/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
mejseunge
Fra : karin42
Vist : 1120 gange
100 point
Dato : 01-07-11 19:22

hvad gør man ved en lille mejseunge der sidder og pipper hjælpeløst i flre timer

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 01-07-11 19:42

Du gør ikke noget, den er sikkert lige hoppet af reden og skal ud og opleve verden, dens mor er et sted i nærheden og kommer og fodrer den lille med mellemrum uden at du ser det

Godkendelse af svar
Fra : karin42

Dato : 01-07-11 19:44

Tak for svaret o.v.n..

den ser nu noget forkommen ud men tak for svaret og go weekend

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 01-07-11 19:45

Hejsa.
Citat
hvad gør man ved en lille mejseunge der sidder og pipper hjælpeløst i flre timer

HVIS den ikke kan flyve er den blevet skubbet ud af reden af de andre.
Jeg har med held selv sat en tilbage i redekassen...hold øje med den ellers tager katten den bare.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-07-11 19:48

Tak - og hold nu øje med den lille unge, måske tager jeg fejl og du kan så tage over og tilbyde lidt mad når vi kommer længere ud på aftenen hvis den stadig sidder der og ser mere forkommen ud, men det er svært at få en fugleunge til at spise, den bliver jo bange for dig, du bør ikke tage den ind i stuen lad den blive i naturen hvor den hører til.
God weekend

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 01-07-11 20:13

tjae den sidder faktisk og lader sig duve af blæsten - så vi tar' den ind og ser hvad der sker måske kuø vi gi den lidt havregryn opblødt i vand .
godaften

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 01-07-11 20:17

Hvis du ved hvor reden er så prøv at sæt den tilbage.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-07-11 20:28

Havregryn er ikke mad for en lille mejse, du må ud og fange nogle insekter hvis du vil være plejemor for en mejseunge, melorme vil helt sikker gøre stor lykke hos den lille

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 02-07-11 09:35

ja faktisk skal man selv tygge den dejlige mad inden dvs. orme og andet godt - så vi håber den overlever og ellers har vi da været dyrevenlige -

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-07-11 22:06

Citat
så vi håber den overlever og ellers har vi da været dyrevenlige -

Det har I i hvert fald ikke hvis I har taget den ud af sit vante miljø og taget den ind i huset....

Kommentar
Fra : WinnieO

Dato : 05-05-13 13:48

Bare lad den være