmark er "organiseret" i DJ.

Nu ville det rage mig en høstblomst, såfremt det var en eller anden person der havde lejet lidt jagt langt ude på Lars Tyndskids marker, der fremførte et sådant krav om, hans gæster skulle være medlem af DJ, såfremt de ville skyde en stakkels vindforblæst hare - op i røven med det. Gæsterne kan i dette her tilfælde bare lade være med at deltage. Men en offentlig person som Ballegård, kan ikke forlange noget som helst, idet, det strider imod den danske lovgivning, der omhandler forenings frihed.
Den lokale brugsforening kan heller ikke overfor sine kunder, stille krav om medlemsskab, før de sælger kunden et halv pund cirkelkaffe.
Ikke engang Den Danske Folkekirke, kan forlange et medlemsskab i det tilfælde, at en person skal kules 4 alen ned i jorden.

Jeg havde egentlig ventet en reaktion fra Ballegaards halvfætter, men reaktionen er åbenbart udeblevet.
Jeg kan dog næppe tro, at Ballegaards krav, er den nye linje i DJ.

Til Stouenberg; Du ønskes ligeledes en god sommer. Du bruger et ord - "Ballesprederen".......Uha da, nu dukker der et scenario op for mit indre syn - nemlig at Ballegaard spreder sine store baller....Det er et mere grufuldt syn, end det billede der er på Safari Jensens hjemmeside - det billede hvor Ballegaard har horn i panden.

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 07-07-11 23:31

Hej Tonga.
Nej jeg har ikke været på ferie - endnu.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 08-07-11 07:35

Heidi-Ho

Det er ikke kun den gamle forfatter og løgner der opfører sig du beskiver. Mange af de ældre, ikke alle, DJ-medlemmer, opfører sig på nøjagtigt samme måde - man tror man ejer retten til at gå på jagt !!!
Jeg er vidende om, at der i flere kommuner i DK udlånes kommunalt jord til jægernes hundetræning.
Alt sammen godt nok, men nogle af disse forskellige jagtforeninger har derefter den frækhed at forbyde andre borgere at færdes på terrænnet med skiltning!!!! Hvad fanden bilder de sig ind ? Om det foregår sådan i Balletumpens område ved jeg ikke, men højst sandsynligt - han er lige typen på ét af de småtbegavede mennesker der kan finde på det !!
Hvis nogen, det være sig jægere eller ikke jægere, er udsat for den slags uhyrligheder, skal man klage til den pågældende kommune over tingenes tilstand - så er jeg ret sikker på den pågældende forening bliver frataget området, og dét finder jeg rimeligt !! Hvis ikke voksne mennesker kan finde ud af anstændig opførsel over for andre, har de efter min mening ikke krav på hjælp til afholdelse af deres forskellige aktiviteter

ØV4
C og K er ikke noget jeg kender til, men har hørt om det !!

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 08-07-11 09:14

Kære Heidi-Ho.

Hvis der er tale om oraklet fra Botrup, dueavleren, riffel- og hundeinstruktøren i DJ-regi m.m.m., er overskriften om den seriøse jæger, misvisende ! Men det var måske ment som en vittighed ?
Den adfærd som han giver udtryk for, samt dét ØV4 skriver, er betegnende for en herskermentalitet som vedkommende slet ikke kan leve op til alligevel - dertil rækker evnerne ikke ! Vi har før diskuteret hans mentale stadie her på kandu - han er en syg mand som burde under intensiv psykiatrisk behandling. Når dette så er sagt, er der flere som kan betegnes som værende ude af kontrol på det psykiske plan og dermed de mennesker der støtter Bent Ballegaard Knudsens udsagn!
Vi lever i 2011 og ikke i den grå middelalder - ethevrt menneske skal kunne bestemme over sit eget liv og dermed også hvilke foreninger/klubber man vil være medlem af, incl. fagforeninger !! Men det er nok ikke så let for bb1 at forstå.

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 08-07-11 10:37

Citat
Kære Ejner.
Tak for dit sidste indlæg, men den mening var det ikke nemt at læse ud af dit første. (eller de tidlige om emnet)

Faktisk er du og jeg nu enig er det ikke rart?

