/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Barroso...
Fra : Heidi-Ho
Vist : 912 gange
100 point
Dato : 23-06-11 14:44

Den gamle edsvorne Maoist, senere gammel kommunist, nu socialakrobat, Hr. Barrosso, truer nu 27 Eu-medlemsstater.....læs Danmark, med bål og brand, såfremt medlemsstaterne ikke retter ind og følger Schengenaftalen.
Hmmmm....England er f.eks. ikke med i Schengenaftalen. Hvilken ordlyd har Barrosso brugt overfor englænderne.? Hvilken ordlyd til italienerne ( er med i schengen) som i den grad har strammet op for grænsekontrollen....osv osv osv

Tør vi håbe på vi bliver smidt ud af EU...og derved sparer 7 - 8 milliarder om året i medlemskontingent til "øvro" utopia ?

Mvh.
HH

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 23-06-11 15:03

hvad er spørgsmålet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-11 15:13

Citat
Tør vi håbe på vi bliver smidt ud af EU

Håbet er "lysegrønt" - så håb du bare - det sker bare IKKE

Eller mener du det er bedre med ENDNU MERE pigtråd om DK....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-06-11 15:16

Som jeg har skrevet tidligere....vi kan lige så godt lukke Christiansborg når vi har EU, vi har slet ikke mulighed for at bestemme noget selv overhovedet

Og hvor meget kan vi så spare

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-06-11 15:18
Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 23-06-11 16:04

Citat
Eller mener du det er bedre med ENDNU MERE pigtråd om DK...

Det eneste sted der er pigtråd, er i din fantasi, Refi.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-06-11 19:56

Jeg tror at at blive smidt ud af EU svarer nogenlunde til at gå ud i mørke i Svalbard, uden riffel og lommelygte!

Lidt ligesom Harry og DSB, man kan da ikke lade den lille bil værte ude helt alene hele natten!

God skt. hans til alle, her ser det ud som tørvejr!

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 23-06-11 20:08

Schengenaftalen er en garant for arbejdskraftens fri bevegilighed.

Og som jeg ser det har Barosso ikke specifikt rettet nogen kritik mod Danmark, han har bare sendt breve ud til alle EU landenes ledere, hvor i han opfordre dem til at overholde schengenaftalen.

Citat
Tør vi håbe på vi bliver smidt ud af EU

det tror og håber jeg ikke,

fordi 20 hænder er stærkere end 2

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 23-06-11 20:25

Det var mørke udsigter vagnr....meeeeeen, mon dog.

Citat
fordi 20 hænder er stærkere end 2
Det er en sandhed med modifikationer...

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 23-06-11 20:38

Da nomore ikke uventet ikke kan læse og forstå en tekst og spørger hvad spørgsmålet er, skal jeg lige smide det ind een gang til.
Citat
Tør vi håbe på vi bliver smidt ud af EU.
Måske kan han få en til at læse det højt og forklare det på det niveau, som nomore med al tydelighed har behov for.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 01-07-11 14:05

Jeps, så blev foreslaget vedtaget på 10 min.
http://jp.dk/indland/article2478899.ece

Hmmm, hvad mon Barroso har af kommentarer til det...

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-07-11 14:46

Han vil da abe efter, når han ser resultatet af det

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-07-11 17:10

Efter hvad jeg netop hører i Orientering vil borgerlige politikere i EU-parlamentet have undersøgt, om den danske grænsekontrol er i overensstemmelse med Schengen, så vi får se!

A propos noget helt andet ser jeg netop, at der er indført forhæng til kvindernes brusekabiner i en svømmehal i Sønderborg! Og det er åbenbart ikke etnerkvinder, der har bedt om det, men gammeldanske kvinder, der ikke synes det er lækkert at vaske evakostumet i fuld offentlighed.

