/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Montering af autoalarm..
Fra : OleP
Vist : 601 gange
100 point
Dato : 22-06-11 22:52

Hejsa.

Jeg har en "gammel" bil uden centrallås..mit spørgsmål er følgende: Kan denne alarm monteres på bilen eller SKAL bilen have centrallås før det kan virke?..

http://net-import.dk/product_info.php?cPath=37_102&products_id=400

Mvh

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 22-06-11 22:58

Spar du pengene, der er ikke en kæft der reagerer på en alarm i vore dage

Kommentar
Fra : OleP

Dato : 22-06-11 23:01

hehe..jeg gør...og så står jeg i indkørslen efter 10-15 sekunder...

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-06-11 23:12

Har en du må få gratis..... men som skrevet =
hvem orker at rende efter de alarmer mere.

Kommentar
Fra : OleP

Dato : 22-06-11 23:23

det blev jeg vist ikke meget klogere af..

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-06-11 23:45

Hvilket?

At du må få en GRATIS?.

Kommentar
Fra : OleP

Dato : 22-06-11 23:55

næ - om den viste model passer til bil uden centrallås..

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 23-06-11 00:32

Det kommer vel an på om diverse STIK passer.
Selv passe de ikke på min model, men skulle laves om,
hvilket min Lokale .motor-fidus. ikke fattede et par ledninger af
da de var samlet på/ og taget fra de mest utrolige steder, i elnettet.
Og bare man rørte LIDT ved ? så gik skidtet igang,
tilsidst rev jeg skidtet ud, da der ikke skulle mere end en regnbye/ masser af fluer til, før den udløste sig selv.
Køb hellere en DYR, der virker og er indstalleret rigtigt.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 23-06-11 00:34

BTW:
du kan sikkert finde dem billigere inde på
http://www.qxl.dk/

Kommentar
Fra : OleP

Dato : 23-06-11 00:35

jeg var så dum at bestille den omtalte model uden rigtigt at tænke over det..men bilen er en audi a6 2.8..nu tænker jeg bare på om den overhovedet kan monteres

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-11 07:54

Hvis du endelig vil montere den slags "gøgl" - så monterer du selvfølgelig OGSÅ centrallås....

Vupti - ja så kan den bruges

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 23-06-11 10:19

Citat
men bilen er en audi a6 2.8..

Uden centrallås????????

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 25-06-11 10:20

Jeg kan ikke se at det skulle være en hindring, at du ikke har centrallås i øsen.
Det eneste du ikke kan opnå, er at du ikke automatisk låser bilen, når alarmen er slået til.

Ikke alle alarmer passer til alle biler, men de kan tilpasses, dersom man har lidt indsigt i det elektriske; så det burde ikke være et uovervindeligt problem.

Alarmer findes i rigtig mange udgaver, både med og uden startspærre, dørlåsning, GPS sporing samt aflytning via en GSM forbindelse.

En GSM styret alarm med GPS sporing og startspærre, kan man med en SMS, bringe en stjålen bil til standsning; gerne i en aftale med politiet. Så kan man sætte dørlåsene til en blokering, til de kan anholdes.

Der er rigtig mange muligheder og løsninger. Intet er umuligt, men kan dog godt være besværligt.

Godkendelse af svar
Fra : OleP

Dato : 25-06-11 20:39

Tak for svaret severino.