/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Utæthed i "pølsen" på badebassin
Fra : bigfool
Vist : 770 gange
100 point
Dato : 05-07-11 11:55

Efter at have sat vores 3 år gamle 5.300 ltr. badebassin op forleden, erfarede jeg, at den øverste luftfyldte "pølse" var blevet utæt. Jeg gik visuelt hele toppen igennem og fandt også 2 bittesmå huller aller øverst, som jeg har tætnet med cykellapper - Godt så, men desværre må der fortsat være en utæthed, da pølsen kun holder luft nogle få timer. Det lykkedes mig at få det yderste af ventilen ned i en kop vand, men den virker tæt nok. Har nu brugt flere timer på visuelt at gennemgå hele pølsen, men kan ikke spore/se noget Utæthederne er sikkert opstået i forbindelse med sammenpakningen sidste år, (bassinet står på fliser), men er der nogen her, der har en god idé til hvordan jeg får sporet den sidste utæthed? (Har tænkt lidt på at puste cigaretrøg ind gennem ventilen )

Mvh,
Bigfool

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-07-11 12:04

Utæthed i "pølsen" ?

Gå en tur på toilettet inden Du hopper i bassinet

Accepteret svar
Fra : sybil3

Modtaget 110 point
Dato : 05-07-11 12:06

Sæbeboblevand, kunne være svaret, du ved smør på og der hvor der kommer bobler...

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 05-07-11 13:47

@sybil3 Enkelt men genialt Jeg testede lige først med sæbeboblevand på de to lapper, jeg allerede havde monteret, og det viste sig at den ene havde en lille bitte utæthed i det ene hjørne, så om igen. Nu afventer jeg lige et par timer for at se om der skulle være mere, men din idé "holder vand" sybil3

Jeg vender tilbage sidst på eftermiddagen, men tror allerede nu at vide, hvem der skal have point

Mvh
Bigfool

Godkendelse af svar
Fra : bigfool

Dato : 05-07-11 17:53

Tak for svaret sybil3. Siden sidst, (ca. 4 timer), er desværre halvdelen af luften sivet ud igen, og jeg har været 2 gange rundt med sæbeboblevand, uden resultat

Men dit råd er nok det bedste, så selvfølgelig skal du have point'sne

Mvh,
Bigfool

Kommentar
Fra : sybil3

Dato : 05-07-11 23:28

Takker

Desværre var mit råd også det eneste. ØV

Det ville nok være dumt at fylde pølsen med vand, så kan man vel se hvor det kommer ud, men sikkert også pisse besværligt af få vandet ud af pølsen igen.

Gadvide om en af de der lappe ting man kan købe til biler og cyckler dur? men så begynder det nok også at blive lige så dyrt som at købe et nyt.

:)