Jeg vil have ligestilling, hvorfor er det kun kvinder der får det helt selvfølgelige privatliv

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 01-07-11 19:47

Jeg kan godt forstå, at kvinderne forlanger bruseforhæng - det har jeg selv gjort.....især efter visse personer er begyndt at kalde mig for elefanten

HH.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-07-11 20:09

Ja, elefantiasis er en grim ting, kræver lidt privatliv

http://da.wikipedia.org/wiki/Elefantiasis

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 01-07-11 20:12

Hmmm....tråden startede om barroso, og - endt i de nedre regioner
Har de to ting noget med hinanden at gøre ? Nu, da det er et fint forum, undlader jeg at svare.

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 01-07-11 20:15

lige mine ben vagnr.
De er sikkert ikke sådanne stolper politikerne tænker på når de forlanger et par ben at gnave på.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-07-11 20:36

Måske er det det politik er, det ligner kød, men er det rene vand, og ser ulækkert ud i tilgift!

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 05-07-11 09:00

Åh ja, åh ja, og atter ÅH JA !!!

Boycut ferien i Danmark, hulker Justits -og Europaminister, Jurg-Uwe Hahn.http://www.bild.de/politik/inland/daenemark/daenemark-grenzkontrollen-politiker-fordert-urlaubs-boykott-18683888.bild.html.
Hvad bliver den hysteriske tyske regering næste skridt..? Indsættetelse af hæren i mod "die dumme danen"?

Hvornår lærer den tyske eu-eliite, at danskerne gør, hvad danskerne finder bedst.
Vi gjorde det da vi stemte om Maastrichaftalen, vi gjorde det da vi stemte om euroen - og vi gør det fanden fløjteme også nu !!!

Hold da kæft, hvor er jeg stolt af at være dansker.

Mvh.
HH.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 05-07-11 12:11

Tror ikke tyskerne lytter efter

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1571709.ece

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 05-07-11 15:11

Som den gamle formand Spies sagde, "dårlig omtale er bedre end ingen omtale."

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 05-07-11 20:54

Jeg læste lige, at første dag ved kontrollen "gav" 70 kg khat på vej til vores svenske venner.

Og dette har jeg læst...
http://jp.dk/udland/europa/article2482093.ece

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-07-11 21:04

Jamen det er jo det jeg "sir", de vil da abe efter os - allesammen -

Selv om det kun var en lille fangst idag, så er der trods alt 7o kg mindre khat i omløb

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 05-07-11 21:30

Lad os nu se, det er jo ikke det mest almindelige, hverken i Dk eller andre lande, at politikerne gør præcis det "folket" har udtrykt gennem medierne, ofte knap det folket har udtrykt på valgdagen.

Folket i " ", fordi jeg ikke har overblik over det tyske medier, en netafstemning i fx Ekstrabladet er jo ikke nødvendigvis repræsentativ for hele folkets ønsker.ligeså lidt som når Pia K puster sig op til at repræsentere "danskerne", hendes stemmetal svarer til mindre end hver syvende, og vi har ikke allesammen madam blå som køkkengrej

http://www.b.dk/politiko/pia-k.-regeringen-har-svigtet-i-graensestrid

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 05-07-11 23:40

Citat
når Pia K puster sig op til at repræsentere "danskerne", hendes stemmetal svarer til mindre end hver syvende, og vi har ikke allesammen madam blå som køkkengrej
Jeg ejer f.eks. ikke en madam blå. jeg er heller ikke nostalgiker mht. til Morten Korch romantikken.

Traditionens tro, er Socialdemokraterne et arbejderparti. Det til trods, findes der ikke en eneste arbejder i den socialdemokratiske folketingsgruppe. ikke en af Socialdemokratiets folketingsgruppes medlemmer har prøvet at honorerer et fabriksjob - et jord-betonarbejder, et hjemmehjælper job - eller prøvet et 7 - 16 job. Socialdemokratiet består udelukkende af akademikere, som fuldstændigt er ude af trit med hvad der foregår i det virkelige liv.
Se blot formandinden for arbejderpartiet. Hun er Millionær, en platugle, en skattetænker, leaser bil i udlandet for at spare lidt moms. Hendes børn er for "Phine og phornemme" til at gå i alm. folkeskole.
Hun agiterede for ca. 3 år siden - sammen med EU-pamperen, Dan Jørgensen, for mere grænsekontrol.
Indvidere har gimpen i et interview i 2004, udtalt, at efterlønnen skulle forringes.