Der er et helt år til, at vores nuværende formand er på valg – skal der ikke arbejdes i jæger forbundet i hele det år, men kun diskuteres eventuelle formandskandidater?
Nej vel, som Ole`s svar var på kongressen: Ærmerne er smøget op ( det var efter, at han havde taget jakken af )
D.J.`s resurcer skal ikke et helt år før tid bruges til at føre valgkamp hverken for den ene eller anden kandidat. Og selvom jeg her i formiddag har fået flere E-mails fra folk, der tog min lille spøg alvorlig, så tag det roligt – jeg stiller ikke op!!
Det store mester, Bent Ballegaard, proklamerer nu, at han ikke stiller op til det kommende DJ's-formandsvalg....Det til trods, at han havde fået et hav af hav e-mail der opfordrede ham til formandsposten.

Sig mig engang, lider manden af narcissisme ?

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 08-07-11 10:43

Hmmmmm. den korrekturlæsning - den korrekturlæsning...
Citat
Det store mester, Bent Ballegaard, proklamerer nu, at han ikke stiller op til det kommende DJ's-formandsvalg....Det til trods, at han havde fået et hav af hav e-mail der opfordrede ham til formandsposten.

Der skal naturligvis stå; Den store mester, Bent Ballegaard, proklamerer nu, at han ikke stiller op til det kommende DJ's-formandsvalg....Det til trods, at han havde fået et hav af e-mail der opfordrede ham til formandsposten.

Mvh.
HH
Sekretæren er sygemeldt.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-07-11 14:09

Sjkal man grine eller græde? Manden er jo idiot og nærmest analfabet. Han har selv skrevet, at han er godsejer og at konen skulle være hofdame. Men kender man til de faktiske forhold, så ser det hele ganske anderledes ud.
Ballegaard er et nul - endda et af de større. Men lad os nu se hvornår han melder sig til skaren af formandskandidater

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-07-11 14:36

Efter ekkoet af det store grineflip har lagt sig, så forstår jeg udmærket Heidi-Ho`s indignation og vrede. HH er jo medlem af DJ, og efter Ballegaards udmelding er en hån mod DJ`s medlemmer. Hvordan i himlens navn forestiller man sig, at en komplet idiot skulle kunne repræsentere normalt begavede medlemmers interesser? At Ballegaard henviser til et par mails fra åbenlyst sindsforvirrede "jægere", er blot endnu et bevis på mandens vanvittige måde at promovere sig på. Han er fuld af løgn - i en hidtil ukendt grad.
Men rolig agter!! Ballegaard har ikke en kinamands chance.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-07-11 14:39

Hej Heidi-Ho

Bring lige Ejnars kommentarer - og resten af kommunikationen på DJ-hjemmesiden omkring emnet.
Jeg er ikke medlem af DJ.

Mvh.
Tonganeseren

Nu skal vi fandeme have noget at grine af.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 08-07-11 15:53

Citat
Formandsvalg -xxxxxx- 29-06-2011 11:26 - (23 svar) Skriv svar
I forlængelse af debatten ang. det forestående formandsvalg til Jægerforbundet, sidder man som medlem og funderer over, om man (HB) ikke, i god tid, skal gøre plads i såvel Jæger som på hjemmesiden til en ordentlig og gennemarbejdet "formandskandidatblok".
Der har, for mig at se uretmæssigt, været kritik at Claus Lind Christensens udmelding om sit kandidatur til næste års formandsvalg. Dette skete på det sidste ordinære repræsentantskabsmøde inden formandsvalget næste år, hvilket må siges at være både rimelig og retfærdig og dermed ikke en dag for tidlig.
En egnet formandskandidat stiller ikke bare lige pludselig op uden forudgående overvejelser og drøftelser med sit bagland og med et par måneders varsel. Vedkommende skal give sig til kende i god tid, så vi medlemmer kan få tid til at "veje" vedkommende, men som det er nu i DJ kan jeg ikke se der er indarbejdet en fast køreplan for præsentation af eventuelle formandskandidater, hvilket jeg meget gerne ser bliver tilfældet. Både i respekt for eventuelle kandidater, men så sandelg også for os medlemmer, som skal have tid og mulighed for at se og høre på "udvalget" på de forskellige møder i såvel JKF som i kredsene henover efteråret og vinteren, hvor eventuelle kandidater kan få mulighed for at møde op og præsentere sig selv og deres politiske holdninger.
Alle ved, at vedtægterne i DJ desværre er så tilpas bureaukratiske, at man næsten kun kan komme for sent, hvis man ønsker ændringer om dette og hint. Bl.a. derfor bør man tilgodese eventuelle formandskandidater tidsnok til at de også kan få mulighed for at indstille eventuelle vedtægtsændringer ifm. den nuværende politiske struktur, hvor vi pt. kører med en fuldtidsansat formand. Begrebet generalsekretær har tidligere været nævnt som et alternativ til det nuværende, men en ændring på dette felt kræver rigtig tid til en gennemgående undersøgelse og lur mig, om "ansøgerfeltet" til en generalsekretærstilling vil være både større og måske mere kvalificeret, som hvis der er tale om fuldtisstilling som formand.

