/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Sikkerhedskopi fra XP Prof. til XP Home?
Fra : mavi01
Vist : 610 gange
200 point
Dato : 06-07-11 18:04

Hej!
Hvordan klarer man det vi har en computer, der var Win.XP Prof. på den så gik den ned, men vi havde en sikkerhedskopi så der var ingen problem, men nu har vi fået en XP Home i den, men der er ingen sikkerhedskopi i Home, så gode råd er dyre. hvad gør vi?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 210 point
Dato : 06-07-11 18:09

Du installerer bare backupprogrammet fra home-cden - det gør den nemlig ikke automatisk

Citat
I Windows XP Home edition skal det installeres fra Windows CD'en ved at indtaste følgende kommando i Kør: D:\valueadd\msft\ntbackup\ntbackup.msi

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-07-11 21:52

Det kan du ikke, systemfilerne på XP home og XP pro er ikke alle identiske og det vil give problemer og og køre en pro backup på en home maskine.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-07-11 13:10

Korrekt som Refi skriver, her er Microsofts forklaring på hvordan du gør:
http://support.microsoft.com/kb/308422

Godkendelse af svar
Fra : mavi01

Dato : 07-07-11 13:25

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-07-11 19:25

Selv tak....