/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
hvordan fanger man en snog
Fra : ove112
Vist : 2896 gange
500 point
Dato : 22-06-11 16:52

hvordan fanger man snoge i fiskedammen de æder både fiske yngel ogfrøer jeg ved godt at de er fredet men vil køre dem 20 km væk til en mose Kun fornuftige svar på forhånd tak

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-06-11 17:00

Citat
hvordan fanger man snoge

I halen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-06-11 17:02

Du kan jo forsøge med et fiskenet, sådan et ungerne bruger, du ved dem med et langt skaft

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 22-06-11 17:14

- de er nemme at løbe op, bare fat om nakken på dem - de bider ikke...

- vores favoritsport i Skodsborg for 50 år siden...

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 22-06-11 17:33

Bare så du ved det, fredningen handler ikke kun om ikke at slå en snog ihjel, du må heller ikke indfange eller transportere kræet!

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=13138

"§ 2. Vildtlevende dyr, som er omfattet af bilag 1 [hvor snogen er nævnt] og 2, må ikke slås ihjel, indfanges eller indsamles, uanset hvilken metode der anvendes, jf. dog bilag 1, afsnit B." og

"§ 8. Vildtlevende dyr, som er nævnt i bilag 1 og 2, og som er taget fra naturen i strid med bestemmelsen i § 2, stk. 1 og 2, eller stammer fra sådanne, må ikke handles, overdrages, opbevares, konserveres, transporteres, forsendes eller udstilles."

Det havde været bedre med en hugorm, den må man godt flytte væk fra boliger!

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 22-06-11 17:35

Citat
Kun fornuftige svar på forhånd tak
og så kommer nomore brain med denne
Citat
I halen.
Hvad andet kunne man forvente af idioten??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-06-11 18:36

Vi fangede en snog i et "jordbæroverdækningsnet". Det var den altså selv ude om, og vi opdagede det da den daglige jordbærhøst skulle plukkes. Det var ret besværligt at klippe nettet fri og det lugtede fælt da den sked af angst.
Den blev befriet og ganske ulovligt tranporteret i en sort sæk...............................et godt stykke herfra blev den sluppet løs på en eng.

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 22-06-11 18:57

Stegt snog (som stegt ål) og friske jordbær til dessert Uhmmm Fin menu Eyvind....men ulovlig

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 22-06-11 19:12

Eyvind, der er tale on nødret, så det er straffrit

ove112 har jo et andet problem, skal han lade snogen æde frøerne (som også er fredede, dog ikke for snoge) eller flytte den?

Selv lever jeg med glæde med firben, tudser, frøer, stålorme, snoge (bor i kompostbunken), fasaner, harer, pindsvin og rådyr på grunden.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 22-06-11 19:13

Tøm fiskedammen for fisk, set dem midlertidigt i et større akvarie eller lån en andens fiskedam, til at huse fiskene. Så gidder vel snogen ikke at være i jeres dam mere? - eller??
Bare et forslag

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-06-11 19:17

Tak vagnr
Så kan vi uden frygt for øvrigheden, bevæge os udenfor, og behøver ikke mere sidde for nedrullede vinduer.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 22-06-11 19:47

Selv tak, Eyvind, velkommen ud i sommervejret!

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 22-06-11 19:51

Det er ikke så vanskeligt når man snor sig

Kommentar
Fra : ove112

Dato : 22-06-11 20:48

vi har 45 m2 vand målt med vandmåler det koster omkring 80 kr pr m2det hælder man ikke lige ud vi har sten rundt om kanterne hvor de kravler rundt imellemså de er næsten umulig at fange dem + vi har net over for Hejren

Kommentar
Fra : akle

Dato : 22-06-11 22:08

Ja, det kan jeg nok se - så er det ret vanskeligt at "sno sig" også.

Fang snogen - bliver nok det bedste - men hvordan - var virkelig et spørgsmål af de sjældne.

Desværre, ringe hjælp!

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-06-11 23:31

Citat
Kun fornuftige svar på forhånd tak

og så kommer nomore brain med denne
Citat
I halen.

Hvad andet kunne man forvente af idioten??

Tåbe, har du ikke andre at pisse på
men bevares, du _ kan´du_ brokke dig hver dag, hvad jeg ikke kan fatte af en SÅ'en _ Stud-PÆD
Har du ikke andre, at BROKKE dig over _ lille KLUMME eller familie
Du er SGU da = penge SMIDT lige UD AF STATENS kasse for mennesker der vil i efter behandling
af ? systemet´s = for lang skoletid = manglende erfaring...
Og du snakker om en skide MUSLIM der ikke kan eller VIL forstå andre mennesker

Men pis da endeligt videre, du rager mig ? mindre - end jeg SELV kan rage på = skaldet hovede
Citat
IntellektuelFra Wikipedia, den frie encyklopædiGå til: navigation, søg
Intellektuel betegner det at forholde sig abstrakt, rationelt og objektivt reflekterende til sin omverden. At være intellektuel handler altså ikke nødvendigvis om at være specielt intelligent; det skal mere forstås som en bestemt måde at anvende sin intelligens på i sit møde med verden. Den intellektuelle tilgang står i modsætning til en mere umiddelbar, følelsesdrevet måde at opfatte tingene på.

