/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Show time?
Fra : Tonganeseren
Vist : 790 gange
200 point
Dato : 03-07-11 22:55

Man skulle ellers tro, at man med alderen blev mere "rund" og tålmodig, men sådan går det ikke altid. Selv har jeg udviklet mig til lidt af en kværulant og med holdninger, som jeg aldrig fraviger - med mindre jeg selv kan se det tåbelige i disse. Det sker dog sjældent.
For et par dage siden så jeg endnu en af disse realityprogrammer, hvor man lader uøvede deltagere myrde løs på sagesløsse dyr - for lige at skulle prøve det også. Denne gang var programmet optaget i Afrika, hvor det lykkedes for en ung quinde at lave en grim anskydning på en hunantilope - så huit jeg husker det. Vi har også se Bubber lege jæger - under instruktion af BS.
Jeg kan squtte lide den slags.
Men hvad med Jer - gæve X`ere. Hvordan har i det med at lade ikke-jægere forgribe sig på sagesløse dyr, for underholdningens skyld?

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 04-07-11 07:07

Det er noget forbandet svineri med alle disse kendisser, som skal forsøge sig udi jagtens svære kunst, blot for at være en del af et tv-program !! Jeg har ellers altid anset BS for at være en fornuftig fyr med begge ben på jorden, men med disse programmer, som han har været ankermand for, falder min agtelse for ham en smule. All-right, der har for alle mennesker altid været "en-første-gang", uanset hvad, men når man taler om at aflive (i bedste fald) et dyr, så skal man efter min mening ikke sætte en umulius som Bubber til det foran rullende kameraer!! Han er jo alligevel ikke interesseret i jagt !! At jagt bliver brugt som et værktøj til at vise helt andre sider af et menneske, er efter min mening forkert al den stund der skydes på vildt - film er taknemmelig og vi ser formodentlig ikke alt hvad der foregår, f.eks. anskydninger ?
Ligeledes bryder jeg mig heller ikke om, at man kalder jagt for "sport" - det kan aldrig blive en sport at slå ihjel !!!
Her kan man lære meget af Steen Andersen som producerer jagt-programmer for DK4, som forklarer på et højt niveau, både om dansk jagt med hvad dertil hører, samt udenlandsk jagt. Pæne, ærlige og sobre udsendelser.
Men bortset fra alle de fortrædeligheder vi fornuftige X-ere bliver udsat for, så synes jeg da man bliver lidt mere medgørlig med årene, specielt over for ens børn - men hvad, de er jo også blevet voksne så det er vel ikke mere end rimeligt, at de bliver behandlet derefter !!!

ØV4
Med X, men ikke med C eller K, bosiddende i nærheden af bb1

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 04-07-11 07:17

JEG er lidt nysgerig

Hvad er det der gør de dyr som "ikke jægere" skyder sagesløse, og betyder det, at de dyr som "ægte jægere" dræber selv er ude om det?

Og hvad med jer selv, hvis i blev jagtet af en bevæbnet M/K med det erklærede formål at myrde jer, ville i så ikke være ligeglade med om personen havde jagttegn?

Accepteret svar
Fra : olarsen

Modtaget 200 point
Dato : 04-07-11 07:55

Kortoververden, det er forbudt at skyde på menesker o.lign. (med mindre man hedder noget med bb1 el.lign., men han er vel heller ikke sagesløs ), De fleste dyr er selv ude om det, al den stund at de er født som byttedyr, det gælder grise, heste, kø'er, får, hjortevildt med mange mange flere. Største delen af menneskeheden er kødædere, der findes få undtagelser i form af vegetarer og beslægtede, deres frargelse over at spise dyr er fuld forstålig, alle andre skal bare 'klappe i'. Vi er jo alle medvirkende til drab på spiselige dyr, nogen dyr har blot haft et bedre liv end andre indfangede og opdrættede dyr. Jeg sætter personligt større pris på at sætte mine tænder i en skudt fasan end en slagtet kylling fra en kyllingefabrik.
Hvad angår Bubber, jeg så den udsendelse hvor han nærmest affyrede en riffel ved et uheld, jeg var skræmt over den måde han bagefter reagerede på og må 'beundre' BS for at han overhovedet turde være i nærheden af tumpen.
Hvis man endelig vil lave skydeprogrammer med kendisser, så lad dem skyde til måls efter lerduer.

