/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Hvad nu??
Fra : Tonganeseren
Vist : 826 gange
200 point
Dato : 28-06-11 17:37

Jeg troede ikke, at der fandtes gedder i Nivåbugten i Øresund. Men det gør der altså, og jeg har fået det bekræftet af en lystfiskerkollega.
Jeg kastede en orange dummy ud fra strandbredden - og hunden apporterede, som den skulle. Den er normalt glad for at svømme. Pludselig så jeg noget gråt bagved hunden, som i samme moment kastede sig rundt og bed efter noget i vandet. Den kom i land - men nægtede, i første omgang, at hente dummyen. Først da dummyen var et par meter fra strandbredden, dristede hunden sig til at hente den - men først efter at have sonderet omgivelserne.
Jeg har undladt at gentage apporteringer fra vand - indtil hunden har glemt alt om affæren. Kender I, kære X-faktorvenner, til noget lignende??

Mvh.
Tonganeseren.
Rød som en kogt hummer.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 28-06-11 17:51

Ikke ud over at hunden da aldrig vil glemme at det er blevet bidt i r.... af en ged.... de. stakkels vupper!

er gedder i øvrigt ikke ferskvandsfisk?

Kommentar
Fra : kryds

Dato : 28-06-11 21:06

Min gode Tonga - efter min allerbedste overbevisning er der større mulighed for dit uhyre har været en sildehaj fremfor en gedde. En sildehaj kan lettere have forvildet sig derind end gedden - har forøvrigt aldrig hørt om gedder i saltvand, men intet er vel umuligt i vores tidsalder...

Der er da også den mulighed at det har været er pattedyr, f. eks. en sælhund ? Synd du ikke fik et bedre kig på den/det - meeen, der har jo godt nok også været næsten hedebølge så mon ikke...?

Og så lige til allersidst, der går jo så mange lystfiskerhistorier på disse kanter

Kryds

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 28-06-11 21:22

Hej Kryds

Saltvandskoncentrationen i Øresund er vekslende - afhængig af hvordan strømmen løber. Svenskerne fanger masser af gedder ved Ystad og nordpå langs kysten. Har også spekuleret på om det kunne have været en stor havørred - for de står nærmest side om side i Nivåbugten.
Desværre har jeg ingen brugbare oplysninger fra naturvejlederne.
Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 30-06-11 07:41

Hej Tonganeser.

Som olarsen ganske rigtigt skriver, så glemmer din hund aldrig "dette et eller andet" der har nappet den bagi !! Så derfor - lad hunden apportere fra stranden hurtigst muligt, men lad være med at kaste dummien ret langt ud !! Usikkerheden/frygten skal arbejdes væk, så på med vanten !!!

Om der er tale om en gedde som normalt forbindes med ferskvand, skal jeg ikke kloge mig på, men vi kunne måske spørge én af de mest erfarne jægere med forstand på ged(d)er, den agtværdige tyveknægt og løgenhals Bendt Balledoof Knutzen - hans svar står altid til troende !!!

ØV4
K og C - ikke hos mig

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 30-06-11 10:54

Havde det været en ged, havde jeg nok kunnet se hornene på "geden" på vej mod målet.
Da jeg skrev spørgsmålet, kom jeg til at grine - fordi jeg kom til at tænke på Ballegaard - alias tamgedemorderen fra Løsning og omegn.
I morgen smutter jeg ned til stranden - og vælger et område uden siv - hvor rovfiskene åbenbart holder til.
Skal edermageme ikke bade nøgen på stedet.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 30-06-11 12:56

Ja så fik vi igen bragt dette ellers seriøse emne ned på BBKnudsen plan

Men underholdningsværdien er jo ikke at kimse ad/af?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 30-06-11 17:57

Ned på Ballegårds plan? Aldrig i livet. Vi pjatter undertiden - men skraber bunden gør vi trods alt ikke.

Mvh.
Tonganeseren

Accepteret svar
Fra : betterwisser

Modtaget 200 point
Dato : 30-06-11 20:29

I Køge bugt kan der fanges skaller, aborre, så der må vel også være gedder når de byttefisk kan trives der, så der kan vel være tale om en gedde.

Men!!!!!!!!!!, det kan også være Dummdebatøren Balle/Hæen, som har en radiostyret, Unter Zee Hund i området for at lure på Multi-Xr med C og K.
Bad du bare nøgen, fisk gider ikke gå efter kompostormen

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 01-07-11 07:24

Tonganeser !

Mon ikke det er farligere blot at solbade nøgen på stranden ?? Mågerne er sgu' absolut ikke kræsne !!!

Betterwisser !

Tror du måske har fat i noget om Hæ/BB1 m.h.t. fjernstyrede Unter-Zee-Hunde - der er ingen tvivl om, at Ballen vil forsøge det mest fantastiske blot for at afsløre de forskelliges identiteter - ja, dedelig er han sgu' ikke, avekatten !!!

ØV4
Stadig uden K og C fra Vejle Fjord

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 01-07-11 23:13

Jamen så man jo til at sikre sig mod miniubåde og ditto torpedoer. Ser jeg en gammel rusten Volvo "Herregårdsvogn" - med en sky af fluer omkring sig , surfe op og ned langs Strandvejen, så er det om at være på vagt. Ballehof skyer ingen midler overhovedet. Men at forulempe en sagesløs jagthund er squ et nummer for meget. Nu hersker der krigstilstand i Nivåbugten. Til advarsel kan jeg meddele, at jeg har et skidegodt ekkolod ombord + nogle "sydfrugter", som er gode til bekæmpelse af mindre ubåde.