#1 Formandsvalg. - Bent Ballegaard, Løsning - 30-06-2011 05:45 Skriv svar
En umulig tankegang XXXX.

Hvordan vil du sikre dig at FORMANDSKANDIDATERNE får lige vildkår, mig bekendt er der da lige nu to og der kommer sikkert flere.
Hvis kriteriet for at opstille kun er, at man har en hjemmeside, en skydepram også tør stå op i en større forsamling og reklamere for sig selv. Ja så overvejer jeg da kraftigt selv af stille op. Jeg lavede jagthjemmeside, som en af de allerførste i dette land, har godt nok ikke haft skydepram siden jeg var en stor dreng, men min jagtlige erfaring er mere end dobbelt, så stor som begge de kendte formandskandidater og hvad med dig selv kære Ejner – var det ikke lige en post for dig?

Nej, det du og nogle få andre hellere skulle arbejde for var at anerkende DJ`s love og støtte alle lovligt valgte personer så længe de ikke er på valg og samtidig ikke at bruge DJ`s egne midler til andres valgkamp (Hvorfor skal alle vi andre tvinges til,at betale til den?)Det er jo ikke alle der støtter den samme kandidat, som dig. men det ”håndslag” som du så ofte påberåber dig er altså kun brugbart og gældende, når det passer ind i dit eget kram – godt du ikke længere bestrider en betydelig tillids post i DJ..

#2 Formandsvalg - xxxxxx - 30-06-2011 07:57 Skriv svar
Jeg vil, for god ordens skyld gerne pointere, at mit indlæg ikke skal opfattes som støtte til den ene eller anden formandskandidat. Indlægget er blot en opfordring til, at nye formandskandidater får rimelige og lige vilkår at promovere sig selv på, så de ikke bliver klandret for at melde sig på banen, det forkerte sted og på det forkerte tidspunkt.

#3 Formandsvalg. - xxxxxxx - 30-06-2011 12:55 Skriv svar
Så kører Ole's propagandamaskine igen

#4 Det lyder godt. - Bent Ballegaard, Løsning - 30-06-2011 12:50 Skriv svar
Kære Ejner.
Tak for dit sidste indlæg, men den mening var det ikke nemt at læse ud af dit første. (eller de tidlige om emnet)

Faktisk er du og jeg nu enig er det ikke rart?

Der er et helt år til, at vores nuværende formand er på valg – skal der ikke arbejdes i jæger forbundet i hele det år, men kun diskuteres eventuelle formandskandidater?
Nej vel, som Ole`s svar var på kongressen: Ærmerne er smøget op ( det var efter, at han havde taget jakken af )
D.J.`s resurcer skal ikke et helt år før tid bruges til at føre valgkamp hverken for den ene eller anden kandidat. Og selvom jeg her i formiddag har fået flere E-mails fra folk, der tog min lille spøg alvorlig, så tag det roligt – jeg stiller ikke op!!

#5 formandsvalg og samfund - xxxxxxxxxx - 02-07-2011 10:44 Skriv svar
Det kan være et år er lang tid for os som medlemmer, men overfor de øvrige spillere indenfor naturbrug tror jeg det kaldes kortsigtet fremtid.
Jeg syntes det er glædeligt at der allerede er en person der melder sig på banen og vil tilbyde sin person for jagtens fremtid i Danmark.
Overfor andre medbestemmende grupper er jeg sikker på et anderkendende nik, de kan så se frem til at der måske bliver en anden sparingspartner om et år.
Når man hører hvad andre både private og offentlige instanser mener om vores hovedperson lige nu og måden der samarbejdes på tror jeg de vil se frem til en formand med en hvis viden indenfor faget. Det er desværre hovedrysten og undren der er til overs for vores forening for tiden.

