/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
løst glasvæv
Fra : janjuul
Vist : 1239 gange
50 point
Dato : 23-06-11 13:35

Hej.
Er der nogen der kender et fif, hvis der er dårlig vedhæftning nogle steder ?
Min ide' er at man kan lave et kryds med en kniv, og lime igen.
andre gode ide'er
Mvh.Jan

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 23-06-11 13:58

Køb en stor sprøjte og kanyle, og brug den til at sprøjte lim ind bag glasvævet, så slipper du for at skære i det.

Kommentar
Fra : janjuul

Dato : 23-06-11 14:01

lyder nemt.....tak for tip.....

Accepteret svar
Fra : fun2

Modtaget 60 point
Dato : 23-06-11 14:05

Har brugt metoden med nogen succes. Du skal passe på ikke at gnide for meget på glasvævet når du har sprøjtet lim ind, så flosser det. Så hellere sprøjte lim ind flere steder, så er det nemmere at fordele.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 23-06-11 15:09

brug gips

Godkendelse af svar
Fra : janjuul

Dato : 24-06-11 10:11

Tak for svaret fun2.
Jeg havde godt hørt om metoden...men tak for bonus fif.
Mvh.Jan

Kommentar
Fra : Malgodt

Dato : 05-04-13 21:05

Hej Jan

Den metode med kanylen er den mest brugte, og virker i de fleste tilfælde.
Du skal bare være opmærksom på, om det er fugt der har fået glasvæven til at slippe væggen. Hvis der er fugt, så er det jo en del mere omfattende og du skal have skrabet glasvævet af.

Iøvrigt beskriver du selv en metode med kniv og lim - det kan du også godt gøre, men her skal du passe på hvis "luftlommen" er stor, så vil det opskårne glasvæv komme til at overlappe hinanden.

Håber du løser det.