/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Nummerplader.
Fra : spimmer
Vist : 698 gange
200 point
Dato : 01-07-11 12:14

Hej.
Min kone så den anden dag en for os helt ukendt nummerplade:
Det var en EU-plade. I stedet for de "normale" to bogstaver (som på papagøjepladebiler er gult), var der en lille orangegul firkant på størrelse med en tændstiksæske.
Hvad er det for en dims?
spimmer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-07-11 12:27
Kommentar
Fra : pifo

Dato : 01-07-11 18:15

Tja, jeg ved det ikke, men her kan du i hvert fald finde billeder af mange forskellige nummerplader:

http://www.dna.nl/

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 01-07-11 18:28

Kan det være: Switzerland

Prøv at kugge på det link, jeg sendte og se under "Switzerland" - række 29.
Er det sådan en?

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 01-07-11 18:36
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-07-11 20:21

Ligner nummerpladen den danske bortset fra det omtalte orange felt?
Hvor mange tal er der? Er der bogstaver mellem tallene?

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 02-07-11 10:10

Sammen med EU mærket, står der DK! Nummerpladen havde samme størrelse som den "normale" danske. Der er ingen bogstaver - kun det lille mærke og 5 tal.
spimmer.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 200 point
Dato : 02-07-11 10:48

Citat
Grænsenummerplader har et rødt felt med bogstaverne DK og de to sidste cifre i udløbsåret i hvid skrift. Derudover er der et løbenummer på 5 cifre i sort

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-07-11 22:39

Det kan vist kun være Refis sidste forslag om grænseplade, der findes ingen gyldige danske nummerplader med orange felt så mon ikke feltet er rødt? :
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1826658

Godkendelse af svar
Fra : spimmer

Dato : 03-07-11 16:19

Tak for svaret refi.