/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hvordan får jeg strøm til min GPS
Fra : kipumi
Vist : 808 gange
100 point
Dato : 26-06-11 11:45

Jeg har købt en Garmin nuvi 245W (205-serien) - det ser jo fint ud, men kan den oplades gennem min computer med et (ikke medfølgende ) usb-stik.
Der står, at man også kan købe en AC-adaptor. Er det en bedre mulighed, jeg vil gerne kunne opalde den oppe - og ikke kun i bilen. Jeg har set på

http://www.amazon.com/Garmin-Nuvi-1450-Standard-Charger/dp/9984984354/ref=sr_1_3?s=electronics&ie=UTF8&qid=1309082657&sr=1-3

at jeg kan få en dejlig billig en, men den passer ikke i mit stik, så skal jeg have en adapter - der passer - og hvor kan jeg købe sådan en?? Det skal være billigt, derfor disse muligheder.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-06-11 12:03

Jeg har i en nødvending opladet en mobiltelefon via computeren, men det gik dæleme langsomt.

Visse enheder der trækker strøm fra USB i mangel af egen strømforsyning virker heller ikke altid optimalt.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 26-06-11 12:04
Kommentar
Fra : alka

Dato : 26-06-11 13:24

Du kan godt oplade via USB fra PC. Iøvrigt, når du opdaterer din Garmin, skal du tilslutte med uSB - her oplader den samtid!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-06-11 13:53

Har halvpart i en Garmin 255. Den har jeg flere gange opladet fra computeren.
Kablet følger ikke med. Men jeg er så heldig,at kablet fra min gamle fotoapparat (overførsel af billeder),passer i stikket på GPS`en.

Jeg har lige købt en Nüvi 1340. Den er med samme mini usb-stik. Så heldet forfølger mig.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-06-11 14:01

Citat
Hvad med at bruge denne fine lille adapter:

Det er godtnok,en smart løsning,o.v.n. . Har aldrig set,sådan een før.

Ja,utrolig hvad der fås af elektronik.

Mosebaek.

Godkendelse af svar
Fra : kipumi

Dato : 26-06-11 19:44

Tak for svaret o.v.n.. Det var en fin lille ting - er allerede bestilt. Jeg vidste ikke sådan en fandtes. Tak

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-06-11 20:44

Selv tak - det er jo ikke sammen med computeren, så hvis du skal koble GPS og computer sammen for at opdatere kort eller andet så skal der en usb kabel til

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 27-06-11 08:09

Tak o.v.n. jeg vil helst ikke bruge computeren til opladning, den er langsom i forvejen !! så det her er en rigtig fin løsning, og sjovt at se noget, man aldrig har hørt eller set før