/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
langsom opstart.
Fra : yearhouse
Vist : 757 gange
200 point
Dato : 27-06-11 15:10

Halløj, kloge mennesker.

Jeg vågner ca. kl. seks, hverdag, smutter på toilettet....
......MEN først er jeg nødt til at tænde for PC´en. Så skulle den være klar kl. syv.

Den er blevet utrolig langsom i opstart, især efter opdatering.
Normalt kunne jeg lave en systemgendannelse, men så kommer alle de opdateringer igen.
Førhen var det bare første opstart efter opdatering.....Nu er det hele tiden.

Jeg kører Vista, og har Microsoft Antivirus. Jeg har osse prøvet med CC-Cleaner.

Har i nogle gode råd?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 210 point
Dato : 27-06-11 15:56

Det kan kaldes en langsom start - en time er meget lang tid og nu du har ryddet op så prøv at se hvilke programmer som starter sammen med computeren, Ccleaner har vistnok den funktion at du kan administrere opstarts programmer, ellers skriv msconfig i søgefeltet og klik på det fundne resultat, fjern markering ved de programmer som ikke behøver starte sammen med Windows, din antivirus og de øvrige sikkerheds programmer skal starte samtidig med Windows.
Et computer eftersyn i et sikkerheds forum kan måske også give noget, et eller andet uønsket kan være sneget ind på din computer og kan sinke opstarten meget

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-06-11 16:32

Halløjsa
Advanced Systemcare free, er et super program til at tune din PC.
Hent det her: http://www.iobit.com/advancedsystemcareper.html
Har du Nero Burning installeret? Nero har en baggrundsproces der kan æde helt op til 30% af din CPU kraft.
Advanced syatemcare installerer også en realtime systemmonitor, der viser belatningen af CPU'n, forbrug af RAM, Disk aktivitet osv.

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 27-06-11 19:38

Advanced system care HAR jeg, tak....Den er kørt.
Jeg bruger ikke NERO.

Men det er måske normalt, at den er en smule langsommere efter opdatering?

Jeg skal bare lige have studeret de opstarts-filer, da jeg ikke er klar over, HVAD jeg kan smide ud

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-06-11 19:49

Alt over 3 minutter er laaaang tid, og det hjælper jo nok ikke at installere Advanced Systemcare
som åbentbart installere mere der skal startes i opstarten, så prøv med ccleaner,
klik på værktøjskassen og vælg Opstart, her kan du se hvad der starter,
der er nok en del der kan deaktiveres..

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-06-11 20:41

Har du solid disk harddisk (SSD) i computeren?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-06-11 21:48

Halløjsa
Hvad me dlidt oplysninger om hvad det er for en maskine????
Klaudi Advanced systemcare monitoren kan fravælges i opstarten og deyt kan selve programmet også.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-06-11 21:51

Har du prøvet Iobit Smartdefrag? Har du defineret sidefilen til en fast størrelse altså minimum og maximum til det samme? Er der plads nok på C:drevet til sidefilen? Har du flere fysiske drev i maskine, så definer sidefilen på en anden disk end systemet. Jeg kan sagtens finde på mere. He He!! Har du tjekket dine RAM? Har du slået "visning af styresystemer fra i opstarten" stardard er 30 sekunder? Er maskinen sat til Quickboot i BIOS?

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 28-06-11 00:03

jeg prøver lige at lege lidt

Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 28-06-11 08:57

Tak for svaret o.v.n.. Det VAR et program i opstarten. Jeg havde et lille program der hed Free Ride Game, som poppede op når der vvar nyheder....Nu er det væk....og maskinen starter normalt.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-06-11 15:51

Selv tak - du kan jo selv starte det langsomme program efter start, eller bruge et program til at adminstrere hvornår programmer må starte, et valgfrit antal sekunder efter start