/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
vikarbureauer
Fra : denevigeuheldige
Vist : 1070 gange
50 point
Dato : 06-07-11 18:11

Vil gerne høre jeres erfaringer med vikarbureauer? Betaler de deres ansatte hvad de skal have? Er der nogen som betaler befordringstilskud osv. Hvilke krav bør man evt. stille? Har ingen erfaring med disse bureauer overhovedet så vil bare gerne undgå evt. faldgrupper.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-07-11 18:35

Citat
Betaler de deres ansatte hvad de skal have?

Ja

Citat
Hvilke krav bør man evt. stille?

Ingen (hvis du vil have et job..)

men men men - er det som avisbud eller læge du vil vikariere

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-07-11 18:45

Ingen befordringsgodtgørelse !

Er Du jobsøgende og opretter Dig hos op til flere vikarbureauer med CV hører Du aldrig en skid, Du skal tage personlig kontakt til dem.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 06-07-11 18:52

du får ingen befordringfstilskud. det skal du selv klare med skattevæsenet når du udfylder din selvangivelse.
og de betaler generelt hvad du har krav på, men der kan være noget med indbetaling til arbejdsmarkedspensionen.
det bedste er altid at finde et regulært job.
vikarbureauer har det med at sende folk mange forskellige steder hen.
men det kan også være den mulighed du skal bruge for at vise et firma hvad du kan, og derigennem få fast ansættelse i firmaet.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 06-07-11 20:08

Vikarbureauerne har det hårdt i disse tider, og der er ikke lige så mange vikariater at få som for bare få år siden. prøv at skrive en mængde uopfordrede ansøgninger til de virksomheder, du gerne vil arbejde for. Det giver i disse tider bedre resultat, siger min erfaring

Accepteret svar
Fra : webm

Modtaget 50 point
Dato : 06-07-11 22:12

Det betaler sig at blive tilknyttet et vikarbureau, du har chancen for at komme ind på forskellige virksomheder som jo har brug for personale. I visse tilfælde er det jo kun en engangs forestilling, men det kan jo i andre tilfælde resultere i en ansættelse hvis firmaet og dig finder hinanden.
Vikarbureauet bruges jo også som ansættelses bureau da de jo kender de forskellige menneskers potentiale.

Kan blot sige jeg taler af egne erfaringer. Jeg har et par gange fået ansættelse via et vikarbureau som jeg har været tilknyttet.

Kan bl.a. varmt anbefale Adecco - men kig på
http://www.degulesider.dk/search/-/Vikarbureauer/1/?edsacid=googleadwords
find et par bureauer eller tre og tilmeld dig, så er der da mulighed for et af dem har noget job.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 06-07-11 22:13

Glemte da lige i den forbindelse at fortælle at det job jeg har nu, fik jeg for 6 år siden via Adecco.

Godkendelse af svar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 07-07-11 01:56

Tak for svaret webm.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 07-07-11 07:45

Velbekomme og god held med jobsøgningen...