/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Dækstift - eller ?
Fra : Heidi-Ho
Vist : 1647 gange
100 point
Dato : 07-07-11 10:16

I forbindelse med, at jeg har gejlet 4x4 trækkeren op til det "glade vanvid" mangler jeg lige prikken over i'et - nemlig lidt gejl på dækkene. Jeg kunne godt tænke mig, at navnet på dækkene står i hvid farve.

Jeg ved godt, jeg kan købe en dækstift hos THansen, men jeg har ladet mig fortælle, at det holder ikke særlig længe.

Findes der et alternativ til dækstiften ?
Eller, er der nogen af Jer, der ligger inde med en eller anden erfaring om akryl/oliemaling kan holde ?
Eller måske, en eller anden "listig" opskrift af en eller anden art ?????

Mvh.
HH.

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 100 point
Dato : 07-07-11 13:08

Det holder ikke og det er der ikke meget der gør på gummi...
Det du spøre på fra T Hansen er en fedt farve der ikke hærder op og som ikke går i forbindelse med gummi.
Så om du maler det med autolak eller med fedt stift, holdbarheden er nogen lunde den samme.

Og det er ikke let at male med en fedt stift på et dæk, det bliver mere sjældent end smukt..

Hvis du kan leve med at det ikke holder, kan du med en repperations hvid male det på.

Men som sagt er der intet der holder.

Vh Ben

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-07-11 14:15

Skær noget ud i vejbestandigt materiale og monter det med popnitter.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 07-07-11 14:48

Citat
Skær noget ud i vejbestandigt materiale og monter det med popnitter.
Orrrrrhhhh ja, luffe ! Det havde jeg sku' da ik' tænkt på. Ka' man da' det ?
Du er sku' da osse så opfindsom Luffedreng.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-07-11 16:18

Jeg var lige ved at skrive papsøm.....

Du kan jo også lave en skabelon så det er hurtigt at friske autolakken op med en spray.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-07-11 19:29

Køb nye dæk med original hvid skrift, det holder i dækkets levetid:
http://4autos.dk/category.php?id_category=277

Kommentar
Fra : Kentvester

Dato : 07-07-11 19:33

Hvorfor ikke gå hele vejen - og skifte dæk med nogen som er malet fra fabrik -det gør BFgoodrich på deres 4X4 dæk....

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 07-07-11 20:33

Jeg har for 3000 km. siden, købt 4 spritnye dæk -og jeg tænkte ikke en skid på, man kunne få dækkene med hvidt navn.

Mvh.
HH

Godkendelse af svar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 08-07-11 09:31

Tak for svaret Benjamin.Hansen.