PS. jeg går ikke selv på jagt, fordi jeg ikke bryder mig om at slå dyr ihjel, heller ikke edderkopper.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 04-07-11 11:30

Når I snakker om Bubber så tror jeg ikke han er så umulig som han prøver at frmstå på tv med BS. Det er nok skuespil. Ingen kan være så idiotisk til alle mulige praktiske ting,tror jeg. Han skal fremstå som den dumme og BS skal være den kloge allvidende. Så mener vel tv2 at de lager godt tv.....
alimak

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-07-11 18:11

Citat
Man skulle ellers tro, at man med alderen blev mere "rund" og tålmodig, men sådan går det ikke altid. Selv har jeg udviklet mig til lidt af en kværulant og med holdninger, som jeg aldrig fraviger - med mindre jeg selv kan se det tåbelige i disse. Det sker dog sjældent.

FEEEED humor...TÆNK det havde vi aldrig gættet

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 04-07-11 18:22

Citat
Og hvad med jer selv, hvis i blev jagtet af en bevæbnet M/K med det erklærede formål at myrde jer, ville i så ikke være ligeglade med om personen havde jagttegn?

Det gør vi da mere eller mindre hver dag os X-mænder og de har ikke jagttegn

Hip
BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 04-07-11 19:10

Citat
Og hvad med jer selv, hvis i blev jagtet af en bevæbnet M/K med det erklærede formål at myrde jer, ville i så ikke være ligeglade med om personen havde jagttegn?

Så ville jeg tage hans støvler - hvis de passer mig.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 04-07-11 20:35

Rigtige mænd jager elefanter med slangebøsse.

vh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 04-07-11 21:50

Multi XXXXXXXXX`r
Citat
Jeg kan squtte lide den slags.

HVEM fanden kan det, kender ikke serien du henviser til, MEN
Som du skriver, BUBBER var med på den´´´og, må man vel nævne = TV Kanalen også.
Med masser af til følge
Havd jeg nærmest blev MERE PI__ over, var at se en Jæger??? + Kok
der enten skød eller 'ÆD EN KRAGE´ medbragt DØDT dyr
OG DER SÅ MAN EN KOK gå AGURK over en halv-død ? råge,
han daskede den ned i en stamme så den ? smadret til ukendelighed
Men sikkert bare skytten, der havde fået noget i ØJET.
Men, derfra og så til at jage sit første DYR´´ på mark eller s-ENG,
så kræver det JO altså at man får bøssen igang, før eller siden.
Og som sådan, er det sikkert en meget god form for UNDERVISNING
af hvordan MAN IKKE skal gøre det.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 04-07-11 21:54

Hej Nomore

Jeg er helt enig med dig. Det var hård kost at se. Uværdig optræden var det.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 04-07-11 21:57

Så hellere et realityshow, hvor en af øvelserne går ud på at sparke en vandbøffel i røven - altså i dyrets naturlige omgivelser, tælle til ti og derefter forsøge at komme væk i sikkerhed.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 04-07-11 22:15

BTW:
Sad og så nogle gamle FILM ??
Og der i blandt var der et par KLIP, med en JÆGER????????
=
TARZAN - bundulo
der skulle nedlægge en LØVE = i filmen, løven havde ingen tænder/ kløer var skåret ud
den var bedøvet fra = røv og til, men det foregik UDEN skade på Wiesmuller.
gad vide hvor mange Alligatorer han ikke har nedlagt i de film.?
Mener også der har været et par klip, i Gamle DK stump-film ?
af samme type, men kan ikke lige huske dem = altså uden tænder = forvar
men nedlagt på film.

Og Filmen JAWS, så ser man JO masse mord på en ellers SÅ FREDELIG haj,
der KUN er nysgerrig = engang.
Hvalen Orca
Gyseren = Fuglene = stakkels sang-fugle der dumper ned af en skorsten =
de bor ikke i USA.
Havd spiser i selv = TUN i vand/ olie = der er flere Delfiner end..osv
Smutter, har intet at tilføje JAGT.
Bortset fra jeg kan til TIDER godt lide Bull-fighting...
(ville gerne have vist et klip - men min pc fryser)

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 04-07-11 22:22

Citat
De fleste dyr er selv ude om det, al den stund at de er født som byttedyr

Minder MIG om Biblen?
Mennesker skal FISKES / og genbruges..

Godkendelse af svar
Fra : Tonganeseren

Dato : 06-07-11 00:56

Tak for svaret olarsen.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 07-07-11 21:43

Hej Tonga,
Thanks for the points

Det er godt nok lige forbigået min opmærksomhed, at der skulle være kommet points, jeg plejer at få en mail når der er indlæg til en sag, men det har jeg ikke lige set denne gang - mystisk