/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
trække renter fra?
Fra : mh1979
Vist : 771 gange
100 point
Dato : 27-06-11 18:12

En ven har haft et FDB mastercard, og brugt hvad der stod på kortet uden at få betalt tilbage. Men er nu startet med at betale tilbage. Sagen er desværre også havnet hos Advis. Det er hvad der er.

Min ven har skrevet til Advis for at høre om renterne (Der tilskrives 17,20% p.a) kan trækkes fra på forskudsopgørelsen.

Hvor til de bare svarede:
Vi indberetter ikke renteomkostningerne til skat. Det er op til XXX selv at vurdere hvorvidt renterne er fradragsberettigede.

Men hvordan vurderer man om de er fradragsberettigede? SKAT skal have dokumentation for renterne, så hvordan gør min ven det ved han ikke. Jeg kan heller ikke helt gennemskue hvordan og hvorledes. Fordi der hver mdr bliver trukket et fast beløb, og har min ven ekstra i overskud betaler han dem til Advis.

Han har kun det det underskrevne forlig og ellers kun sin PBS.
På PBS står der feks.
Saldo pr. denne dato = xxx kr
Postering af renter = xx kr
FIK indbetaling = xx kr
PBS indbetaling = xx kr
Renter til dags dato = xx kr
--
Ny saldo = xx kr

Umiddelbart ser det ud til de regner renterne ud gang til gang.

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 100 point
Dato : 27-06-11 20:01

Når renterne fremgår af PBS, er sagen vel ret klar.

Når året er gået er det spøgsmålet om at trække sidste års renter fra dette års renter.

Kommentar
Fra : mh1979

Dato : 27-06-11 20:10

Hvad mener du med at trække sidste års renter fra dette års renter?

Skal måske lige nævnes at min ven først er begyndt at betale af i starten af dette år.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 27-06-11 20:47

Ja, så er sidste års jo lig nul, og det gør det jo nemmere.

Næste år virker det så igen.

Godkendelse af svar
Fra : mh1979

Dato : 27-06-11 21:19

Bille1948.

Tak for en god forklaring på spørgsmålet.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 27-06-11 23:05

Tak for det, og tak for point