/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Fæld selv brænde
Fra : Hovgesen
Vist : 2367 gange
100 point
Dato : 30-06-11 12:26

Hej

Jeg har som så mange andre en brændeovn og vil gerne have mit brænde så billig så mulig.
Mit spørgsmål er bare, om nogen ved hvor man selv kan fælde træ (gerne gratis) til brænde på Fyn?

Jeg har fundet et sted i Jylland, hvor man kan være med til at tynde ud i skoven og de størrer træer deler man med ejeren. Men at kører fra Fyn til Jylland med en alm. trailer, er for langt at kører efter og vil ikke kunne betale sig. Jeg er indstillet på af skulle bruge tid og krafter på det selv, så det vil ikke være noget problem.

Mvh. Lasse

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-06-11 12:32

Der skal du holde øje med jeres lokalaviser, ofte er det privatpersoner, der ikke selv kan overskue at fælde træerne, der tilbyder at man kan hente det gratis, hvis man selv fælder

Du kan også selv oprette annoncer i div. lokalaviser, opslag i forretningerne og www.guloggratis.dk www.dba.dk osv

En anden mulighed, er sankekort eller købe træet i hele længder, og selv save/flække, det gøres igennem skov og naturstyrelsen

http://www.naturstyrelsen.dk/Naturbeskyttelse/Skov/Produkter/Braende_og_sankekort/

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 110 point
Dato : 30-06-11 12:33

- du skal åbenbart finde en privat skovejer:

http://www.naturstyrelsen.dk/Naturbeskyttelse/Skov/Produkter/Braende_og_sankekort/Fyn.htm

- så du må i gang med at ringe rundt:

http://www.skovdyrkerne.dk/fyn/mereomfyn/

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 30-06-11 12:34

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 30-06-11 15:28

Da jeg boede i DK satte jeg en annonce i den lokale ugeavisen hvor jeg skrev " Oprydning af skov efter hedeselskab mm udføres mod at få træet."
Jeg fik respons fra flere steder end jeg kunne gøre brug af..
Der var en del bønder i nabolaget som havde solgt tømmer og ikke selv gad/havde tid til at fjerne grenene ( 25 cm og ned)

Det var godt brugte annonce penge

sverola

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-06-11 16:38

Da vi i sin tid havde brændeovn kontaktede vi den lokale skovfoged og fik en aftale med ham.
Han viste os hvor i skoven vi måtte rydde til eget forbrug.
Prøv at finde ud af hvem der har ansvaret for skovene omkring hvor du bor.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 30-06-11 19:00

Citat
Men at kører fra Fyn til Jylland med en alm. trailer

Er træet biliigt nok, så ringer du bare efter en vognmand, det er ikke så dyrt, som man tror.
Jeg plejer at give 500.-, men dog ikke så langt som dig

Kommentar
Fra : Hovgesen

Dato : 30-06-11 20:46

Tak for alle svarene, det er noget jeg kan bruge

Godkendelse af svar
Fra : Hovgesen

Dato : 30-06-11 20:47

Tak for svaret Stouenberg.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 01-07-11 08:12

- velbekommen og god sommer...