Nu så jeg kun noget gråt bag hunden, men at den fik et bid er en kendsgerning. Hmmm! Har Ballehof ikke lige fået sat nye tænder i affaldsskakten? Narh! Han er så flommefed, at han umuligt kan have bevæget sig ind på så lavt vand - som tilfældet var.

Det har squ været en gedde - og BW har ret i, at brakvandet i Øresund giver glimrende levevilkår for gedder, aborrer og skaller.

Men så gik der endnu en dag uden at få en egnet buk i sigtet. Der var masser af hinder med kalve, og det er altid morsomt at se en hind med forrige års afkom tage vare på de små kalve.
Men en dejlig dag - var det, med tilpas temperatur og drivende skyer.

Og fandeme om ikke der kom en stor flot glente ind over matriklen her i går eftermiddags.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 02-07-11 07:37

Det er altid interessant at følge d'herrers indlæg, som til tider kan indvike sig til de rene røverromaner og åndelig terror . Jeg har som sædvanlig, som den godhjertede person jeg nu engang er , stor medfølelse med de svage og undertrygte (eller er det undertrykte?) i vores samfund, undtagen når det er katte som napper mine guldfisk - så bliver katten aflivet .
Det ser ud til, ind til videre, at BBK er så klog, at han ikke tager til genmæle, måske han er gået i flyverskjul?, I gæve folk plejer jo nok at få en omgang stryg af Balle Knussen - ikk'?

Nå men nu er jeg blot spændt på at se, hvordan denne føljeton vil udvikle sig, måske der skulle udgives en bog om emnet?

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 02-07-11 07:51

Ja, nu skal vi passe på med, at der ikke går "ged" i det !!
Men som et meget apropos til navnet Balledoof hørte jeg i aftes, at han har bemægtiget sig en tre-hjulet invalidescooter fra en ældre medborger, som brugte rundkørslen ude foran Doof'ens hus som lidt væddeløbsbane. BB1 forsøgte først med lidt tegnestifter og gamle søm, om han kunne punktere den ældre mands køretøj, hvilket mislykkedes. Dernæst væltede han invaliden og inddrog maskinen, "så manden kunne lære at opføre sig ordentligt" - se sådan en ondskabsfuld satan er han denne Balledoof !! Den ældre mand fik diverse rifter og et ømt skinneben. Med hjælp fra en nabo fik han rekvireret en datter, som kunne hente sig - scooteren beholdt Doof'en som bivis på "unormal" adfærd hos den ældre invalide mand !!!
Hvordan historien ender, vides ikke, men jeg følger den tæt !!

ØV4
Har hverken ræve eller ged(d)er bag ørerne

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 02-07-11 08:44

Knudsen har travlt med at give ondt af sig på "vores" hjemmeside (DMK), fordi ingen har villet bruge hans hanhunde nok i avl, han mener det skyldes hans personlighed HÆ og ham, altså Knudsen, har ligeledes travlt med at forsvarer den nuværende formand for DJ, Ole Bole, på henholdsvis Jagtformidling og DJ hjemmesiden
SHV har ligget i arm hele natten

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 02-07-11 12:45

Udtrykket "at være en møllesten om en andens hals" må være gældende her, hvis Ballegaard forsøger at promovere Ole Roed.

Det er nok også derfor ingen vil bruge Ballehylerens hund til avlsprojekter. Sporene skræmmer. Har man åbnet dørene for Ballegaard, risikerer man at få alle mere eller mindre intime oplysninger lagt ud på nettet - f.eks. om indholdet af tørresnoren i baghaven.

Derfor:
Hold Jer langt væk fra Ballegaard.

Mvh.

Tonganeseren

Nu tordner det squ.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 02-07-11 14:29

Sandhedsvidnet

Du skriver noget om "personligheder" og nævner derefter forfatteren, gededræberen under hegn, løgnhalsen, skyde- og hundeinstruktør i DJ, samt stik-i-rend dreng i kreds 3, Bendt Balledoof Knudsen og fotograf Hæ fra det midtjyske !!
Som jeg tolker ordet personlighed, er der tale om en person der har så gode egenskaber hvor han adskiller sig fra flertallet med fremragende kvaliteter som f.eks. personlig udstråling og handlekraftig etisk korrekt opførsel !!!
Da ingen af disse to skvadderhoveder på nogen måder opfylder disse kreterier, vil jeg nøjes med at kalde dem for - pjok !!!
At Ballefræseren kvajer sig på diverse hjemmesider kan ikke undre, nu hvor han ikke tør skrive længere på kandu - så noget positivt er der kommet ud af alt vort "personfnidder" - bb1 viser nu sit inderste jeg - en gemen tøsedreng

ØV4

Godkendelse af svar
Fra : Tonganeseren

Dato : 02-07-11 23:01

Tak for svaret betterwisser.
Donner und Blizten - hier im Nordseeland.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 03-07-11 08:42

Tak for Poing.

Det forlyder at Ballen har snuppet stålskorsten hos naboen, da han vil bygge en ny Unter Zee Wolff mit snorkel, til brug i Øresunds sejlrende.

Din Donner und Blitzen, driver da over!, det er da være for midt- og sydjylland, der kvabber en Dummkopf og et styk svag Kopf rundt,åbenbart på Duracell, for de bliver ved,og ved og ved.

Mvh
BW