Så jeg tror at vi som medlemmer skal se frem til en lysere tid hvis der kommer en anden person på forhandler posten.
m.v.h.
xxxxx

#6 Formandsvalg. - Bent Ballegaard, Løsning - 02-07-2011 16:57 Skriv svar
Kære xxxxxx

I denne "Agurke tid" med de problemer det kan medføre for en garkner. Glemmer du noget ganske væsentligt.
Der er jo andre kandidater også en, som du varmt anbefalede tidligere - hvorfor støtter du ikke ham længere?
Han har dog været kandidat i flere år!

#7 BB!!! - xxxxxxxx - 02-07-2011 23:07 Skriv svar
Hold dig dog nu til emnet Ballegaard, som ikke er personrelateret, men udelukkende strategisk. Din evindelige nedgøren og jagt på andre personer med en anden mening end din, bedes du holde for dig selv i tråde, som ikke er oprettet af dig.
På forhånd tak.

#8 EG. - Bent Ballegaard, Løsning - 03-07-2011 01:03 Skriv svar
Hvis du nu gjorde det samme. Så var du fri for senere, at skulle forklare hvad du egentlig mener med det du skriver her.

De personer der skriver noget "strategisk", må da selv kunne stå ved det de skriver uden din hjælp.
- men forståeligt nok gammel kærlig ruster ikke..

#9 Rettidig omhu - xxxxxxx - 03-07-2011 09:42 Skriv svar
Ved at melde sig som formandskandidat på dette tidspunkt, understreges vel kun rettidig omhu. En struktureret måde at arbejde med tingene på, samt en professionel indgang til opgaverne, og en god gang pondus til, at møde opgaverne lige hvor de er, på rette tid og sted.

Der mangles engagement i mange foreninger, så istedet for nærmst at negligere kandidatetne, bør man nok give plads til eventuelle formandsemner, både i medlemsbladet og her.

Desværre er det igen sådant, at niveauet som tillades herinde ligner berufsverbot, da nye kandidater kan kaldes hvad som helst, det understreger så bare endnu mere, hvordan DJ bliver " sejlet " på, men det er nu en anelse pinligt, og afviser helt sikkert folk, med vigtige meninger og synspunkter i at deltage her.
Mvh

#10 Rette tid og sted. - Bent Ballegaard, Løsning - 03-07-2011 10:59 Skriv svar
Det du skriver har du bestemt ikke ret i kære Per.
Der er frit valg på alle hyller, nogle mener endda, at jægerforbundets, dine og mine kontingent kroner, skal bruges til valgkamp og det endda for en bestemt kandidat – tænk hvis der opstiller flere end de to, der er trådt frem i lyset. Hvad med dig selv f.eks. jeg mindes at du tidligere har givet udtryk for, at det lige var jobbet for dig?

#11 Dokumenter - xxxxxxx - 03-07-2011 13:53 Skriv svar

Jeg vil frabede mig dine løgnehistorier Bent Ballegaard. Få noget dokumentation frem, om dit postulat eller sørg for at få indlægget slettet, hos den ansvarlige Web redaktør, der må snart være en grænse for selv hvad du kan tillade dig her.
Under hvilket møde eller begivenhed, skulle jeg havde fremsat et sådant ønske?.
Hvad jeg har ret i eller ej, kræver vist lidt mere end hvad vi kan forvente.

#12 Få noget for pengene -xxxxxxx - 04-07-2011 19:59 Skriv svar
Der går rygter om vores nuværende formand skal på turne rundt i landet for at høre hvad der rør sig, ikke fordi han er på valg næste år men selvfølgelig af interresse for arbejdet ( sjovt nok var han på samme tur sidst der var valg ). Da der nu er en kandidat meldt på banen kunne man da udnytte tid og penge bedst muligt om de fulgtes ad, så ville de tilmeldte kandidater have lige store chancer for at være opdateret til det kommende arbejde i en ny valgperiode.

m.v.h.

xxxxx

#13 Fornuft. - Bent Ballegaard, Løsning - 04-07-2011 21:54 Skriv svar
Kære xxxxxx.

Sig mig lige engang har du fået en agurk galt i halsen? Eller kan du ikke forstå dine ulovlige udenlandske arbejdere?
Vi har en lovlig valgt formand i DJ. Han skal have og får sin løn indtil der er valgt en anden. Så er det da helt ude i hampen, at han ikke må/skal udføre sit arbejde. Blot fordi der er opstillet en modkandidat. ( det var der også sidst )
Hvor har du for øvrigt din viden fra – mig bekendt er den sag ” internviden ”, som folk har skrevet under på ikke må offentligøres eller videre bringes, men der hersker tilsyneladende andre love end Danmarks jægerforbunds i de kredse hvor du færdes.

#14 Valgkamp - xxxxxxx - 05-07-2011 08:02 Skriv svar
Det var da en fortræffelig ide XXXX, lad os få samlet evt. kandidater til en fælles rundrejse, det ville være fint at se dem an og høre dem sammen, istedet for det bare er den nuværende formand der rejser rundt og holder uimodsagt valgkamp for forbundets penge, som han og hans daværende direktør gjorde sidst.
Kære Bent jeg kan da ikke forstå at du kan være imod Lars's forslag, du har da ellers flere gange slået på at der ikke skulle bruges af forbundets tid og penge på valgkampen, men det gælder måske ikke for den siddende formand?
Mvh xxxxxx

#15 Økonomi. - Bent Ballegaard, Løsning - 05-07-2011 10:02 Skriv svar
Kære xxxxxxxx.

Læs hvad jeg tidligere har skrevet. I stedet for, at forsøge på, at gi` det jeg skriver en anden mening Tak !
Hernede kommer der igen til hjælp bærende med en mand på en dør, hvis storken skal jages ud af korn marken…

#16 formandsvalg - xxxxxxxxx - 07-07-2011 11:21 Skriv svar
Hej Ejner, jeg er meget enig med dig. Der er i vores system en meget lang vej fra et forslag der vedtages i den lokale forening til vedtagelse og udførelse. Ligeså er det med valg og en så vigtig ændring som et formandsvalg bør medlemmerne have god tid til at overveje. Kan det vi har være bedre end det vi får ? så at stille op på dagen eller ganske kort tid før er ikke rimeligt overfor medlemmerne. Så ja tak lad os da få debatten igang.

mvh. xxxxxxx

#17 Formandsvalg. - Bent Ballegaard, Løsning - 07-07-2011 15:54 Skriv svar
Karsten.

Er der nogen i denne tråd, der har forlangt eller skrevet, at man ikke må stille op, som formandskandidat?
Er der nogen der har skrevet, at det IKKE må ske et helt år før?
Er der nogen, der har skrevet, at en kandidat ikke kan genopstille?

Nej, det er der ikke!

Så bland nu ikke tingene sammen, mig bekendt er der stadig to kandidater, officielt har ORJ`s modkandidat lige fra starten endnu ikke meddelt, at han ikke stiller op igen.
Ligesom det er meget påfaldende, at nogle af hans støtter, nu er gået over til den nyeste kandidat.
For det er det, der er sagens kerne: Hvordan kan de samme mennesker støtte to forskellige kandidater?
Eller for at skære det helt ud i pap, så jeg ikke kan misforstås – Er personer, der opføre sig sådan troværdige??

#18 Formandsvalg - xxxxxx - 07-07-2011 17:05 Skriv svar
Denne tilkendegivelse blot for at slå fast med syvtommersøm og så alle - uden undtagelser - bør kunne forstå mit budskab:
Indholdet i denne tråd drejer sig ikke om navngivne kandidater, men udelukkende om ønskværdige og, for Jægerforbundet og medlemmerne respektfulde procedurer ifm. formandsvalget i Jægerforbundet.

#19 Formandsvalget. - Bent Ballegaard, Løsning - 07-07-2011 17:35 Skriv svar
Ønskværdige personer har vel også et navn ? Og du var en af de første der skrev om en navngiven persons indlæg på D.J.`s kongres, men glædeligt at du har skiftet mening.

#20 Hjælp til Ballegård - xxxxxx - 07-07-2011 18:11 Skriv svar
Kære Bent, du kan ikke forstå at personer der tidligere støttede en anden kandidat, pludselig kan støtte en anden, der kan være mindst 2 forklaringer.
1. Den kandidat man støttede tidligere ikke stiller op.
2. Den nytilkomne kandidat måske er fundet tungere på skålen.
Tidligere i dette indlæg omkring formandsvalg, var du inde over at være foreslået til at at stille op, det er det eneste tilfælde hvor min stemme ville gå til den nuværende formand.
Begge de to kandidater du referer til står langt højere på listen over ønskede formænd end den nuværende og du vil komme meget langt nede på listen.

