/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
? man se i England/Skotland?
Fra : semajeto
Vist : 5512 gange
300 point
Dato : 24-06-11 23:09

Vi er er par på slut 40' der vil køre til England og Skotland hvor vi vil overnatte på bed and breakfast. Vi har planer og at tage færgen fra Calais til Dover og derefter køre til Wales - op langs Englands vestkyst - Skotland - ned langs Englands østkyst inden vi tager færgen fra dover igen. Vi har sat 8-10 dage af til det. Kom venligst frem med alle Jeres gode forslag til hvad vi skal se på turen.

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-06-11 23:56

Det er da noget af en køretur, at sidde i bilen kommer til at tage meget af tiden så I skal virkelig lide at kunne køre.
Jeg skriver blot af erfaring idet jeg har ferieret 7 gange i Irland, med lejebil samt B&B, de to første rejser planlagde jeg hjemmefra hvor jeg prikkede serværdigheder ud via vejkort og bøger samt bookede B&B, det var altså svært at holde tidsplanen.
Nå, på de efterfølgende rejser kørte jeg bare med en langt løsere planlægning, og kunne finde på at lade bilen hvile en hel dag.

På rejsebureauet kan I jo hente en masse materiale, i noget af det står også forslag til ruter og hvad man kan se undervejs.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-06-11 06:36
Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 25-06-11 08:14

Teil.
Prøv nu at forstå, at Google kun er for dem der ikke tør bevæge sig ud i virkeligheden, med den slags spørgsmål handler det ikke om hvad man kan søge sig frem til, men om at høre andre levende menneskers erfaringer med hvad der er værd at bruge tid på.

Dine evindelige Google henvisninger er ved at være belastende, og det er efterhånden svært at finde ud af, om du virkelig tror at andre er så dumme, at de ikke selv kan bruge Google, eller om Google bare er der hvor du formår at finde svar, i det første tilfælde er det en fornærmelse af menneskehedens intelligens, og i det andet er det bare sørgeligt.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-06-11 08:51

Enig med Kortoververden

Fro Dover kører I til Stone Henge, eller hvordan det nu staves, så Bath og Stratford,
midt England kender jeg ikke, måske en fodbold kamp i Manchester?

I Skotland besøg Edingburg, ikke Glasgow, og hvis er golf interesserede Old Course,
spis en engelsk bøf i højlandet af det kødkvæg de har der, og hvorfor køre helt tilbage til Dover,
sejl fra Skotland eller Harridge og I ungår den værste London trafik.

Alt for meget til 8 dage, tag mindst to uger...

Kommentar
Fra : Torben76

Dato : 25-06-11 14:12

Hvis I er historieinteresserede, skal I se Lindisfarne på østkysten - gerningsstedet for det første dokumenterede overfald af vores stolte vikingeforfædre på en flok forsvarsløse engelske munke.

I må også ud at gå i det smukke skotske højland. Det behøver ikke planlægges - bare parker bilen et smukt sted og gå en tur.

Og som svengiversen skriver: absolut Edinburgh, Glasgow kan I godt køre udenom.

Som flere andre skriver, når I ikke at se ret meget, hvis I skal køre hele turen på 8-10 dage. Undgå at planlægge alt for meget på forhånd. Hvis I kun når halvdelen af England, så glæd jer over det og gem Skotland til en anden gang - frem for at køre gennem hele landet uden at opleve det.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-06-11 20:20

Ja, vikinger....

Jeg røg ind i en længere venskabelig pubsnak om netop vikinger i nærheden af Limerick i det vestlige Irland hvor vikingerne var ret "aktive".

Kommentar
Fra : semajeto

Dato : 25-06-11 20:20

Tusind tak for jeres forslag. Det præcis det som f.eks torben76 skriver jeg er ude efter og har allerede plottet det ind på ruten efter at have læst om det på nettet. Kom endelig med flere. Hvad er der galt med Glasgow siden 2 af jer mener vi skal undgå denne by? Hvad sker der i Bath og Stratford? Jeg hører godt hvad i siger med kun 8-10 dage så det bliver taget med i vores planlægning.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-06-11 22:51

Bath er jo en gammel romersk højborg.
http://visitbath.co.uk/

Stratford er Shakespeares fødested.
http://visitbath.co.uk/

Men det kommer helt an på om det er historiske steder I planlægger at besøge, jeg vil også mene at Edinburgh er mere historisk end de andre byer, men enhver by har jo sin historie.

Husk regntøjet, min første tur til Irland var knastør alle dage, de andre var 50% våde, en enkelt 80% våd......

Accepteret svar
Fra : Torben76

Modtaget 300 point
Dato : 26-06-11 14:32

Der er såmænd ikke noget galt med Glasgow, der er bare ikke ret meget at se. Den har hovedsagelig vokset sig stor pga. industri og skibsværfter. Og trafikken kan godt være lidt af en dræber. På så kort en tur var det ikke der, jeg ville bruge min tid.

Apropos vikinger, så er der et udmærket vikingemuseum i Largs på Skotlands vestkyst. http://www.scotland.com/blog/experience-the-world-of-vikings-at-vikingar

Hadrian's Wall var Romerrigets nordgrænse i England. Der er stadig mange rester af selve muren, og langs den findes der også en del ruiner af romerske byer. Denne side ser umiddelbart lovende ud: http://www.hadrians-wall.org/page.aspx//Interactive-Map/Hadrian's-Wall-and-the-Roman-Sites

Skotland har masser af gamle slotte. Stirling Castle er et godt sted at starte, og Edinburgh Castle er ikke til at komme udenom.

Ja regntøj er en god ide. Og myggespray! Især nordpå i Skotland er der smækfyldt med nogle små bidende sataner, der kaldes midges (jeg ved ikke, om de har et dansk navn).

Godkendelse af svar
Fra : semajeto

Dato : 26-06-11 21:45

Tak for svaret Torben76 og alle Jer andre. Nu har vi noget at gå udfra.