/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Ekstern Phillips harddisk
Fra : sannehs
Vist : 551 gange
100 point
Dato : 02-07-11 22:15

Jeg kan ikke åbne min Phillips eksterne harddisk??
Den lyser fint i displayet, men der kommer ingen markering af, at min computer har registreret harddisken - hverken i proceslinjen eller hvis jeg leder i denne computer.
Nogle forslag til hvordan jeg kan komme ind og aflæse/flytte mine filer?
Mvh Sannehs

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 02-07-11 22:22

Kan du høre en snurrende lyd når den lyser?
Kan du se disken under Enhedshåndtering - Diskhåndtering?
Har du prøvet disken på flere computere og alle forsøg er mislykkedes?
Hvad hedder din eksterne harddisk ud over Philips?
Har den en størmforsyning eller kun tilsluttet usb stikket?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-07-11 22:23

Hvis alle forsøg mislykkes, så kan du pille disken ud af boksen og sætte den direkte ind i en stationær computer

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 03-07-11 16:45

Prøv og skriv diskmgmt.msc i Kør og se om du kan finde den der.

Godkendelse af svar
Fra : sannehs

Dato : 04-07-11 19:48

Tak for svaret o.v.n..
Jeg har prøvet på adskillige pc´er - samme resultat.
Har prøvet dine forslag uden held.
Der er strømforsyning på harddisken.
Philips SPD5121CC/10 External Hard Disk - jeg har ikke andre "navne".
Mvh Sannehs

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-07-11 21:25

Tak, men du burde iikke have accepteret et svar enddu, du har jo ikke fået løst problemet selvom jeg har nævnt de muligheder der burde afprøves før du opgiver eller går over til mere avancerede forsøg.
Har du skilt boksen ad og prøvet med harddisken som er indeni sat direkte til en anden computer, og stadig ikke kan komme i forbindelse med den?

Kommentar
Fra : sannehs

Dato : 09-07-11 12:21

Hej o.v.n.
Nej, jeg har ikke sat den direkte til en anden pc - hvis det jeg tror du mener med direkte, er at skille den ad og hvad? Sætte den ind i en anden pc?
Mvh Sannehs