/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Ny GPS
Fra : Grimstrup
Vist : 979 gange
100 point
Dato : 23-06-11 19:07

Kære alle

Jeg står og skal købe en GPS til bilen, men udvalget er jo stort, så hvilken skal man vælge?

Jeg har kigget lidt på to Garmin:

http://www.elgiganten.dk/product/tele-gps/gps-bil-motorcykel/GARNUVI1440T/garmin-n-vi-1440t

og

http://www.elgiganten.dk/product/tele-gps/gps-bil-motorcykel/GARNUVI1490T/garmin-n-vi-1490t

Men har reelt ikke nogen ide om, hvad jeg skal se efter:)

Jeg skal kun bruge den hjemme i Danmark - indtil videre i hvert fald, så jeg har ikke noget krav til særlige kort eller lignende.

Er der noget ved dem jeg har kigget lidt på, eller har folk andre forslag?

A

Accepteret svar
Fra : hawaii7

Modtaget 110 point
Dato : 23-06-11 20:06

Den billige er udemærket og vil dække dit behov.
Garmin er meget tung at danse med, når du skal opdaterer dit kort via computeren.

En tomtom er meget lettere at opdaterer. Jeg ghare både en garmin og en tomtom i mine busser.

hawaii7

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 23-06-11 20:53

Anbefaler Tomtom har en xxl som jeg købte i Elgiganten.... har ikke fortrudt det minste.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-06-11 22:43

Hej Grimstrup.
Ja man kan sige både for og imod garmin/ TomTom.
Vi har haft begge dele og foretrak så afgjort garmins.
MEN...da vi sidste år var begyndt vores ferie og El Giganten havde kludret i det med de tilhørende kort stod vi i Tyskland og manglede kort over Tjekkiet
Vi købte en Navigon i Tyskland. Og jeg siger dig. ALDRIG skal vi ha' andet.
Den er men enkel at finde ud af ...kort sagt alle de (få) kr. vi gav for den værd.
Det er et køb du aldrig vil fortryde.
http://www.navigon.com/portal/dk/produkte/navigationssysteme/navigon-easy/navigon-70-easy-navi-vom-testsieger.html

Kommentar
Fra : Grimstrup

Dato : 24-06-11 09:07

Tak for svarene.

Der er vel ingen af de billige modeller, der har gratis opdateringer med?

Jeg har ingen præferencer endnu med GPS, men det får man sikkert hurtigt, når man først er blevet vant til en model. Tror hellere jeg må prøve en Garmin og en Tomtom inden jeg beslutter mig:)

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 24-06-11 17:32

Citat
Der er vel ingen af de billige modeller, der har gratis opdateringer med?

Grimstrup...når du køber er den HELT opdateret.
Og jeg mener at du kan få den opdateret en gang til ...bare inden der er gået ½ år.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 24-06-11 17:52

Jeg købte som før skrevet en Tomtom i elgiganten og fik at vide at den kunne være 1/2 år gammel + -
Men da jeg købte et abonnement fik jeg extra ledning ( antenne) og samtidig mulighed for at få den opdateret i 1/2 år uden merkost.
Jeg kan gå ind på nettet og hente de sidste opdateringer til min -jeg ved ikke hvad de andre kan .
men det er gps som med camera ...det er en jungle og der er altid noget nyt og bedre ret rundt hjørnet ...
God week-end

sverola

Godkendelse af svar
Fra : Grimstrup

Dato : 25-06-11 17:44

Tak for svaret hawaii7.

Kommentar
Fra : Grimstrup

Dato : 24-07-11 21:54

GPS'en virkede så snart jeg opdaterede softwaren på dem, så det var meget nemt, når man lige vidste det var det der skulle gøres:)