Jeg mener helt 100%, at dansker har meget at takke DF for. DF fik bl.a. stoppet Socialdemokraterne og Radikales vanvids indvandring. Som startede allerede i 70'erne.
Var det forresten ikke tude-Anker, der fik lukket op for sluserne ?

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 06-07-11 06:21

HH

Alle partier har flyttet sig, bl.a. som følge af de ændringer af vores uddannelser, arbejde osv.

Venstre var et bondeparti, Radikale et husmandsparti, Konservative et grosserer/godsejerparti, SF kommunistisk (ikke sovjetkommunistisk) og S var et arbejderparti.

DR har en meget illustrativ tidslinie over indvandring de sidste ca 500 år, sakset herfra http://www.dr.dk/Indvandring/index3.asp

"Gæstearbejdere
De første gæstearbejdere til Danmark

I slutningen af 1960erne kom mange udlændinge til Danmark for at arbejde. Det var især personer fra Tyrkiet og det daværende Jugoslavien. Lidt senere kom også folk fra forskellige nordafrikanske lande og fra Pakistan. Disse første "fremmedarbejdere" eller "gæstearbejdere" var som regel enlige mænd, eller mænd som havde deres familie i hjemlandet.

Indvandrings-stop
I 1970 blev der indført stop for udstedelse af arbejdstilladelser til personer, der ikke før havde arbejdet i Danmark. Desuden skulle en evt. arbejdstilladelse være i orden, inden arbejderen ankom til landet.

Den 29. november 1973 valgte regeringen at gennemføre et "indvandringsstop". Herefter var hovedreglen, at kun flygtninge kunne få permanent opholdstilladelse i Danmark."

DR glemmer dog at man fik familiesammenføringsregler, som (sammen med vores udvælgelse af de mest syge flygtninge) er den væsentligste grund til væksten i antallet af ikke-vestlige indvandrere, en vækst der mig bekendt ikke er andeledes end de fleste andre europæiske landes.

Som du kan se, startede indvandringen længe før Ankers statsministertid, men det var ham der lavede indvandringsstoppet!

Og, hvad der næppe overrasker, jeg mener vi har 0,00% at takke DF for, et helt igennem hyklerisk parti, der i snart 10 år systematisk har medvirket til at forringe vilkårene for pensionisterne og efterlønnerne (deres kernevælgere, DF's vælgere er også de dårligst uddannede, så de er nemme at snyde), samtidig med de hvert år får "forbedret" ældrechecken el. lign. pjat. Senest fik hun jo stort set afskaffet efterlønnen, og medvirket til, at Dk får noget af den højeste pensionsalder i Europa, samtidig med at vi har noget af den laveste levealder!

Hvert år siden 1991 er overførselsindkomsterne blvet reguleret lavere end den generelle lønudvikling, så pensionister og andre på overførselsindkomst får en lavere "lønudvikling" end resten af samfundet, de penge bliver så til en satsreguleringspulje, der bruges til mange andre ting end lige til pensinister. Pia kan så hvert år triumferende fortælle, at hun har fået forbedret deres vilkår, men over de 20 år har alle på overførselsindkomst mistet over 14 dages "løn", så Pia skaffer nogle få pensionister et lille plaster på et stort sår hos alle på overførselsindkomst.

Men DF er bestemt danmarksmestre i "spin"

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 06-07-11 10:02

Citat
Som du kan se, startede indvandringen længe før Ankers statsministertid, men det var ham der lavede indvandringsstoppet
Åh ja, det er rigtigt - Indvandrerne blev bare kaldt flygtninge, Så blev det mere "spiseligt" for folket. Men resultatet, vagnr. - resultatet, det er det samme !!
Og regningen for idiotiet er på vej.