Iøvrigt vil jeg bede medlemmerne tænke generalsekræter modellen igennem, den foreslog vi fra den tidligere region 4 for snart mange år siden, det kan være tiden har gjort at ideen kan føres ud i livet.
m.v.h.
xxxxx

#21 Hjælp. - Bent Ballegaard, Løsning - 07-07-2011 21:01 Skriv svar
Tak for hjælpen - men jeg klare mig bestemt helst uden din.

Personer der har deres viden fra rygter OL. kan jeg ikke bruge til noget. Det samme gælder personer der skifter mening, som andre skifter sokker.

Hvor svært kan det være. Vi har en lovlig valgt formand og han skal have: Arbejdsro, fuld støtte og vises respekt ind til han er på valg.

Så fungere Danmarks Jægerforbund.

At så du har en anden kandidat - det har du jo haft hele tiden, det er der ikke noget nyt i andet end han nu har skiftet navn.

#22 Selvhjælp - xxxxxxxx - 07-07-2011 22:17 Skriv svar
Du får da al den teatertid til rygtersmederiet du kan ønske dig kære Ballegaard eller ??.
Hvor var du talte med mig omkring, mit ønske omkring formandsposten?
Det er helt afgjort, at der også skal være plads til synspunkter og en vis bredde til andre i DJ, sådan skal DJ også gerne komme til at fungere fremad rettet.

Desværre har du nok misfortolket, hele den dybere mening omkring indlægget.

#23 Sv: xxxx - Bent Ballegaard, Løsning - 08-07-2011 15:06 Skriv svar
Ja,men så er det jo godt at vi har dig, som medlem - hvorfor påtager du dig ikke en tillidspost??

Alle navne - undtagen Ballegaards er X'et

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 08-07-11 15:57

Jeg har lige været inde at læse Knudsens skriverier, han er en komplet han er nok den største spytslikker jeg har oplevet på skrift ADVARSEL for dem der vil opleve ham live, bliver tingene ikke bedre af
Den måde han nedgøre den nye formandskandidat på siger lidt om Knudsens sind vi husker vel alle, da Knudsen nedgjorde en populær KLM opdrætter, lige efter han var død

SHV, er ved at lærer den unge pige at ælte boller

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-07-11 16:11

I Guder. Man bliver squ helt bovlam over Ballegaards barnlige synspunkter. Han har tilført ordet "DUMHED" en helt ny dimsension. Argh!!!!!

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : kryds

Dato : 08-07-11 19:41

Jamen dog, Kære Heidi-ho - træner du i at aflevere en doktor-afhandling? Det var da en ordentlig smøre, man skulle nok alligevel have taget den studentereksamen for at kunne finde hoved og hale i den og så holde rede på hvad der er hvad når man er nået til enden...

Min dybeste sympati

kryds.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 08-07-11 19:50

Kæreste bette Kryds.
For din skyld, er hele buletjavsen nummereret. Kan det så blive lettere..?
Hvad og hvordan DJ-skribenterne skriver, er ikke mit ansvar.

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-07-11 22:39

Æh - Kryds! Der er altså tale om klib fra DJ foreningens medlemsblad - altså fra "Jægers" debatforum - på opfordring af undertegnede.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : kryds

Dato : 08-07-11 23:59

Min gode tonga - ja, det anede mig og som skrevet mener jeg stadig en studenterhue ville have hjulpet på forståelsen

Godnat d'herrer

kryds

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 09-07-11 07:57

Ved alle Galiens guder og gudinder - vi har vidst, at det ikke ligefrem er studenhuen der har trykket Balledoofs "hjerne" - magen til en psykopat skal man lede længe efter.
Nu må det da stå helt klart for alle, at Bendt Ballegård Knudsen er total-idiot, som vel nok er én af de værste repræsentanter for jægerne, uanset tilhørsforhold !! Hans "tilhængere" vil blive stemplede som tåber, men "hans jagt"er nok vigtigere for dem, end de eskapader at idioti der flyder fra hans mund, dænder eller tænder !!!
Man kan kun opfordre til at han bliver holdt udenfor al indflydelse, hvis man vil undgå han erklærer krig med hvemsomhelst !!!

