/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Tilslutte ekstern harddisk til anlæg
Fra : honey_monster
Vist : 1147 gange
100 point
Dato : 22-06-11 19:46

Undskylder hvis dette spørgsmål er havnet et forkert sted - er lidt i tvivl om hvad det bør gå under.

Har en Panasonic SA-PTX5 forstærker/dvd med usb i fronten. Min tanke var så at man kunne smide en ekstern harddisk i den, med mine rippede film på.

Jeg har før haft en usb-stick smidt i den, hvor jeg har afspillet mp3 fra, uden problemer, men med min nye harddisk (Buffalo MiniStation 1 TB - 2,5") siger den bare check device, uanset om jeg har formateret i ntfs eller fat.
Har så prøvet min gamle eksterne harddisk med strømforsyning, og der får jeg samme fejl.
Har i en ide til hvad jeg så kan prøve?

Alternativt har jeg fibernet, hvor jeg har en motorola vip 1910 boks, hvor der er to stk. usb-indgange bagpå - men aner ikke hvordan jeg skal se indholdet på harddisken, når den er tilsluttet den.

Grrrr... er SÅ træt af hvis jeg har smidt penge ud af vinduet til den nye harddisk, hvis det ikke kan lade sig gøre.

Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 110 point
Dato : 22-06-11 19:55

Har du prøvet at FORMATERE disken til FAT32 ellers kan disken ikke findes.
Du kan formatere disken med dette program.
Jeg vil anbefale, du KUN har en partition da du ellers vil få problemer = andet steds
da din disk sikkert ikke kan genkendes
http://www.compuapps.com/

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-06-11 19:57

NB: formateringen af disken er færdig/ starter = når du LUKKER programmet.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-06-11 20:00

Ellers chek hvor stor disk dit anlæg kan klare?
tvivler på det skulle være et problem, men...
Citat
1 TB - 2,5") siger den bare check device, uanset om jeg har formateret i ntfs eller fat.

Ikke alle diske kan formateres gennem Windows, når de er så store
og selv om de kan, er det ikke sikkert, det bliver gjort ordenligt.

http://www.compuapps.com/

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-06-11 20:05

Citat
1 TB - 2,5") siger den bare check device,

Og du kan vel ikke FORMATERE gennem dit? anlæg.

Kommentar
Fra : honey_monster

Dato : 22-06-11 20:10

Har netop opdaget at windows 7 ikke formaterer i fat 32 formatet - så er ved at prøve mig ad med at gøre det igennem dos. Så håber jeg det gør udslaget.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-06-11 20:17

Prøv programmet jeg linker til, meget hurtigt og sikkert

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-06-11 20:19

Citat
så er ved at prøve mig ad med at gøre det igennem dos. Så håber jeg det gør udslaget.

Spar du bare arbejdet

Anlægget supporterer MAX 32 Gb

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-06-11 20:22

USB devices with storage capacity of more than 32 GB do not work

Så det var et skidt køb.....

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-06-11 20:28

Citat
USB devices with storage capacity of more than 32 GB do not work

Så det var et skidt køb.....

Hvad har det med en disk at gøre
Citat
SwissKnife Premium

“SwissKnife Premium" enables " Multiple operating systems in a single hard drive" support for higher capacity hard drives up to 2TB. If you are looking for an external hard disk drive solution that can be used interchangeably between Win 7 OS, Windows Vista, Windows XP, Mac OS and Linux, there is only one way to prepare the hard disk and "SwissKnife Premium" does it for you. You can create, delete and format partitions on your hard disk drives in one smooth, simple process. While the product has been tested up to 2TB, it should support hard disks of up to 2TB. SwissKnife Premium allows creation of FAT32 & NTFS partitions. FAT16 option is provided for compatibility. It Supports External interfaces such as Hi-Speed USB, Parallel port, PCMCIA, USB On-The-Go, Firewire®. Creates Fixed and Removable Disk Format types. Support includes NTFS and features resizable windows. Upon completion, the drive icons will be dynamically updated on your computer!”

Kommentar
Fra : honey_monster

Dato : 22-06-11 20:31

Vil da lige sige at det virker nu.
Brugte Acronis Disc Director, og det klarede arbejdet som en mis.
Så NoMore får pointene - takker, selvom det ikke lige var dit program jeg brugte

Godkendelse af svar
Fra : honey_monster

Dato : 22-06-11 20:31

Tak for svaret nomore.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-06-11 20:32

Kan så nævne, at min dvbt eller hvad man kalder sådan en genstand til tv´et
heller ikke kan klare STORE diske, men med oven-nævnte program
kører det, som var det i OLIE, kan afspille og optage...uden problemer.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-06-11 20:33

Citat
Brugte Acronis Disc Director, og det klarede arbejdet som en mis

Når bare det virker....