Som navneord: en åndsarbejder, f.eks. en kunstner, filosof eller videnskabsmand.

Om ordet intelligentsia kan man sige, at det er en betegnelse for gruppe intellektuelle mennesker. Ordet har haft lidt forskellige betydninger gennem tiden.[1]

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/user/danskegetit?feature=mhee#p/a/u/0/BKmZEI-x_x0[/YOUTUBE]

Men

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-06-11 23:42

Citat
Hvad andet kunne man forvente af idioten??

Og inden DU kommer den nærmere, så BEVIS DET
ellers sidder KANDU og en vis bruger, på endnu en Injurie SAG på halsen
Citat
InjurieFra Wikipedia, den frie encyklopædiGå til: navigation, søg
Overtrædelser af straffeloven
§ 114 Terrorisme
§ 119 Vold mod personer
i offentlig tjeneste
§ 123 Vidnetrusler
§ 140 Blasfemi
§§ 171-2 Dokumentfalsk
§§ 180-2 Brandstiftelse
§§ 203-4 Hasardspil
§ 216 Voldtægt
§ 222 Seksuelt misbrug af børn
§ 232 Blufærdighedskrænkelse
§ 237 Drab
§ 244 Vold
§ 245 a Kvindelig omskæring
§ 261 Frihedsberøvelse
§ 263-1 Brevhemmelighed
§ 264 d Privatlivets fred
§ 266 b Racismeparagraffen
§ 267 Ærekrænkelse
§ 276 Tyveri
§ 277 Ulovlig omgang med hittegods
§ 278 Underslæb
§ 279 Bedrageri
§ 280 Mandatsvig
§ 281 Afpresning
§ 282 Åger
§ 283 Skyldnersvig
§ 288 Røveri
§ 291 Hærværk
§ 293 Brugstyveri
§ 299 b Ophavsretskrænkelser af
særlig grov karakter
Rediger

Injurie (latin: injurie, uret, fornærmelse) betegner en ærekrænkelse.

Injurier er ulovlige efter straffelovens § 267 og kan straffes med bøde eller fængsel i op til fire måneder. Som noget specielt er injurier undergivet privat påtale. Det betyder, at den krænkede ikke kan indgive politianmeldelse, men selv (ofte gennem advokat) skal rejse sag. I visse grovere tilfælde kan ærekrænkelser dog påtales af det offentlige.

Straffelovens §267:

Den, som krænker en andens ære ved fornærmelige ord eller handlinger eller ved at fremsætte eller udbrede sigtelser for et forhold, der er egnet til at nedsætte den fornærmede i medborgeres agtelse, straffes med bøde eller fængsel indtil 4 måneder.

Stk. 2. Er fornærmelsen fremsat mod nogen af de i §119, stk. 2, nævnte personer i anledning af udførelsen af deres tjeneste eller hverv, uden at bestemmelserne i straffelovens §121 kommer til anvendelse, bliver dette ved straffens udmåling at betragte som en skærpende omstændighed, og straffen kan da stige til fængsel indtil 6 måneder.

Stk. 3. Ved straffens udmåling bliver det at betragte som en skærpende omstændighed, at fornærmelsen er fremsat i trykt skrift eller på anden måde, hvorved den får en større udbredelse, eller på sådanne steder eller til sådanne tider, at det i høj grad forøger det krænkende i ytringen.

Men HVAD fanden rager det dog MIG..............

Penge er altid rare at hente = gratis.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-06-11 23:43

Og SÅ rager det mig en HVIS dørmåtte, hvad der STÅR under regler på lille kandu

Kommentar
Fra : lham

Dato : 24-06-11 06:34

Lån en svensk gårdhund ( eller anden vaks terrier ), foruden rotter klarer den også snoge. Den kender jo ikke fredningsreglerne og så sparer du benzin til mosen .En stork og nogle musvåger vil sikkert også gøre indhug i bestanden.

Kommentar
Fra : ove112

Dato : 28-06-11 20:50

kom nu med et svar der kan bruges der er ikke flere frøer tilbage kun lidt fiske yngel men hvor længe??????????????

Annuller spørgsmålet
Fra : ove112

Dato : 11-07-11 00:12

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål