/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Britiske kanaler
Fra : Guild
Vist : 1036 gange
300 point
Dato : 23-06-11 18:48

Hej Kandu !

Er igang med at planlægge en 2 ugers tur i Narrowboats på engelske kanaler. Der er ca. 2000 miles at besejle og ca. 200 udlejningsfirmaer .. så hvis der er nogle Kanduer, som har personlig erfaring med sejlads, så hører jeg meget gerne.
Vi er 2 personer i den "modne" alder, og vi får måske besøg af nogle venner i 3-6 dage.

Spørgsmålet er egentlig:
Den bedste udlejer ?
Den bedste 2 ugers rute ?

Nej ingen henvisninger til Google etc, idet jeg har "pløjet" mange hjemmesider igennem .. men jeg vil gerne have dine egne erfaringer og indtryk.

Der bliver points til alle seriøse svar.

/PG

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-06-11 18:54
Kommentar
Fra : Guild

Dato : 23-06-11 19:32

Teil,
Læs inden du svarer: "Nej ingen henvisninger til Google etc"
/PG

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-06-11 19:33

det blæser jeg på

Accepteret svar
Fra : lham

Modtaget 300 point
Dato : 24-06-11 07:00

Jeg og mine 2 voksne døtre 2008 på river Avon 1 uge Firma Bidford Boats i Bidford flotte velholdte både absolut top service.

Sejlede opstrøms fra Bidford til Shakespeare byen Stratford upon avon og 1 dag videre op gennem en masse små sluser. Hvis jeg havde 2 uger ville jeg nogle dage længere upstrøms, vi vendte og sejlede nedstrøms forbi Bidford til Evesham-knap så spændende som opstrømsturen

http://www.bidfordboats.co.uk/

Nå jeg kan se udlejning nu foregår fra Stratford Upon Avon-sønnen David har åbenbart overtaget forældrenes firma og fusioneret -om det er fremskridt ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-06-11 09:33

Jeg kan bekræfte Turen op ad Avon til Stratford med flodbåd er en af mine bedste ferier...
Ved ikke om det var Bidford boats, men vi startede tæt på Bristol og Wales?

Der er flere kanal udlejere og det er billige at booke direkte...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-06-11 14:09

Den vi lejede lignede de to her til højre:
http://www.britainsfinest.co.uk/attractions/attractions.cfm/searchazref/80001320BAND

Med to uger får du tømt toilettet halvvejs, et af de ømme punkter...

Kommentar
Fra : lham

Dato : 24-06-11 15:24

Her er bådtypen og farverne ( rød /grøn ) som hører ( ? hørte ) til Bidford Boats. de er absolut blandt de smukkeste på strækningen.

http://www.bidfordboats.co.uk/booking.htm

Der var flere steder underflods /kanals hvor toilettanken kunne tømmes ( David havde aftale med de steder )men ja benyt enhver lejlighed til få tanken tømt og fyldt vandtanken op.

Vi lejede cykler-kan stærkt anbefales ( lå ovenpå ruffet , men husk at få dem i cockpit ved passage af visse broer/tunneler )

http://www.stratfordbikehire.com/

Godkendelse af svar
Fra : Guild

Dato : 15-07-11 18:23

Tak for svaret lham.
Kontaktede og der var et tilbagesvar på under 1 time. Er nu i tæt dialog med Bidford .. valget er taget pga af dine anbefalinger.
/PG