Citat
Og, hvad der næppe overrasker, jeg mener vi har 0,00% at takke DF for, et helt igennem hyklerisk parti, der i snart 10 år systematisk har medvirket til at forringe vilkårene for pensionisterne og efterlønnerne (deres kernevælgere, DF's vælgere er også de dårligst uddannede, så de er nemme at snyde), samtidig med de hvert år får "forbedret" ældrechecken el. lign. pjat. Senest fik hun jo stort set afskaffet efterlønnen, og medvirket til, at Dk får noget af den højeste pensionsalder i Europa, samtidig med at vi har noget af den laveste levealder!
Nu bliver der hæftet mange øgenavne på DF's vælgere - såsom: Landbytosser, dårligt uddannet, nazister, højre ekstremister, Morten Korch romantikkere, fremmefjendske...osv..osv... osv....
Det er muligt, at DF's vælgere ikke er dem med de højeste uddannelser, men vælgerne er i besiddelse noget andet, nemlig, af en god stor portion sund fornuft og praktisk viden.
Men behøver man, at være akademiker for at blive statsminister ? Stauning - landsfaderen, var f.eks. tobaksarbejder. Anker Jørgensen var lagerarbejder - og senere - for nu at blive i dit sprogbrug, formand for de lavt-uddannede arbejdsmænd.
Som sagt, man behøver ikke at være akademiker for at se, at indvandring af uintegrerbar, ikke vestlig indvandrede fører noget godt med sig. Ligeledes behøver man heller ikke at være akademiker for at se, at EU og euroen er et elitært tankespin, der kun har et formål, nemlig, at lave europa om til en stor stat. Denne utopi er forsøgt før - og jeg tror heller ikke på, det lykkes denne gang.

Citat
Hvert år siden 1991 er overførselsindkomsterne blvet reguleret lavere end den generelle lønudvikling, så pensionister og andre på overførselsindkomst får en lavere "lønudvikling" end resten af samfundet, de penge bliver så til en satsreguleringspulje, der bruges til mange andre ting end lige til pensinister. Pia kan så hvert år triumferende fortælle, at hun har fået forbedret deres vilkår, men over de 20 år har alle på overførselsindkomst mistet over 14 dages "løn", så Pia skaffer nogle få pensionister et lille plaster på et stort sår hos alle på overførselsindkomst
Jeps, pensionisters ulyksaligheder startede i 1991....hmmm, var det forresten ikke det år, hvor kongemorderen Poul Nyrup, kom til magten ?

Citat
Men DF er bestemt danmarksmestre i "spin
Og det skriver du i fuld alvor ???

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 06-07-11 10:06

Rettelse; Nyrup blev statsmister i 93.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 06-07-11 10:18

Jeg starter bagfra, ja, DF er DK-mestre i spin (men også i at ramme 1/7 af danskerne i hjertekulen!

Kongemordet var 11. april 1992, Nyrup blev statsminister tidligt i 1993, så satsreguleringsmodellen var en opfindelse under Schlüter

Nej, man behøver ikke være akademiker for at blive statsminister (erfaringen tyder dog på det er en fordel, har vi haft andre end Anker og Hilmar de sidste 50 år?), ligesom man ikke behøver at være det for at kunne stemme, heldigvis.

Når Pia K ikke ved hvem der ikke er med i Schengen, er det nok så meget fordi hun ikke rigtig interesserer sig for realiteterne om "det der nede i EU", og at det heller ikke generer hendes vælgere at hun ikke gør det!

Og nej, indvandrerne blev ikke bare kaldet flygtninge, dem havde man sandelig også tidligere, bare se den tidslinie jeg linkede til!

At Dk systematisk valgte de svageste flygtninge, vidner om et stort hjerte og en lille hjerne, men det er vist ikke noget nyt, heller. Hjertet er blevet meget mindre siden, uden dog at få hjernen til at vokse

Mvh

vagnr

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 06-07-11 11:24

Citat
DF er DK-mestre i spin (men også i at ramme 1/7 af danskerne i hjertekulen!
Nej vagnr, DF er ikke verdensmestre i spin - og du ved det !

