/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Ejerlejlighed
Fra : haloforpc
Vist : 436 gange
50 point
Dato : 30-06-11 14:04

Hej jeg har været i gang med at købe 2 værelses lejlighed men der var mange ting som skulle laves efter købet fks, taget skulle renover-es og der skule man betale 90000 kr osv, så jeg har sagt nej tak til boligen, men boligadvokaten kraver 7000kr af mig.
Mit spørgsmål er bliver det ikke dyrt for mig at en boligadvokat hver gang tager 7000 kr af mig mens jeg søger bolig?

desvære har ikke flere points:(

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-06-11 14:14

Citat
bliver det ikke dyrt for mig

Jo - hvis du hver gang "hyrer" en advokat.....

Der er ingen der arbejder gratis

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 30-06-11 15:45

Jo, det kan da hurtigt blive dyrt. Men hvis du nu ikke havde sat en advokat på, købt lejligheden og hang på 90000 til et nyt tag var det blevet meget dyrere.

Jeg går ud fra det var advokaten der fangede den, hvis du selv fangede problemet skulle du nok en anden gang vente til du selv har gået det hele igennem.

Umiddelbart lyder 7000 smådyrt. mener bestemt min boligadvoakt er billigere end det!

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 30-06-11 15:50

Spørgsmål:
[citat]
Mit spørgsmål er bliver det ikke dyrt for mig at en boligadvokat hver gang tager 7000 kr af mig mens jeg søger bolig?
[citat]

Svar:
[citat]
Jo!
[citat]

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 30-06-11 15:51

Spørgsmål:
Citat
Mit spørgsmål er bliver det ikke dyrt for mig at en boligadvokat hver gang tager 7000 kr af mig mens jeg søger bolig?

Svar:
Citat
Jo!

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 30-06-11 16:50

Først skal du selv undersøge den lejlighed du vil købe.

Skriv ikke under på noget som helst..............................heller ikke en såkaldt reserveringsaftale.

Når du så er sikker på at ville handle, lader du en ejendomsadvokat kigge på papirene, inden du skriver under på handlen. Det er samme advokat som også ordner skøde osv.

Benyt aldrig fælles advokat i en ejendomshandel.

Godkendelse af svar
Fra : haloforpc

Dato : 02-07-11 12:00

Tak for svaret Eyvind.