ØV4
C og K kender jeg ikke noget til - det er også løgn og latin, spundet af idioten Balledoof

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 09-07-11 10:30

Efter en del surfen på internettet efter nogle bestemte våbendele, fandt jeg ved et tilfælde et nyopstartet jagtdebatforum. Ahaaa, interessant tiltag, tænkte jeg. Efter at ha' læst en del fornuftige debatoplæg med efterfølgende kommentarer, fandt jeg tonen i indlæggene yderst kammeratligt, hyggelig, forstående og venlig. Altså i den tone, som bruges i jagtstuen når der afholdes jagt.
Nysgerrigheden blev større end som så. Og jeg kunne da heller ikke nære mig, jeg sku' da liiiige ned og studere medlemslisten. Og hvem fandt jeg som nyt medlem ? (Vedkommende var blevet indmeldt samme dag.) Hvis I gætter på Ballegaard, så har I gættet rigtigt. - Under præsentationen af sig selv skrev fjolset; "I ka' gå ind på min hjemmeside og se hvem jeg er". Altså fjolset henviser til en hjemmeside, som ikke er opdateret siden 2008 - eller ca. der omkring.
Og nu til mit gæt. Der kommer ikke til at gå lang tid før dette forum OGSÅ bliver ødelagt af Ballegaards fnidder fnadder vrøvl.
Såfremt der er nyt under solen, vedr. Ballegaard og den nye hjemmeside, linker jeg selvfølgelig adressen på morsomhederne.

MVH.
HH.
Har taget lange bukser på idag. Bryder mig ikke om nabokonens sultne blik...

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 10-07-11 20:31

Hej HH
Hvilken hjemmeside drejer det sig om??

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 10-07-11 20:51

Der sker nu ikke det store på www.jagtblok.com men Knudsen har da meldt sig på, for at promovere sin hjemmeside

SHV, betragter en velskabt kvindekrop

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 10-07-11 22:24

Titel: Jagt og hund.: tors jun 30, 2011 3:22 pm

Tilmeldt: tors jun 30, 2011 1:37 pm
Indlæg: 1 Det nemmeste for alle vil være, at besøge min hjemmeside:

http://www.bb-jagt.dk Her findes det meste om mig....

Jamen så må man forsyne medlemmerne med de nødvendige supplerende oplysninger om idioten. Det kan blive ret så morsomt.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 11-07-11 07:18

Ja, det er sgu' en køn jagtside bb1 har fået lavet - i flere passager helt uforståeligt p.g.a. manglende eller helt misvisende tegnsætning, fyldt med stavefejl m.m. - Mon ikke webmaster Hæ har en god del af skylden for de fejl og mangler - det skvadderhoved er jo også analfabet, men hvad søren - han er billig i drift!!! Blot lidt jagt og frokost og et par løgnehistorier - wupti, så har man en hjemmeside !! Skidt med kvaliteten af dette medie, blot du bliver set !! Som salig Spies altid sagde, så er dårlig reklame bedre end ingen - den store forskel på Spies og Hæ/Ballegård er, at den store rejsekonge havde hjernen med sig og det kan man ikke just sige er tilfældet med bb1 og alle hans "kammerater"!!!!
Derfor er det en stor glæde at måtte konstatere, at bb1 ikke tør begive sig på kandu mere - en kryster og løgnhals har han efter sigende altid været - man kan kun give folk med fuldstændig kendskab til ham, ret !!

ØV4
C og K er også løgn fra bb1's side

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 11-07-11 09:07

http://www.jagtblog.com/forum

Efter 4 indlæg fra bb1, så er han også blaclistet blacklistet fra det forum...

Mvh.
HH

Accepteret svar
Fra : Øjenvidnet4

Modtaget 100 point
Dato : 11-07-11 14:14

Hulk, hulk - man græmmes over skvadderknolden bb1 - og han er med til at "dygtiggøre" kommende jægere i det store forbund??

ØV4²

Godkendelse af svar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 12-07-11 15:59

Tak for svaret Øjenvidnet4.

Mvh.
HH.

Der er et gammelt ord der siger; Man bliver klogere og klogere med årene...........Det gælder ivertifæl
ik' bb1.......Ej heller kammesjukken.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 13-07-11 07:53

Kære Heidi-Ho

Mange tak for POINKZ - det er næsten alt for meget !!

Og med hensyn til klogskab har du så evigt ret - ikke engang de to skvaddermikler Hæ og bb1, kan udgøre det for blot et halvt menneske ???

ØV4