Citat
Kongemordet var 11. april 1992, Nyrup blev statsminister tidligt i 1993, så satsreguleringsmodellen var en opfindelse under Schlüter

Det må åbenbart ha' passet godt ind i Poul Nyrups regering, sidden Poul "rullede" det tilbage.

Citat
Når Pia K ikke ved hvem der ikke er med i Schengen, er det nok så meget fordi hun ikke rigtig interesserer sig for realiteterne om "det der nede i EU", og at det heller ikke generer hendes vælgere at hun ikke gør det
Åh ja, åh ja, der kan naturlig ryge en finke af alles pander.
Hvem husker ikke finkerne fra dagpenge Svends pande.
Og ret beset, jeg vil da skide højt og flot på, hvem der er med i Schengen.

Citat
Nej, man behøver ikke være akademiker for at blive statsminister (erfaringen tyder dog på det er en fordel, har vi haft andre end Anker og Hilmar de sidste 50 år?), ligesom man ikke behøver at være det for at kunne stemme, heldigvis.
Her er vi meget uenige. Jeg mener ikke, at det er en fordel at være akedemiker. En elektriker kan gøre det mindst ligeså godt.

Mvh.
HH

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 06-07-11 11:26

Det var dog satans !!! Jeg skal nok vænne mig til at læse korrektur.

Citat
Det må åbenbart ha' passet godt ind i Poul Nyrups regering, sidden Poul "rullede" det tilbage.
Der skal naturligvis stå: "siden Poul ikke "rullede det tilbage.

HH

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 06-07-11 11:48

Altså, det der med korrektur, jeg forstod godt hvad du mente, også med denne

"Som sagt, man behøver ikke at være akademiker for at se, at indvandring af uintegrerbar, ikke vestlig indvandrede fører noget godt med sig."

Jeg kalder ikke DF verdensmestre, kun Danmarksmestre Men det er da også flot at slå Fogh

Om stasministre, jeg siger MEGET omhyggeligt ikke at akademikere er bedre statsministre end andre, men at det åbenbart er nemmere at BLIVE statsminister som akademiker, når der de sidste 50 år har været 9 statsministre (jeg lavede et freudiansk slip og skrev statsmonstre), hvoraf kun 2 ikke var akademikere. Jeg kan næsten garantere, at vores næste statsminister også vil være akademiker.

Med endnu større ret kan jeg sige, det er nemmere at blive statsminister som mand

Jeg har mødt masser af akademikere, hvor min store undren var hvordan de nogensinde fik deres eksamen, og mange flere arbejdere, kontorfunktionærer osv., hvor jeg ærgrede mig over de ikke fik den uddannelse deres begavelse om nysgerrighed ville have sikret dem, hvis alle havde lige gode muligheder for at få en uddannelse.

Om de sidste skal det nu siges, at de fleste af dem har klaret sig fint i livet, men en pæn del af dem ærgrede sig sammen med mig.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 06-07-11 12:24

Citat
Altså, det der med korrektur, jeg forstod godt hvad du mente, også med denne

"Som sagt, man behøver ikke at være akademiker for at se, at indvandring af uintegrerbar, ikke vestlig indvandrede fører noget godt med sig."

Det må skyldes farten - når det danske sprog, sammen med de tysk/østrigske "sære vendinger" ramler sammen.....hmmm...forstod du det ?
Os anden generations kulturberigere, har virkelig skabt finurligheder ind i "den danske sprog"
Tjaeee, sådan er der jo så meget.

Mvh.
HH

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 06-07-11 14:18

Ok, ja, det hele vist jeg forstod, verbet jo til sidst komme skal, på tysk/østrigsk, altså.

Da jeg for over 40 år siden begyndte som student i Indenrigsministeriet, skrev man stadig sine afgørelser i den tyske embedsmandsmodel, sådan her:

Under henvisning til Deres skrivelse af dato, hvori de ansøger om tilladelse til......, idet De til støtte for deres ansøgning gør gældende, at........, og at......., samt at......., skal ministeriet herved meddele, at man, under hensyn til ......... og ........., herunder fordi ...... ikke er opfyldt, ikke kan bevilge det ansøgte.

