/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Bil med startproblemer
Fra : Peder99
Vist : 1453 gange
100 point
Dato : 07-07-11 08:11

Hej

Håber der er nogle bilkyndige der kan hjælpe mig.

min bil fabia 1,4 benzin er begynd at få start problemer.

Det varierer lidt med hvor slemt det er.

Nogle gange har den lige efter start også lidt problemer med at trække ordentligt.

Startermotoren kører fint men motoren starter bare ikke.

Vil gerne have nogle bud på hvad det kan være! evt. nogle der har haft samme problem.

Peder

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-07-11 08:12

du finder bare en mekaniker

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-07-11 08:25

Citat
Ubesvarede 1
- Besvarede 6
- Annullerede 9
- Slettede 0
Ialt 16

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 07-07-11 08:30

prøv lige at skifte tændrør. det kunne godt være det der er galt. de skal faktisk skiftes regelmæssigt.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 07-07-11 09:05

Det kan være mange ting. jeg ville måle igennom tændrørkablerne,bundstykket i tendingslåsen og tendspolen er svaghed på den bil.
alimak

Accepteret svar
Fra : Cortina01

Modtaget 100 point
Dato : 07-07-11 17:39

Lidt supplerende oplysninger ville hjælpe gevaldigt: Hvor meget har den kørt ? Hvordan er den passet / måske IKKE passet ?
Startproblemer kan begrundes i mange ting. Hvis der er brændstof og gnist BURDE den starte, men det er ikke altid så lige til. Først og fremmest skal du have klarlagt problemet : Manglende brændstof ( Tilstoppet filter, defekt pumpe etc ) eller manglende gnist ( Har allimak allerede beskrevet ) men det optimale vil sikkert være, at få den på værksted og få udlæst fejl (ene ) .
Endvidere kan ting som krumtapsensor, knastakselsensor, styreboks m.m. skabe problemer, så medmindre du vil ofre en donorbil og flytte stumper over fra, kan gætterier koste en bondegård, inden du måske er heldig og rammer det ømme punkt.

Kommentar
Fra : Peder99

Dato : 07-07-11 20:12

Hej.

Den har kørt 200.000 og passet godt. (alle eftersyn er udført mm.)

Jeg ved godt det kan være flere ting der nok enten er relateret til gnist eller brændstoftilførsel.

Jeg håbede på at problemet lød som noget nogen havde oplevet før dermed kunne indskærpe mit fokusområde.

Hvis problemet mest er tilstede når den er kold og bilen som regel også kører fint selvom den var besværlig at starte peger det så mere i en bestemt retning?...når nu det er en fabia

Peder

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 08-07-11 10:29

Når den er startet,kører motoren fint da?Hvor gammel er bilen? Er det platiner eller er det elektonisk tending?
alimak

Kommentar
Fra : MustangOne

Dato : 08-07-11 18:45

alimak hvornår er første skoda fabia kommet? siden du spørger om platinermodellen fabia er kommet omkring 99-2000 mener jeg så er ikke meget platiner i sådan bil..og 1,2 version er 3 cylinder..men som andre sagt tjek lige de tændrør om de er sodet til eller trænge til blir skiftet,det kan du nemt tjek dem.kan osse være temperatur føler og mange andre ting..men det plejer ikke fejler noget de fabia er gode bil..

Kommentar
Fra : Peder99

Dato : 08-07-11 20:24

hej.

Som mustangOne skriver er den med elektronisk tænding '(den er fra 2001) og ja den kører for det meste fint når bilen er startet. Der går måske lige 5 sekunder hvor der skal gives lidt ekstra gas.

Peder

Kommentar
Fra : Peder99

Dato : 11-07-11 22:46

har lige fået udlæst fejlkoder og de siger at speed-sensor ikke giver en værdi.

Jeg prøver udskifte denne og så får vi at se!

Det betyder at point går til cortina01 da han kom tættest!

Godkendelse af svar
Fra : Peder99

Dato : 11-07-11 22:46

Tak for svaret Cortina01.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 12-07-11 17:22

Selv tak