/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
nvidia og xp
Fra : Maier_Jensen
Vist : 184 gange
60 point
Dato : 20-05-03 03:03

Jeg skiftede mit motherboard ud med et Asus, alt er fintm også installationen af Xp, men når jeg installerer driverne fra nvidia så starter maskinen ikke op, eller vil lave en scandisk og går så ned... jeg tror det har noget med videoprt.sys filen at gøre, men jeg kan ikke finde 1 opdatering....

hjælp mig plz.
ville gerne give flere point for et svar men har ikke flere :(

sytem :
motherboard : Asus P4PE
CPU : P4 2,3 Ghz
Ram : 512 Mb DDR 2700
Gfx : Gf4 ti4200
OS : Xp prof

det er en 350 watts PSU, Bios er opdateret alt i XP er opdateret.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 20-05-03 04:03
Kommentar
Fra : 4u2

Dato : 20-05-03 11:59

Jeg vil vælge at bruge de driver som XP selv finder ved instalationen

Mvh 4U2

Kommentar
Fra : Maier_Jensen

Dato : 20-05-03 12:11

Hmm... Det er IKKE nvidiea's drivere jeg skal bruge, dem kan jeg sagtens finde...
Problemet er winxp/2000, der modtager 1 xtra kode fra min bios, og problemet er så entetn at slå det fra i bios, eller finde opdateringen ved windoes, og den kan jeg ikke finde.. ? (hvis det da virkeligt er det der er problemet)

Kommentar
Fra : technet

Dato : 20-05-03 12:30

hvilken fejlkode får du fordi det kunne tyde på at din memory / bios ikke er sat korekt (FSB)
---------------------------------------------------------------------------
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q314492
-----------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 20-05-03 15:48

Efter bios up date, har du så valgt default og ændret så den ´"kigger" på agp og ikke pci port ????
bare en tanke

frostys say have a nice day

Kommentar
Fra : Maier_Jensen

Dato : 20-05-03 16:49

uhm, alt er sat op igen som værende ok i bios'en...
og problemet er at jeg ikke får nogen fejlkode, den går bare i sort, eller "vælter" skærmen. OG har set artiklen derinde tidligere, men man skal debugge et program ?!?!
ikke min stærke side....

det virker som om det er videoprt.sys filen's version den er gal med, og jeg kan ikke finde de opdaterede filer....

Kommentar
Fra : Maier_Jensen

Dato : 20-05-03 17:52

MS. skriver flg, kan være problemet.

"This problem may occur if the computer's BIOS does not notify Windows of where the extra INT1A BIOS code is located. When Windows copies the BIOS code into the virtual DOS environment, Windows does not know to copy the extra INT1A codes. If the video BIOS of the display adapter calls INT1A, it jumps to a location without valid code. This causes the installation to hang. "

Kommentar
Fra : Tobiasandersen

Dato : 21-05-03 12:08

her er et råd, Det første du gør er at formatere dit c drev(der hvor dit windows ligger) så indstalere du en ældre version af windows, 95 98 eller 2000, så opdatere du med win xp og lader den finde de drivere den kan, så instalere du alle de drivers den ikke finder og opdatere dit windows over nettet hvis det er mugligt. ser du problet kan være at når du opdatere dit xp kan den gå ind og overide nogle af de existerende filer og dette kan lave ged i din maskine.

Hilsenerne fra Tobiasandersen.

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 21-05-03 14:04

Ville nok prøve, at starte i fejlsikret og slette nvidia drivere, som du tidligere skrev måtte du gå tilbage til en tidligere install. Det kan jo være at opløsning blir for høj til din skærm kan følge med, check i anden install og prøv at se hvor høj du kan gå op der.

frostys say have a nice day

Kommentar
Fra : Tobiasandersen

Dato : 21-05-03 14:42

Frostys har nok ret

Kommentar
Fra : Maier_Jensen

Dato : 23-05-03 03:57

hej, det er gode råd, men problemet er løst, jeg kontaktede Microsoft... og fik den sidte hotfix (endnu ikke gjort tilgængelig). Hvis man læste MS udmelding ang, mit problem, så har det intet med min opløsning eller noget andet at gøre, en fejl, som gør at biosen aflever en "adresse" til XP som loader den ind i den virtuelle dos, så den ved hvor den har grafikkortet... Nogle bundkort aflerverer et "xtra" stykke kode, som gør at windows får den forkerte "adresse" til grafik kortet... (det var den update jeg fik af MS)

Men, eftersom det virkede med standard driveren, så kunne det næsten ikke være problemet... OG alt hvad i kan komme i tanke om af afinstallering og geninstallering, af forskellige drivere og OS'er, Var prøvet, også biosen's forskellige funktioner...

Jeg sendte pc'eren ned til dem jeg købte mit bundkort af, og 1½ time efter virkede det, Bundkortet habvde en defekt, som gjorde at den understøttelse der er i Nvidia driverne, FX openGl, ikke virkede... ?!

Nyt bundkort, og det kører som en drøm...

Så en lille info til andre... Hvis i har problemer, med den slags, så fortvivl ikke, MS kommer med et hotfix snarest....

Mvh.

Søren,

Og tak for rådene, de var prøvet alle sammen :D