/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
skærmproblem?
Fra : Ammitz
Vist : 622 gange
200 point
Dato : 22-06-11 16:11

Min mand har skiftet skærmstørrelsse i kontrolpanel/skærm. Derefter melder skærmen at den ikke understøtter freqvensen, har prøvet at ændre skærmstørrelse i fejlsikret tilstand og genstarte, men intet hjælper, der kommer stadig samme meddelelse på skærmen.
Styresystemet er Win2000proof.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-06-11 17:08

Prøv at se under skærm- indstillinger/ egenskaber for skærm/ avanceret
Sæt opdaterings hastigheden op eller ned.
http://www.gratisimage.dk/image-B798_4E020A4D.jpg
http://www.gratisimage.dk/image-3930_4E0209B9.jpg

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 22-06-11 17:17

Jamen problemet er jo, - at det er umuligt at komme i skærm-indstillinger.

Så hvad gøre man så?

Ammitz

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-06-11 18:02

Den var værre....
Har du prøvet BIOS, kender ikke dit bundkort, men prøv om du ikke kan
rette det der, eventuel nulstille din bios = tag det lille batteri ud = på størrelse med en 2 krone
der sidder et par eller 3 PINS der stikker op ved siden af, kortslut disse med en metal genstand
NATURLIGVIS UDEN DER ER STRØM PÅ DIN PC
eller
start pc uden batteri og sluk lige så snart du kan se den læser ind fra bios,
MEN MED SLUK-KNAPPEN holdt INDE I MIN 15 SEKUNDER

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-06-11 18:08

NB: kan du højreklike på skrivebordet, og eventuelt se skærm egenskaber derfra

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-06-11 18:12

Du kan også prøve at hente en ny skærmdriver på nettet og indstallere den,
men ville vente med det, da det kan gå rimeligt galt
men som en mulighed?

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 22-06-11 18:45

I fejlsikret tilstand...............F8 undr opstart.

Højreklik på skrivebordet og vælg egenskaber.
Du burde nu kunne indstille skærmen (60 Hz kan den godt klare)
800 x 600 kan den også klare
Senere kan det ænders til skærmens optimale indstilling.

Eller - stadig i fejlsikret tilstand.
Start > højreklik på computer og vælg egenskaber.
Hardware > enhedshåndtering
Rul ned til skærmkort og slet driveren.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-06-11 18:48

Du kan måske også reparere dit system, men det kan ødelægge meget,
da det udskifter nye filer, med originale, så der skal en masse opdateringer til bagefter
http://www.updatexp.com/scannow-sfc.html

http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&q=sfc+scannow&oq=sfc+s&aq=0&aqi=g10&aql=&gs_sm=c&gs_upl=3859l4906l0l5l5l0l0l0l0l360l1157l0.1.1.2l4&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=3d565df3b6b8f700&biw=996&bih=569

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-06-11 18:49

Citat
har prøvet at ændre skærmstørrelse i fejlsikret tilstand og genstarte, men intet hjælper,

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-06-11 18:51

Citat
Rul ned til skærmkort og slet driveren.

Kan man så se noget?

Sidst jeg gjorde det, skulle der en ny install til.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-06-11 18:52

NÅ: smutter inden jeg giver et råd der ikke kan bruges

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-06-11 18:57

Standard driveren vil altid lægge sig ind så der kan installeres en rigtig driver.
Som jeg husker det.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-06-11 18:59

Sorry - jeg læste ikke det hele ordentligt.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-06-11 19:19

Citat
Standard driveren vil altid lægge sig ind så der kan installeres en rigtig driver.
Som jeg husker det.

Sikkert også mig der husker forkert = DEAKTIVER denne??, og så gik det hele sgu i SORT

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-06-11 19:22

BTW: du kan da altid opdatere dit system til ??? xp pro - eller andet.
har en pro du gerne må få.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-06-11 19:24

Det er jo ikke skærmen der skal deaktiveres - men skærmdriveren.
XP havde jo en standard skærmdriver med da den blev installeret, og så bruges den.
Stadig som jeg husker det.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-06-11 19:48

Citat
Det er jo ikke skærmen der skal deaktiveres - men skærmdriveren.

Rigtigt, MEN jeg kom til at deaktivere den - engang = sort skærm
Og en xp
Citat
XP havde jo en standard skærmdriver med da den blev installeret, og så bruges den

Tror det er en Win2000proof der spørges til, i dette spørgsmål
Men ellers prøv den der? sfc-scannow, den burde rette op på et eller andet = originale filer.

Nå, jeg er smuttet igen, da jeg ikke har mere at byde på

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-06-11 19:52

Ok ha ha - men det gælder også win 2000 pro ...................jeg har desværre ikke nogen win 2000 pro kørende og kan derfor ikke afprøve.

Godkendelse af svar
Fra : Ammitz

Dato : 23-06-11 11:50

Tak for svaret Eyvind.
Sletning af driveren virkede

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-06-11 13:20

- men så skal du lige lægge den rigtige driver til skærmkortet ind.
For nu kører den på en standarddriver.