/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Mystisk skærmbillede i Vista
Fra : Brassovitski
Vist : 510 gange
100 point
Dato : 22-06-11 14:43

Hej
Har lige fået et gennemsigtig blå billede med 2 tandhjul på, lagt hen over mit Windows skrivebord. På billedet er der 2 tandhjul, det ene lidt større end det andet, og billedet er delvist gennemsigtigt, så skrivebordet kan ses nedenunder.
Er der nogen der ved, hvorfor dette sker? Der er ikke nogen fejlbesked eller andet.
Maskinen er en HP desktop, med Vista Enterprise 32 bit installeret, skærmen er en HP LP2475W.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 22-06-11 14:59

- prøv at kigge i joblisten, Ctrl+Alt+Delete, så burde du kunne se hvad der driller...

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 22-06-11 15:35

Jeg har prøvet joblisten, der figurerer der ikke noget ud over de programmer der var åben.

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 100 point
Dato : 22-06-11 17:22

- har du hentet dette program på et tidspunkt?

http://kandu.dk/Tip21011.aspx

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 22-06-11 19:00

Nej
Jeg har ikke instaleret Soluto. Det er min firma PC.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-06-11 19:32

Så er det nok bedst du henvender dig til dit firmas it-afdeling.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-06-11 19:34

Vista har jo mange baggrunde til skærmen, som også findes i gennemsigtig udgave.
Prøv at skifte baggrundsbillede.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-06-11 20:24

Citat
Så er det nok bedst du henvender dig til dit firmas it-afdeling.

Scan din pc for gamle filer og andet = virus
det lyder som en installations fil der driller.
http://www.wisecleaner.com/
Der ligger 2 gratis programmer på siden prøv begge

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski

Dato : 23-06-11 12:37

Tak for svaret Stouenberg.
Det var en baggrundsproces til Yahoo Widgets, hvor jeg har DR-netradio Widget installeret. Jeg afinstallerede programmet, rensede compen, og geninstallerede programmet, og nu er der ingen problemer. Jeg tror det har været en form for advarsel om en funktionsfejl, bare mærkeligt der så ikke var en fejlebesked med noget info.