P. M. V.
e. b.

Med lidt god vilje og en halvkompliceret sagsfremstilling kunne man komme op på EN sætning, der fyldte over en side.

Som man sagde dengang, det var ikke vigtigt at borgerne forstod svaret, bare borgerens advokat gjorde!

Helt så slemt det vist ikke mere være!

Men du skriver da mindst lige så godt som flertallet af dem der skriver her, mig inkl. Jeg opdager oftets fejlene lige EFTER jeg har trykket SEND

Der er indholdet, vi sjældent er enige om, men jeg har indtryk af, at vi begge morer os undervejs!

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 06-07-11 15:11

Citat
Der er indholdet, vi sjældent er enige om, men jeg har indtryk af, at vi begge morer os undervejs!
Jeg er absolut enig med dig.

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 06-07-11 16:22

Citat
Jeg er absolut enig med dig.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 06-07-11 23:02

Høøøøø.... ja altså, jeg er kun enig med dig i, at vi begge morer os over vores uenighed.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-07-11 23:08

Bliv endelig ved

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-07-11 05:51

We agree to differ, som englænderne siger

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-07-11 08:41
Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 07-07-11 09:26

Du skal ha' tak for linket Nordsted1, fordi linket viser, at unions utopien er ude af trit med sin egen befolkning.
Hvorfor måtte den almene tysker ikke være bestemmende om indførelse af euroen i tyskland ?
Fordi, så havde den fransk/tyske fupvaluta fået en stort, NEIN !

Spændende er det, om unionspamperne nu vil beskylder Norge for at flirte med nazismens ?
Egentlig mærkelig sammenligning, fordi nazisterne gik som bekendt ind for, at Europa blev et stort rige.
Dengang blev modstanderne af storriget skudt - i 2011 bliver modstanderne beskyldt for at være nazister.....Ja, verden vil bedrages.

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 09-07-11 08:48

Mine damer og herrer, det bli'r det værre og værre.
Hvordan vil EU forklare dette her ?

http://jp.dk/indland/article2485277.ece

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-07-11 09:00

Ehm.... har DF ikke også udtalt, at vi bare kom op på niveu som de andre lande?? (og iflg. den artikel, gør vi jo ikke engang det)

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 09-07-11 14:49

Nej, Danmark bliver næppe smidt ud af EU, dertil er Danmark en for stor malkeko.
I 2009 malkede EU Danmark for 7,2 milliarder skatteyderbetalte kroner. Hvilket er 80% mere, end vi betalte året før. Vi er det land i EU, set i forhold til landets samlede økonomi, som betaler det næsthøjeste bidrag til pampervældet. Nu skulle man så tro, at det var Tyskland - eller Frankrig der betalte mest. Nej, det er ikke - det er Belgien.

Nu når tyskerne har så pisse travlt med at "banke Danmark på plads" kunne de, som det retskafne folk de åbenbart er blevet, starte med at betale deres krigsgæld til Danmark. Da tyskerne forlod Danmark (1945) havde de oparbejdet en krigsgæld til Danmark på 11,6 milliarder 1945 kroner. Det svarer til 207 milliarder i 2011 kroner.

Okay, når ret endelig skal være ret, så betalte tyskerne et ekstraordinært afdrag på gælden i form af materiel og forråd, da deres fest på flødeskumsfronten var forbi.

Nu taler pamperne fra Frankrig og Tyskland om, at forhøje EU-landenes kontingent på 2 - 4% fordi der skal sendes penge til nordafrika.

Vorherre bevares - siger jeg bare.

HH.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-07-11 15:53

Hov H-H, vi taler vist forbi hinanden, det jeg talte om var toldere, hvor vi bare kom op på det samme niveu som de øvrige lande

Men ellers så gi'r jeg dig ret

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 09-07-11 16:47

Nordstedt1. Jeg ved det godt. Og forresten, tak for støtten !!
Det var lige en kommentar der skulle ud af sidebenene.

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 11-07-11 12:52
Godkendelse af svar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 12-07-11 12:29

Tak for svaret Nordsted1.

Mvh.

HH