/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Hvordan gik det med
Fra : troldenesdhb
Vist : 539 gange
100 point
Dato : 22-06-11 08:24

ham der måske skulle udvises til Indien, for at smide våben ned?

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 110 point
Dato : 22-06-11 08:33

- han venter stadig: http://www.information.dk/267978

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 22-06-11 08:43

Ikke udvises, men udleveres.

Der er en verden til forskel

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 22-06-11 10:36

ja, der er forskel......................... men jeg tror han er ligeglad, han vil blive i DK, hvad enten det er en udvisning eller en udlevering

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 22-06-11 10:42

Helt ligeglad er han næppe.

Dette er jo rent teoretisk, men ved en udvisning bliver man ikke betragtet som værende dansk statsborger, og dermed vil Danmark heller ikke længere forsøge at gøre noget for ham, uanset udfaldet af retssagen.
Ved en udlevering bliver han retsforfulgt i det pågældende land, og efter en domsfældelse vil staten Danmark forsøge at få ham udleveret til afsoning i et dansk fængsel.

Som sagt er det teoretisk idet der ingen præcedens findes for at fratage et statsborgerskab

Godkendelse af svar
Fra : troldenesdhb

Dato : 22-06-11 10:48

Tak for svaret Stouenberg.

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 22-06-11 11:29

Citat
Som sagt er det teoretisk idet der ingen præcedens findes for at fratage et statsborgerskab
Jo, hvis ikke man er født med dansk statsborgerskab.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 22-06-11 11:29

Men det er han

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 22-06-11 11:31

- velbekommen trold...